• دوشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۸:۰۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 93011804998
  • خبرنگار : 71474

درباره فاز دوم هدفمندی چه پرسشی دارید؟

درباره فاز دوم هدفمندی چه پرسشی دارید؟

در حالی که بزودی ثبت نام مجدد مردم برای دریافت یارانه نقدی آغاز می‌شود، هم‌چنان باقی‌ماندن بسیاری از ابهامات در ذهن مردم باعث شده آنها از آینده خود در طرح هدفمندی بی‌خبر بمانند.

در حالی که بزودی ثبت نام مجدد مردم برای دریافت یارانه نقدی آغاز می‌شود، هم‌چنان باقی‌ماندن بسیاری از ابهامات در ذهن مردم باعث شده آنها از آینده خود در طرح هدفمندی بی‌خبر بمانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با نهایی شدن گروه‌بندی‌های صورت گرفته از نظر درآمد و البته انتشار فرم‌های ثبت‌نام، دیگر تا مرحله‌ نهایی وارد‌شدن مردم به سامانه رفاهی و نام نویسی زمانی باقی نمانده است.

این درحالی است که هم چنان بسیاری از مسوولان اقتصادی اطلاعاتی شفاف و دقیق از این موضوع ارائه نمی‌کنند و این مساله باعث شده اقشار مختلف که قصد انصراف از دریافت یارانه داشتند نیز در شرایطی نامطمئن قرار گرفته و نسبت به طرح‌های جایگزین دولت مردد باقی بمانند.

از این رو خبرگزاری دانشجویان ایران با در اختیار دادن یک لینک خبری در تلاش است با دریافت سوالات و ابهامات اصلی موجود در ذهن اقشار مختلف جامعه در صورت پاسخ‌گو بودن مسئولان سوالات را با آنها در میان گذاشته و راه‌حل‌ها را ارائه کنند.

هموطنانی که در طول چندماه اخیر در زمینه گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها برنامه‌های جایگزین دولت، شرایط خاص خانوادگی و درآمدی خود و هم‌چنین نحوه‌ انصراف از یارانه‌ها سوالاتی دارند می‌توانند از بخش نظرات این خبر استفاده کرده و با گذاشتن پیامی منتظر پاسخ مسوولان باقی بمانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۸:۱۸

لطفا دولت جواب بدهد تكليف اقساط پرداختي و كسورات فيش حقوقي كارمندان چرا در فرمهاي هدفمندي بلاتكليف گذاشته شده. ممنون

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۸:۲۷

با توجه با کاهش شديد قيمت سهام سود دريافتي سهام پوشش ارزش سرمايه گذاري نداده که هيچ کلا در ضرريم . بنابراين در گزينه سود سهام دريافتي چه بنويسيم ؟و چگونه دولت مي تواند ارزش روز سهام ما را پي ببرد که آيا واقعا از سرمايه گذاري سود کرده ايم يا اينکه کلا از ارزش سرمايه گذاري ما کاسته شده؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۸:۲۸

با سلام. من يک کارگر هستم با پايه حقوق قانوني 4800000 تومان. 3 ماه است متاهل شده ام. سبد کالا به بنده تعلق نگرفت... ميخواستم بدونم که آيا پس از ثبت نام در سايت آيا در صورتي که يارانه پرداخت نشد به کجا پيگيري کنم؟ براي سبد کالا که هرچه پيگيري کرديم به جايي نرسيد. همه کساني که بيمه تامين اجتماعي دارند بايد سبد کالا ميگرفتند که شامل من نشد... اين هم از نکات عجيب... بنده بيمه تامين اجتماعي هستم...

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۸:۳۷

باسلام چرا در فرم درخواست يارانه در مورد ميزان اقساط وامهاي خانوارها صحبتي نشده حقوق من وهمسرم بالاي يک ميليونه ولي هفتاددرصد حقوقمون صرف اقساط وامهامون ميشه، در اين مورد تکليف چيه؟!! ميزان درآمدو منهاي اقساط کنيم؟؟,,؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۸:۳۷

من چند ماهي هست که عقد کردم ولي يارانه رو هنوز از خانوادهامون جدا نکرديم آيا ميتونم الان من و خانمم ثبت نام کنيم يا قبلش بايد کار خاصي رو انجام بدم؟ ممنون

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۰:۴۴

درمورد سوال جواداقا (جوادمعين) شما ميتونيدثبت نام کنيد خودتون دونفر ولي خطر ازبين رفتن حداقل 2 ماه يارانه را به جون بخريد! درضمن سوال من اينه که افراد مجرد هم مي تونند ثبت نام کنند؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۱:۳۱

جناب هاشمي عزيز من بخوام ثبت نام کنم شماره حسابي که قبلا يارانه به اون پرداخت شده رو ميخوان که من شماره اي هنوز به اونا اعلام نکردم . معلوم نيست تکليفم چي هست؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۸:۳۸

آيا مسولين آنقدر دربرنامه ريزي دقت نموده وشرايط آتي رادرنظر گرفته اند که خداي نکرده انجام ياعدم انجام اقدامات بعدي سبب پشيماني انصراف دهندگان نشود.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۸:۳۹

سلام ... بنده در شهريور ماه سال 1292 ازدواج کرده ام ولي يارانه من و همسرم همچنان به خانواده مان پرداخت ميشود . با توجه به اين موضوع نحوه جداسازي و ثبت نام بنده چگونه خواهد بود ؟ از الزامات ثبت نام ذکر شماره حساب قبلي براي دريافت يارانه ذکر شده که بنده فاقد اين شماره حساب مي باشم . ممنون

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۸:۴۴

با سلام و تشکر از بابت اين لينک خبري . سوال بنده اينست : در فرم ثبت نام يارانه ها ، مبناي درآمد افراد، مبلغ نهايي حکم کارگزيني آنهاست يا خالص دريافتي پس از کسورات قانوني ؟ مثلا کارمندي که حکمش يک ميليون تومان است و پس از کسر ماليات و بيمه 900 هزار تومان دريافت مي کند بايد درآمد خود را بين 600 هزار تا يک ميليون تومان ثبت کند يا يک تا دو ميليون تومان ؟ ممنون مي شوم به اين پرسش بنده که براي خيلي از همکاران و اقوامم جاي ابهام دارد پاسخ دهيد . با تشکر

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۸:۴۵

سلام مايلم بدونم زوجهاي جديد که قبلاً يارانه شون به حساب پدراشون واريز مي شده، در اين مقطع چطوري بايد ثبت نام کنند؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۸:۵۵

چند نقد و اشكال بر فرم خوداظهاري وارد است. فقط به دو نكته اشاره مي كنم: يك- خانواده 2 نفره با 2 ميليون تومان درآمد با خانواده 5 نفره با همين ميزان درآمد چگونه دسته بندي مي شوند؟ دو- آيا هزينه هاي زندگي در تمام نقاط ايران برابر است؟ در بسياري از شهرستانها يا روستاها، درآمد نزديك يك ميليون يك درآمد خيلي خوبست كه مي توان با آن زندگي كرد اما در شهري مثل تهران، درآمد 1.5 ميليون يعني خط فقر و زندگي و امرار معاش بسختي ممكن است. اما مهمتر از همه اينها، بنظرم يك عبارت ناپسند و ضد فرهنگي و نيازمند اصلاح در اين فرم وجود دارد و آن اينكه، جمله پاياني فرم خوداظهاري واقعا شرم آور و تحقير همه ايراني هاست و توهين به كرامت و شرافت انساني. توروخدا براي حفظ حرمت انسانهاي شريف مملكتمان اين جمله را حذف يا اصلاح كنيد. جمله مورد نظر اينست: "خودرا نيازمند دريافت يارانه نقدي مي دانم"

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۸:۵۵

همسر من يک کمک راننده تاکسي ميباشد به علت درمان سرطان پدر شوهرم مجبور شد چند وام از موسسات مالي با آن سود هاي کلان بگيرد ما در زير فقر زندگي ميکنيم بابت وام مسکن هزينه دو دختر محصلم پرداخت بيمه تاکسيراني در ماه ديگر چيزي براي ما نمي ماند حالا آن وامها شده جزو دارايي ما آيا اين عدالت است

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۹:۰۲

يکي ازفرزندانم ازدواج کرده نام وي ازليست من کم ميشودياخيرخانواده جديد وي چگونه بايد ثبت نام نمايد.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۹:۰۹

سلام نخست اينکه به نظر مي رسد فاصله بين طبقات مطرح شده فاصله زيادي است.مثلا فاصله درآمدي 1 ميليون تا دو ميليون فاصله مناسبي براي طبقه بندي نيست. دوم اينکه در اعلام مقدار درآمد خانوار بايد برخي از هزينه ها نظير ديون واقساط بانکي از کل درآمد کسر شود و مبلغ خالص به عنوان درآمد خانوار لحاظ شود يا خير؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۹:۱۷

من مجرد مي باشم و حدود دو سال است که يارانه به حساب شخصي خودم واريز مي شود آيا مجددا مي توانم بصورت منفرد براي ثبت نام يارانه ها اقدام بکنم.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۱۹:۳۴

با سلام.اولا آ ب ،برق ،گاز ، بنزين و احتمالا تلفن حداقل 25 درصد گران ميشود.ثانيا بنده شايد 2 ميليون در آمد داشته باشم مجموع اما 1.200 قسط دارم آيا اين مبلغ کسري مهم نيست؟ آيا درامد سرپرست مهم است يا مجموع شايد برخي خانوار ها خانم هيچ مبلغي را در خانواده هزينه نکند و طبق اسلام هيچ اجباري هم به اين کار ندارد.خواهشا کسورات و ضمان ها لحاظ شود

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۰:۰۶

من با قطع يارانه موافقم به شرطي که دست اختلاس کنندگان ورانت خواران از بيت المال قطع شود

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۰:۲۸

سلام بنده خانواده اي سه نفره هستم، پدرم بيمار سرطاني و عضو کميته امداد امام خميني (رحمه الله عليه) و خودمم دانشجوي دکترا هستم. فقط ماهانه 150 هزار تومان درآمد داريم. آيا پدر من که شغل ازاد داشته و الان نمي تواند انصاف است که دولت به آن حقوق ماهيانه پرداخت نمي کند؟؟ و 40 هزار تومان کميته امداد مي دهد.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۰:۲۹

سلام ... بنده در شهريور ماه سال 1292 ازدواج کرده ام ولي يارانه من و همسرم همچنان به خانواده مان پرداخت ميشود . با توجه به اين موضوع نحوه جداسازي و ثبت نام بنده چگونه خواهد بود ؟ از الزامات ثبت نام ذکر شماره حساب قبلي براي دريافت يارانه ذکر شده که بنده فاقد اين شماره حساب مي باشم . ممنون

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۰:۳۸

من مدتي پيش ازدواج کردم ولي يارانه ام را از خانواده جدا نکردم اکنون ميخوام اينکارو انجام بدم چيکار بايد بکنم ممنون

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۰:۴۵

سلام چرا بايد قيمت حاملهاي انرژي 30 درصد گرون بشه ولي ريالي به يارانه کم درامد ها زياد نشه...ايا اين انصافه........

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۱:۲۰

با سلام.بنده در اسفند ماه ازدواج کردم اما يارانه ام از خانواده جدا نشده است و به هيچ ارگاني اعلام نکردم.در خصوص ثبت نام جديد يارانه چه کار بايد بکنم؟ با توجه به اينکه شماره حساب ندارم و شنيدم که بايد قبل از 20 اسفند اعلام ميکردم که ازدواج کرده ام.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۱:۳۰

سلام يادم هست يکي از درس هاي کتاب ديني در سال هاي گذشته در باره تقسيم بيت المال به دست اقا اميرالمونين به صورت مساوي بين غني و فقير بود و اينکه برادر ايشان عقيل وقتي به خاطر فقر و تنگدستي درخواست سهم بيشتري کردند حضرت ناراحت شدند و آهن گداخته را در دستان عقيل قرار دادند جناب آقاي روحاني اگه يکي زحمت کشيده و وضع مالي بهتري دارد دليل نمي شود که حق ايشان را قطع و به ديگران بدهيد . جناب اقاي روحاني هر کسي از بيت المال سهم مساوي دارد سعيد کارمند آموزش و پرورش

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۲:۰۸

باسلام وتشکر کساني که با ترغيب و تشويق دولت محترم وارد بورس شدند و حالا حتي اصل پول هم کم شده يا ممکن است در يک مقطع زماني دچار زيان شديد هم بشوند يا زماني از شرکتي سود سهم بگيرند و اين امر قابل اتکا نيست جگونه دولت در دريافت يارانه داشتن سهام را مطرح کرده ايا کساني که اکثريت هم هستند و در ضرر چه کنند ايا اين شغل دوم ما يا شغل دوم دولت !!!به حساب ميايد؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۲:۱۰

سايت رفاهي دات آي آر که اصلا بازنميشه ازالان به دليل شلوغي که چه ثبت نامي پس؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۲:۱۱

سلام مايلم بدونم زوجهاي جديد که قبلاً يارانه شون به حساب پدراشون واريز مي شده، در اين مقطع چطوري بايد ثبت نام کنند؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۲:۲۴

اگه کسي هيچ تلفني نداشت(مثل مادربزرگ من که سرپرست خانوارتکنفره خودش است)ميتواندشماره تلفن کسي که تحت تکلفش نيست اعلام نمايد؟اگرنه چکاربايدکرد؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۲:۴۸

1ـ آيا در صورت انصراف از دريافت يارانه ، درصورتي که تغييري در زندگي فرد ايجاد شود ( مثلاً به علت عدم تمديد قراردادبيکار شود) آيا امکان ابطال انصراف وجود دارد. 2ـ نيازمندبودن به يارانه را براي آينده نمي توان پيش بيني کرد چون با فرض گران شدن اجناس ممکن است فرد بي نياز فعلي ، نيازمند يارانه شود.بنابراين انتظار براي پيش بيني آينده غير منطقي و نابجاست. 3ـ با توجه به مبلغ فعلي يارانه شايد خيلي افراد به علت تاثير اندک مايل به دريافت اين مبلغ نباشند ولي چون احتمال مي دهند مبلغ يارانه افزايش زيادي کند مي خواهند از آن محروم نشوند مسئولين توضيح دهند تا اين دغدغه ها مرتفع شوند.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۲:۵۰

سلام ما خانواده اي چهار نفره بوديم و پدر و مادر طلاق گرفته اند و پدرم که سرپرست خانواده بود، جدا زندگي ميکند و ما فرزندان نيز با مادر زندگي ميکنيم. در ثبت نام جديد ميخواهم تفکيک انجام بدم اما نميدانم تکليف شماره حساب جديدي که بايد اعلام کنيم چه ميشود؟ آيا اصلا تفکيک اعضاي خانواده و ايجاد دو سرپرست جداگانه امکان پذير است؟ يا اينکه بايد براساس همان سرپرست قبلي ثبت نام کرد؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۳:۰۸

باسلام وسپاس-آيا منظور از درآمدآخرين حکم کارگزيني است چون از اين احکام مبالغ زيادي تحت عنوان صندوق بازنشستگي،ماليات،بيمه درمان وتکميلي و....کسر ميشود همچنين آيادراين فرم سوال شده که ماهيانه چقدر براي درمان هزينه ميکنيد؟؟باتوجه به وجود بيماران خاص وصعب العلاج در بسياري از خانواده ها/ ممنون اگرجواب بدهيد

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۸ ۲۳:۵۸

لطفا"درمورد ميانگين درآمدي يک خانواده مثلا" سه نفري بصورت شفاف باانجام محاسبات فرضي {ضرب وتقسيم }اين ابهام را مرتفع کنيدبطور مثال اگر يک خانواده مجموع درآمد سالانه اش 30000000باشدبايد آنرا تقسيم بر12نمودسپس برتعداد اعضاي خانواده تقسيم نمود

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۰:۰۴

از دولت تقاضاي مجدانه دارم طرح را موکول به وقت ديگري نمايد چراکه اگراينبار ماجراي سبد کالا تکرارشود دولت ضربه سنگيني را متقبل خواهدشد وطرفدارانش راازدست خواهددادوکارکردن برايش سخت وشکننده خواهدشد

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۰:۳۴

كسانيکه مستاجرند ولي ملکي هم دارند چطور ثبت نام کنند؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۰:۵۳

دلم طاقت نياورد ، آمده‌ام چند سطر بنويسم تا شايد کمي آرام شوم، مطمئن هستم تمام آي پي ها کنترل مي شود . و تمام حرف ها و نظرات خوانده مي شود اميدوارم که يکي از نيروهاي دلسوز حرف دل ما را به گوش آقاي رئيس جمهور روحاني برساند جناب آقاي روحاني من يکي از کارمندان آموزش و پرورش هستم نمي دونم آخرين مسافرتي که رفتم چند سال قبل بود آخرين بار که لباس خريدم کي بود جناب آقاي رئيس جمهور من از تمام خرج هايي که بايد براي شيرين شدن زندگي بچه هايم و خودم مي کردم زده ام تا توانسته ام پولي جمع کنم و توي بانک گذاشتم تا اگر بعد از چند سال براي دخترهايم خواستگاري آمد بتوانم جهيزيه آن ها را تهيه کنم . جناب آقاي روحاني اگر من از لذت هاي امروز زندگي گذشته ام تا آينده سرافکنده نباشم و پولي که مي توانستم براي شيک شدن منزل و يا خوشي بچه هايم خرج کنم و يا اينکه حداقل به يک مسافرت برم ، خرج نکرده ام و مسافرتي نرفته ام و در بانک پس انداز کردم تا سودي ناچيز بگيرم تا قسمتي از مشکلات زندگيم را حل کنم ولي بعضي ها مثل گنجشک تا پولي بدست آورده خرج کرده و به فکر روز هاي سخت زندگي نبودند . حال شما به چه حقي مي خواهيد به آن فرد که تا پولي بدست آورده به فکر خوشي بوده يارانه بدهي و به من که از همه خوشي ها و لذت هاي زندگي ام گذشته ام يارانه ندهي. جناب آقاي رئيس جمهور عدل حضرت علي هم همين بود يعني در تقسيم بيت المال همين کار را مي کرد پس بايد به عقيل که محتاج و نيازمند بود بيشتر پرداخت ميکرد. آقاي رئيس جمهور همين بود آسايش و امنيتي که مي خواستي براي ما درست کني؟ واقعا دستتون درد نکنه از همه مسئولين کمال تشکر را دارم که به فکر ما هستند. ما چقدر ابله بوديم که اين همه سختي کشيديم و خود و خانواده خودمان را در مشقت قرار داديم تا فردايي بهتر داشته باشيم اما آن کسي که تمام درآمدش را خرج کرد امروز از ما سهم بيشتري دريافت مي کند. خواهش مي کنم پيام من را انتشار دهيد

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۱:۲۷

با سلام ما يک زوج هستيم که 8ماهه ازدواج کرديم ولي يارانه خودمان را از خانواده جدا نکرده ايم الان هم که امکان جدا شدن يارانه وجود ندارد بايد چه کنيم ايا بايد جدا گانه در مرحله دوم ثبت نام کنيم يا اينکه خانواده ها برايمان ثبت نام کنن

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۱:۳۴

من و برادرم بيمار ام.اسي با درصد معلوليت بالا هستيم.ولي در خانه کارهاي محل کارمان را انجام مي دهيم.آيا به ما يارانه تعلق مي گيرد؟سپاس.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۶:۰۳

عزيزان دولت توجه کنيد ما که زير فشار گراني مرديم به والله قسم ولي انتخابات مجلس در راهه داش محمود هم موجوده

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۷:۳۸

سلام من براي اولين بار مي خوام يارانه خودم و همسرم رو جدا کنم و شماره حساب بدم، چيکار بايد بکنم؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۷:۴۱

با سلام با توجه به اينکه وضعيت مالي خوبي ندارم براي کمک به قشر ضعيفتر ازخودم اين سئوال را دارم ايا من که افراد تحت تکفلم 3 نفر ميباشند ميتوانم درهنگام ثبت نام 2 نفر آنها راثبت نام نکرده و فقط خود وخانمم را ثبت نام کنم .ايا مشکلي ايجاد براي خودم ايجاد نميشود خواهشمندم زودتر پاسخم را بدهيد

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۷:۵۶

آيا ميزان اقساط پرداختي و و اجاره منزل مسکوني بايد از ميزان درآمد کسر شود و نهايتاً ميزان باقي مانده در فرم ثبت شود؟ چرا در فرم خبري از اقساط پرداختي و ديگر کسورات خبري نيست؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۸:۰۳

من تعجب ميکنم چرا در رسانه ملي هيچ يک از مشکلات مردم مطرح نميشه همه موافق قطع يارانه هستند .حتي مراجع و مجتهدين ولي کسي تا به حال از مشکلات مردم چيزي نگفته.خواهشا با مردم رو راست باشين

