• سه‌شنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 93011905146

برنامه‌های آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان 93

برنامه‌های آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان 93

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تشریح برنامه‌های جدید آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش آموزان از فعالیت 2000 اردوگاه و کانون تربیتی در تابستان 93 خبرداد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تشریح برنامه‌های جدید آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش آموزان از فعالیت 2000 اردوگاه و کانون تربیتی در تابستان 93 خبرداد.

حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص برنامه‌های آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش‌آموزان، گفت: اوقات فراغت در کشور متولیان متعددی دارد و آموزش و پرورش به عنوان یکی از متولیان این امر برای تابستان دانش‌آموزان که مدت اوقات فراغت آنها زیاد است، برنامه‌ریزی‌هایی را انجام می‌دهد.

وی افزود: فعال کردن اردوگاه‌های دانش‌آموزی و کانون‌های فرهنگی تربیتی از جمله مهم‌ترین اقدامات معاونت پرورشی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان است و در این خصوص حدود 2000 اردوگاه و کانون تربیتی در کشور فعال می‌شود و برای تابستان برنامه‌ها و فعالیت‌های ویژه تمام وقت دارند.

کفاش ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای تابستان برگزاری مرحله نهایی جشنواره‌های فرهنگی و هنری است و با توجه به اینکه بخشی از برنامه‌های اوقات فراغت تابستان 93 با ماه رمضان تداخل پیدا کرده است، دانش‌آموزان ممتاز رشته‌های مختلف حفظ و قرائت قرآن و نهج‌البلاغه، شعر، قصه، فیلم و وبلاگ‌نویسی را برگزار می‌کنیم.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: فعال کردن پایگاه‌های تابستانی مدارس دارای امکانات فیزیکی و مجازی مناسب از برنامه‌های دیگر برای اوقات فراغت دانش‌آموزان است و در این پایگاه‌ها کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و هنری برگزار می‌شود.

کفاش گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی دیگر از ظرفیت‌های آموزش و پرورش در تابستان است که برای جذب دانش‌آموزان ابتدایی فعالیت می‌کنند. همچنین بسیج دانش‌آموزی نیز پایه‌گذار اردوهای بسیج سازندگی در ایام تابستان به فعالیت در مناطق محروم می‌پردازند و طی این اردوی سازندگی در آبادانی و بازسازی مدارس ایفای نقش می‌کنند، البته در این طرح حق‌الزحمه‌ای به دانش‌آموزان و معلمان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha