• دوشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93020100359
  • خبرنگار : 71356

اسماعیلی:

برای بازرسی از بند 350 گاردی در کار نبود

برای بازرسی از بند 350 گاردی در کار نبود

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی «ارائه توضیحات برای کار نکرده» را علت حضورش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی «ارائه توضیحات برای کار نکرده» را علت حضورش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز زن در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا اتفاق روی داده در بند 350 اوین شتاب‌زده تکذیب شد، گفت: اصلا شتاب زده عمل نکردیم و در حال حاضر هم شتابی در رفتار ما وجود ندارد. بارها اعلام کردم که بر اساس یک برنامه کاملا قانونمند و با رعایت همه ضوابط یک بازرسی انجام شد و هیچ گونه درگیری و ایراد ضربی از ناحیه همکاران رخ نداده است.

اسماعیلی تصریح کرد: در بازرسی صورت گرفته عده‌ای از زندانیان مقاومت کردند و بیرون نمی رفتند که همکاران ما آنها را جابجا کردند و آنان نیز در مقابل به همکاران ما توهین و ناسزا گفتند و اقدام به شکستن در کردند.

رییس سازمان زندان‌ها در مورد اینکه گفته می‌شود این بازرسی توسط ماموران امنیتی صورت گرفته و این امر دلیل اعتراض زندانیان بوده است،‌ اظهار کرد: نیروهای ما نیروهای پرسنل بازرسی سایر زندان ها بودند و نمی دانیم که به کدام یک از دروغ هایی که گفته می شود باید پاسخ دهیم. از یک طرف می گویند لباس شخصی بودند در حالی که پرسنل ما در زندان حضور داشتند و اصلا گاردی در کار نبوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تعدادی از نمایندگان تهران برای بازدید به زندان اوین مراجعه کرده و با زندانیان دیدار داشته اند؟،‌ گفت: بازدیدی صورت نگرفته و من در این ارتباط به نمایندگان توضیحاتی ارائه کردم. از سویی نیز اعلام کردم که روز گذشته 70 الی 80 درصد این افراد با خانواده هایشان ملاقات کردند و مابقی هم دیدار خواهند کرد.

اسماعیلی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا برای بازدید نمایندگان مجلس هماهنگی صورت گرفت،‌ گفت:‌ ضرورتی نمی بینیم و آنها هم همچین تقاضایی از ما نکردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha