• دوشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 93021509793
  • خبرنگار : 90047

فرشاد غزالیان: تغییر عوامل محیطی تاثیری در عملکرد ورزشکار ندارد

فرشاد غزالیان: تغییر عوامل محیطی تاثیری در عملکرد ورزشکار ندارد

یک دکتر فیزیولوژی ورزش معتقد است؛ اگر ورزشکاران حرفه‌ای بر اساس یک زمانبندی مناسب برنامه تمرینی خود را پیش ببرند، با تغییر عوامل محیطی دچار افت عملکرد نمی‌شوند.

یک دکتر فیزیولوژی ورزش معتقد است؛ اگر ورزشکاران حرفه‌ای بر اساس یک زمانبندی مناسب برنامه تمرینی خود را پیش ببرند، با تغییر عوامل محیطی دچار افت عملکرد نمی‌شوند.

دکتر فرشاد غزالیان در گفت و گو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص تاثیر عوامل محیطی بر روی عملکرد ورزشکاران حرفه‌ای اظهار کرد: عوامل محیطی در صورتی می‌تواند بر روی عملکرد ورزشکاران حرفه‌ای تاثیر نامطلوبی بگذارد و آنها را دچار افت عملکرد کند که ورزشکاران زمان بندی تمرینی مشخص و هدفمندی نداشته باشند. ورزشکاری که خود را برای یک مسابقه حساس و مهم آماده‌ می‌کند، حال بر حسب اینکه زمان مسابقات در چه فصلی از سال است، باید با داشتن یک زمان بندی تمرینی مناسب مانع افت عملکردش در فصل گرما یا سرما شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر ورزشکاران سیکل های تمرینی را در دستور کار خود قرار دهند و فشار و حجم تمرینات خود را بر اساس این سیکل‌های تمرینی تنظیم کنند، مطمئنا نه تنها عوامل محیطی تاثیری بر روی عملکرد وی نخواهد داشت، بلکه آنها قادر خواهند بود شرایط فیزیکی خود را با این گونه عوامل سازگاری دهد تا با شرایط خوبی خود را برای مسابقات آماده کند.

دبیر کمیته آموزش فدراسیون وزنه برداری خاطرنشان کرد: همان طور که هوای گرم با رطوبت بالا برای یک ورزشکار حرفه‌ای امکان دارد فرایند تمرینی او را تحت تاثیر قرار دهد و شرایط نامناسبی را برای وی ایجاد کند، به همان نسبت هوای سرد نیز میزان آسیب دیدگی را در ورزشکار در صورتی که خود را خوب گرم نکند، چند برابر افزایش می‌دهد. لذا یک ورزشکار حرفه‌ای اگر زمانبدی درستی برای تمرینات خود طراحی کند، تغییر فصل سبب افت عملکرد وی نخواهد شد.

غزالیان در پایان گفت: به جز تغییرات دما و رطوبت که می‌تواند سبب افت عملکرد ورزشکار شود، نداشتن تغذیه مناسب و عدم رعایت اصول ریکاوری نیز در افت عملکرد ورزشکار بی‌تاثیر نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha