• یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۰:۴۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 93021408826
  • خبرنگار : 71468

حسین علیزاده: مسئولان به فکر دوچرخه‌سواری جاده هم باشند

حسین علیزاده: مسئولان به فکر دوچرخه‌سواری جاده هم باشند

کاپیتان تیم شهرداری تبریز می‌گوید که در صورتی که مانند سال گذشته تنها رکابزنانی که در هر دو بخش پیست و جاده پا می‌زنند به مسابقه‌های قهرمانی آسیا اعزام شوند، کیفیت کار پایین خواهد آمد.

کاپیتان تیم شهرداری تبریز می‌گوید که در صورتی که مانند سال گذشته تنها رکابزنانی که در هر دو بخش پیست و جاده پا می‌زنند به مسابقه‌های قهرمانی آسیا اعزام شوند، کیفیت کار پایین خواهد آمد.

حسین علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره حضور خود در اردوهای تیم ملی اظهار کرد: متاسفانه وقتی اردوی تیم ملی شروع شد ما در تور فیلیپین شرکت کردیم. هر دوچرخه‌سواری دوست دارد پیراهن تیم ملی را بپوشد و اگر این موقعیت برای من هم پیش بیاید تمام تلاش خود را برای کسب نتیجه خواهم کرد. البته در اولین مرحله لیگ برتر که به نوعی حکم انتخابی تیم ملی را دارد نیز شرکت می‌کنم و امیدوارم خوب پا بزنم تا بتوانم نظر مربیان تیم ملی را جلب کنم.

وی ادامه داد: البته نمی‌دانم آیا مانند سال گذشته رکابزنانی را به مسابقه‌های قهرمانی آسیا می‌برند که هم در پیست و هم در جاده پا بزنند. اما امیدوارم بهترین نفرات را اعزام کنند چرا که پای آبروی ایران به میان است بنابراین با تمام قدرت شرکت کنند. در واقع این طور نباشد که به دلیل کمبود بودجه ورزشکارانی را ببرند که هم در جاده و هم در پیست پا می‌زنند زیرا در این صورت کیفیت پایین می‌آید. بهتر است دوچرخه‌سواران در رشته‌های تخصصی خود کار کنند.

وی افزود: از طرفی اگر امسال استرالیا نیز در قهرمانی آسیا شرکت کند کار برای نتیجه گرفتن سخت می‌شود و با توجه به میزبان بودن قزاقستان باید برنامه‌ریزی خوبی انجام گیرد و بدون برنامه‌ریزی نمی‌توان نتیجه گرفت.

علیزاده با اشاره به هدایت رکابزنان سرعتی توسط پاول بوران تصریح کرد: مسئولان باید فکر جاده و نیمه استقامت نیز باشند زیرا در غیر این صورت نتیجه گرفتن سخت می‌شود زیرا هر سال سطح رقابت بالاتر می‌رود. برای نمونه ما اصلا انتظار نداشتیم تور فیلیپین با توجه به طوفانی که در این کشور رخ داد، در سطح بالایی برگزار شود اما این نشان می‌دهد همه با برنامه جلو می‌روند. ما هم نباید از این قافله عقب بمانیم.

علیزاده درباره کسب مقام قهرمانی تیمی تور فیلیپین توسط تیم شهرداری تبریز نیز اظهار کرد:این دوره از تور فیلپین نسبت به سال گذشته پیشرفت زیادی داشت و با توجه به تیم‌های خوبی که شرکت کرده بود، سطح کیفی تور بالا بود. البته من انتظار نداشتم خودم نیز جزو 3 نفر برتر قرار بگیرم اما انجام یک اشتباه مبتدیانه در مرحله آخر تور باعث شد این اتفاق رخ بدهد. به طوری که من تمام تمرکزم را بر روی سایر رکابزنان تیم گذاشتم و تغذیه‌ام را فراموش کردم در حالی که تغذیه در دوچرخه‌سواری برای ریکاوری و داشتن نیرو و انرژی لازم بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در کل با توجه به اینکه 4 نفر از رکابزنان تیم در میان 10 نفر برتر تور قرار گرفتند نتیجه خوبی برای تیم شهرداری تبریز محسوب می‌شود و شاید اگر دوچرخه‌ صفرزاده در مرحله پایانی خراب نمی‌شد هر پنج رکابزن تیم می‌توانستند جزو 10 نفر برتر قرار بگیرند. با این حال خدا را شکر در دومین تجربه تیم در تورهای آسیایی توانستیم مقام اول در بخش تیمی را کسب و ثابت کنیم دوچرخه‌سواران تبریز و ایران از پتانسیل بالایی برخوردار است. در این میان تنها از خودم ناراضی هستم که به خاطر یک اشتباه مبتدیانه تور را با رتبه‌ی ششم به پایان رساندم.

علیزاده در مورد برنامه شهرداری تبریز در سومین حضور در تورهای آسیایی نیز بیان کرد: تلاش کردم دعوتنامه تور ژاپن را بگیرم چرا که مسیرهای سربالای زیادی دارد و تور خوبی محسوب می‌شود اما در کل به 15 تیم دعوتنامه دادند که 9 تای آن تیم‌های کنتیننتال ژاپنی هستند و 6 تیم دیگر از کشورهای مختلف است. از آنجا که پتروشیمی تبریز را دعوت کرده‌اند می‌گویند از یک کشور نمی‌توانند دو تیم را دعوت کنند. بنابراین اهداف‌مان را بر روی تور آذربایجان گذاشته‌ایم تا در آن رقابت‌ها نتیجه بگیریم.

کاپیتان تیم شهرداری تبریز در پاسخ به این پرسش که کدام رکابزن در تور فیلیپین فراتر از انتظار ظاهر شد، گفت: حامد پاسبان با وجود اینکه از دوچرخه‌سواران قدیمی است اما مطرح نیست چرا که فرصتی پیش نیامده خود را مطرح کند زیرا پیش از این تنها یک تیم پتروشیمی تبریز بود. از طرفی برنامه‌ریزی درستی نیز وجود نداشته تا با برنامه جلو برود. اما در حال حاضر موقعیتی پیش آمده که خود را نشان دهد و در مجموع تور نیز نهم شد. اگر فرصت بیشتری به او داده شود می‌تواند نتایج بهتری کسب کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha