• جمعه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۰:۰۹
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 93021207662
  • خبرنگار : 71419

حسین معدنی: کار والیبال ایران مشکل‌تر از سال قبل است

حسین معدنی: کار والیبال ایران مشکل‌تر از سال قبل است

مربی تیم ملی والیبال با ارزیابی شرایط تمرین، مصدومیت‌ها، چگونگی معرفی بازیکنان و کادر فنی در لیگ جهانی تاکید کرد که شرایط تیم ملی ایران نسبت به سال گذشته سخت‌تر است و این موضوع جای نگرانی دارد.

مربی تیم ملی والیبال با ارزیابی شرایط تمرین، مصدومیت‌ها، چگونگی معرفی بازیکنان و کادر فنی در لیگ جهانی تاکید کرد که شرایط تیم ملی ایران نسبت به سال گذشته سخت‌تر است و این موضوع جای نگرانی دارد.

حسین معدنی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تمرین‌های تیم ملی را با شرایط خوبی دنبال می‌کنیم. صبح‌ها تمرکز روی دریافت سرویس و همچنین توپ‌گیری است. عصر‌ها هم کارهای تاکتیکی را مرور می‌کنیم و شرایط را بیشتر شبیه سازی می‌کنیم. خوشبختانه بازیکنان مسئولیت‌پذیر هستند و مسئولانه تمرین می‌کنند و این خیلی خوب است.

وی با اشاره به پایان آسیب دیدگی‌های چند تن از بازیکنان اصلی تیم ملی والیبال گفت: خوشبختانه آسیب‌دیدگی جدی دیگر در ترکیب بازیکنان تیم ملی وجود ندارد. البته هرچند روز یک بار برخی مصدومیت‌های کهنه ممکن است در عملکرد بازیکنان تاثیر بگذارد. در حال حاضر شهرام محمودی قدری از ناحیه کمر احساس ناراحتی دارد. میرزاجانپور هم همین طور. هنوز باید چند روز فیزیوتراپی کنند. بقیه بازیکنان شرایط نسبتا خوبی را از این جهت دارند.

مربی تیم ملی با اشاره به دیرتر ملحق شدن بازیکنان متین ورامین به اردوی تیم ملی خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز بازیکنان متین ورامین کاملا آماده نیستند. محمد موسوی قدری بهتر از سایر نفرات است اما او هم با آمادگی صد در صد فاصله دارد. امیدوار هستم در فرصت باقی مانده تا آغاز مسابقه‌های لیگ جهانی آن‌ها هم به آمادگی کامل برسند.

حسین معدنی درباره خبرهای منتشر شده در قبال بازگشت فرهاد ظریف به تیم ملی گفت: ما اسم او را جزو لیست 22 نفره بازیکنان برای شرکت در لیگ جهانی والیبال رد کرده‌ایم اما اعتقاد من است که جایگزینان او در تمرین‌های تیم ملی خیلی خوب کار می‌کنند و در شرایط مسابقه هم می‌توانند خوب تست بدهند. فعلا امیدوار هستم که جای خالی ظریف را بتوانیم پر کنیم و مطمئن هستم که سایر بازیکنان می‌توانند این کار را انجام دهند. با این حال درصد کوچکی را هم گذاشتیم شاید تصورات ما اشتباه باشد و اگر نیاز شد که لیبرویی مثل فرهاد ظریف در لیگ جهانی داشته باشیم و خودش هم از نظر روحی و روانی و جسمانی آماده بود، در مسابقه‌ها از او بهره ببریم.

مربی تیم ملی درباره چگونگی تعیین لیست بازیکنان دعوت شده به اردو گفت: هر بار که لیست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی منتشر می‌شود این حرف و حدیث‌ها پیش می‌آید و هر کس تحلیل خود را ارائه می‌کند. واقعیت این است ما ریزبینانه به این موضوع نگاه کردیم و یک نفر در این باره تصمیم نگرفته است. یک گروه شرایط را بررسی کرده و پس از مشورت و ارزیابی تمرین‌های مداوم و سابقه ملی و باشگاهی بازیکنان این تصمیم را گرفتیم. ما در تمرین‌های تیم ملی آنالیز روز به روز و دقیقی از شرایط هر یک از بازیکنان داریم. قبل از اینکه تصمیم خود را نهایی کنیم همه شرایط را به اطلاع کواچ رساندیم. سرمربی تیم ملی هم در این باره نظر نهایی را داد و با تایید نهایی کواچ، لیست نهایی بازیکنان را اعلام کردیم.

وی درباره اضافه شدن بهروز عطایی به کادر فنی تیم ملی نیز گفت: این موضوع از ابتدا بحث شده بود. من خودم خیلی در جریان کلی چگونگی این بحث‌ نیستم. قرار بود بهروز عطایی هم به جمع مربیان تیم ملی هم اضافه شود اما به هر ترتیب او تا حالا در تمرین‌های ملی‌پوشان حضور نداشته است. قطعا بهروز عطایی می‌تواند به تیم ملی والیبال ایران کمک کند. او تجربه بسیار خوبی دارد و شناخت خوبی هم از والیبالیست‌های ایران دارد.

من نمی‌دانم که در لیست معرفی شده به فدراسیون جهانی برای شرکت در مسابقه‌های لیگ جهانی نام بهروز عطایی وجود دارد یا نه ولی فکر می‌کنم که بهروز عطایی در لیگ جهانی جزو مربیان تیم ملی ایران نخواهد بود. چون می‌دانم که برای ویزای او هنوز اقدامی صورت نگرفته است. شاید برای مسابقه‌های قهرمانی جهان این امکان وجود داشته باشد که بهروز عطایی به جمع مربیان اضافه شود و شخصا از این موضوع استقبال می‌کنم و به آن نگاه مثبتی دارم.

حسین معدنی درباره زمان پیوستن کواچ سرمربی جدید تیم ملی به اردوی ملی‌پوشان گفت: خب همچنان تیم کواچ در مسابقه‌های باشگاه‌های اروپا مسابقه می‌دهد و پیروز می‌شود و او فرصت ندارد به ایران بیاید. یکی از دوستان به شوخی می‌گفت بهتر است یک پاداش برای تیم‌های حریف کواچ تعیین کنیم تا او را شکست دهند و او زودتر بتواند به ایران بیاید! واقعا شرایط امسال با سال گذشته خیلی متفاوت است. نمی‌دانیم که کواچ به بازی دوستانه با استرالیا برسد یا نه. اگر بازی‌های او در ایتالیا تمام شود، او به بازی دوستانه مقابل استرالیا خواهد رسید.

مربی تیم ملی تاکید کرد: در مقایسه شرایط والیبال ایران در سال 1393 با سال 1392 چند نکته قابل تامل وجود دارد. اول اینکه گروه ایران خیلی سخت‌تر از سال گذشته در لیگ جهانی است. دوم اینکه بازیکنان اصلی تیم ملی را تمام و کمال در تمرین‌ها در اختیار نداشتیم. تعدادی از آن‌ها همراه با متین ورامین به مسابقه‌ها رفتند و 25 روز غیبت آن‌ها کاملا تاثیرگذار خواهد بود. سوم هم اینکه کواچ سرمربی تیم ملی از ابتدای تمرین‌ها کنار ما نبودند. این موارد می‌تواند کار ما را مشکل کند. این موضوع جای نگرانی دارد.

وی ادامه داد: البته بالا رفتن تجربه بازیکنان، انگیزه خیلی بالایی که آن‌ها دارند و تمرین‌های خوبی که انجام دادند نکته‌های مثبتی است که امروز پیش رو داریم. فراموش نکنیم که بازی‌های تدارکاتی خیلی خوبی هم توسط فدراسیون برای تیم ملی پیش‌بینی شده و امیدوارم در آن بازی‌ها بتوانیم به شناخت و هماهنگی کامل برسیم و سرمربی جدید تیم ملی هم با بازیکنان به آشنایی کامل دست یابد. بازی‌های اول ما در لیگ جهانی خیلی خیلی اهمیت دارد و امیدوارم که یکی از دو بازی اول در لیگ جهانی را پیروز شویم و شرایط خود را بهتر کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۲-۱۲ ۰۲:۱۸

اگر تيم نتواند بازي هاي خوبي از خود ارائه دهد، فدراسيون بايد جوابگوي كار غيرحرفه اي خود درباره ي ولاسكو باشد...