• سه‌شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 93021610884
  • خبرنگار : 90047

امین نوروزی: کمیته آموزش فدراسیون فوتبال به فکر تحولات اساسی باشد

امین نوروزی: کمیته آموزش فدراسیون فوتبال به فکر تحولات اساسی باشد

معاونت پزشکی باشگاه استقلال معتقد است که پزشکان و مربیان تیم‌های لیگ برتر حاضر نیستند که برای به روز کردن علم فوتبال خود، پول هزینه کنند و در سمینارهای خارج از کشور شرکت نمایند.

معاونت پزشکی باشگاه استقلال معتقد است که پزشکان و مربیان تیم‌های لیگ برتر حاضر نیستند که برای به روز کردن علم فوتبال خود، پول هزینه کنند و در سمینارهای خارج از کشور شرکت نمایند.

دکتر امین نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با مثبت ارزیابی کردن عملکرد کمیته‌ آموزش فدراسیون فوتبال، تصریح کرد: نسبت به چند سال اخیر عملکرد این کمیته‌ در برگزاری کلاس‌های آموزشی و سمینارها به منظور دانش افزایی مربیان لیگ برتر قابل توجه است، اما با توجه به محدود بودن تعداد این سمینارها، اثر بخشی که باید داشته باشد، ندارد.

وی با بیان این نکته که اکثر مربیان لیگ برتر نسبت به علم پزشکی بیگانه هستند، گفت: آگاه نبودن به علومی همچون بدنسازی، روانشناسی، علم تمرین مساله‌ای است که متاسفانه وجود دارد. مربیان باید تا حدودی نسبت به این علوم اشراف داشته باشند اما متاسفانه بسیاری از مربیان به جز اصول فنی، در مسائل پزشکی که در شرایط حاد باعث نجات جان ورزشکار می‌شود، هیچ شناختی ندارند و این واقعا تاسف برانگیز است در کشوری که دم از علمی شدن فوتبال می‌زنیم، مربیان کم دانش اجازه فعالیت پیدا می‌کنند.

نوروزی درباره این که برخی از مربیان نسبت به تکراری بودن سر فصل‌های تدریس شده در کلاس‌های آموزشی و سمینارها انتقاد دارند، اظهار کرد: من نیز این مساله را تایید می‌کنم، اکثر مطالبی که توسط اساتید داخلی در این سمینارها ارائه می‌شود، به دلیل این که فراتر از آسیا نیست، تکراری است و بیش از این جوابگوی نیاز مربیان نیست. اما به هر صورت معتقدم اگر کمیته‌ آموزش نمی‌تواند مدرس خارجی بیاورد، مدرسان داخلی برای به روز کردن مطالب خود با هزینه شخصی در سمینارها و کلاس‌های آموزشی که خارج از کشور برگزار می‌شود، شرکت کنند تا دانش مربیان لیگ برتر فقط درصد آسیا باقی نماند، بدون شک هر چقدر از نظر علمی فوتبال خود را توسعه دهیم، از کشورهای صاحب نام در فوتبال عقب نخواهیم ماند.

معاونت پزشکی باشگاه استقلال اضافه کرد: حضور اساتید خارجی در سمینارها یا اعزام مدرسان داخلی به سیمنارهای خارج از کشور ، سبب می‌شود تا مربیان با انگیزه و رغبت بیشتری در این سمینارها شرکت کنند چون یقین دارند تنها از طریق این سمینارها است که می‌توانند با فوتبال نوین آشنا شوند.

نوروزی در پایان تاکید کرد: کمیته‌ آموزش باید به فکر این باشد تا تحولات اساسی در آموزش‌های خود ایجاد کند، چون با این شرایط پس از مدتی آموزش‌ها تکراری و با رکورد مواجه خواهد شد.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha