مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه گاهی مربیان پرورشی مدارس دچار وازدگی و ابهام در مدل ارایه شده در زمینه پرورش دانشآموزان میشوند، تأکید کرد: به داد امور پرورشی در مدارس برسیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه زنجان، ابوالقاسم عیسیمراد در گردهمایی مشاوران مدارس استان زنجان، تصریح کرد: جنس تربیت باید از نوع وصال باشد، به همین جهت کسانی که فلسفه مطالعه کردهاند به عرفان روی آوردهاند. روانشناسانی انسانگرا خود، شکوفایی را اوج کمال میدانند، به بنبست میرسند، زیرا لقا و یکی شدن با محبوب حقیقی و جاودانی را در مطالعات خود ندارند.
وی افزود: نگاه به مشاوره و امور پرورشی باید یکسان باشد، زیرا در غیر این صورت مربیان پرورشی دچار وازدگی و ابهام در مدل میشوند، لذا با مطالعه آثار روانشناسان غربی و شرقی و مقایسه و تطبیق آن با مسایل اقتصادی و بومی به تعادل برسند و نیاز نیست در مباحث غربی غش کنند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، خاطرنشان کرد: در حوزه امور پرورشی باید نگاه به صورت حلقوی و منظومهای باشد، زیرا اگر جزیرهای عمل شود شکست خواهیم خورد، این در حالی است که هماکنون در حوزه پرورشی در ابتداییترین مسایل نیز مشکلاتی وجود دارد و برای حل آن نیاز است مربیان پرورشی رسالت و شناخت مخاطب خود را در اولویت قرار دهند.
وی اظهار کرد: امروزه در دنیا هوش هیجانی از هوش شناختی اهمیت بیشتری دارد و مربیان پرورشی وظیفه دارند هوش هیجانی را ارتقا دهند. نگاه در امور پرورشی باید به صورت مثبت باشد و این نوع نگاه است که در دنیا غوغا کرده است و امور پرورشی باید با نظام جامع تحول بنیادین هماهنگ باشد تا از خوددرمانی در این امور جلوگیری شود که اولویت آن نگاه بومی و اسلامی است که در این راستا باید از ابداعات فکری بیمنبع و ماخذ دوری شود.
عیسیمراد، یادآور شد: طبق یک تکنیک اساسی در رواندرمانی، اگر مشاوره به جای دیدن مخاطب خود را ببینند دچار خسران کبیر خواهند شد، لذا نگاه به دانشآموز به مربیان پرورشی افق میدهد، ولی متاسفانه مربیان در بحران ابهامهای ایجاد شده، دانشآموزان را دچار سردرگمی کردهاند.
انتهای پیام
نظرات