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۸:۰۵

اي بابا کليد اقاي روحاني که بدتر قفل ز د به سفره مردم من که از رايي که دادم پشيمونم

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۸:۲۹

با سلام اينکه تعدادکثيري برگرفتن يارانه اصرار دارند فکرنمي کنيد ناشي از سلب اعتماد مردم باشد وقتي مردم شبانه روزخبردزدي هاي زيادي را در مملکت مي بينند پس نتيجه مي گيرند وقتي ما نگيريم به طرق ديگري به جيب ديگري مي رود

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۸:۵۴

آيا در فرم جايي هست که اقساط بانکي را قيد کنيم در غير اين صورت مجبور هستيم از در آمد کسر کنيم

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۸:۵۵

سلام بنده ازخانوم خود جداشدم وهرسه ماه يک عددسکه تمام بهارآزادي به دادگاه تحويل ميدهم وتاآخرسال 93مبلغ 250هزارتومان بابت نفغه پرداخت ميکنم ولي جايي منظور نميشود وبه حساب زن قبلم واريزميشودخواهشمنداست راهنمايي کنيد

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۹:۰۴

با سلام و خسته‌نباشيد خدمت دوستان گرامي بنده به عنوان سرپرست خانوار داراي همسر و دو فرزند، تنها حقوق بگير در خانواده با درآمد متوسط ماهيانه يك ميليون و هشتصدهزار تومان مي‌باشم، سوالي براي بنده مطرح مي‌باشد. چه گروه درآمدي را بايددر فرم فاز دوم هدفمندي انتخاب نمايم. با تشكر

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۹:۵۷

شيوه پرسشنامه وفاصله طبقاتي اعلام شده مثلا 1تا2ميليون داراي ايرادات چشمگيري است بک ميليون وده هزارتومان با2ميليون يکي است؟ادبيات استفاده شده براي انصراف مردم سخيف است در حاليکه الان در تهران متوسط هزينه خانوار4نفره با صرفه جويي وعدم درنظر گرفتن خرجهاي حساب نشده بالاتراز2ميليون هست نحوه بررسي ها باعث سلب اعتماد عمومي ازدولت واثرات سو در آينده خواهد شد به نظر مي رسددولت درشيوه حذف يارانه حساب شده عمل نکرده است وقبل ازاقدام بايد با درايت بيشتر عمل كند و نمونه سبد کالا و بازخورد آن در جامعه را مد نظر قرار دهد

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۹:۵۷

لطفا نقصهاي فرم را برطرف كنند. مردم بايد ميانگين درآمد همه اعضاي خانوار، سود سپرده و سهام و ..را بنويسند ولي گزينه‌اي براي اينكه چقدر اقساط دارند نيست. اين احمقانه است. همينطور طبق توضيحات آقاي اميني هر يك از اعضاي خانوار حتي اگر صاحب يك دانگ ملك باشند بايد گزينه مالك بودن را تيك بزنند بدون اينكه معلوم باشد اين فقط يك دانگ است يا حتي كساني كه در مسكن هر ثبت‌نام كرده‌اند ولي هنوز خانه‌شان را تحويل نگرفته‌اند هم بايد خود را مالك معرفي كنند كه هر دو اين موارد كمال بي‌انصافي است؛ چون طرف احتمالا مالك شش دانگ تلقي مي‌شود. به هر حال فرم بايد اصلاح شود تا بتوانيم اطلاعات درست بدهيم.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۰۹:۵۹

بهترين روش اين است كه يارانه برداشته شود ومانند كشورهاي ديگر براي افراد نيازمند و همينطور بخش سلامت و ...سازمانهاي مربوطه اقدام كنند.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۰:۲۹

چرا دولت سقف درآمدي را که بر اساس آن افراد نيازمند يارانه مشخص مي شوند را اعلام نکرده است و به قانون مجلس بي توجهي کرده است؟ اين کار دولت صادقانه و شفاف نيست

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۰:۵۶

اكثر كامنتا نشون ميدن كه هر كي فقط به فكر خودشه. آخه من يه سوال دارم اون كسي كه قسط زياد ميده به خاطر وام سنگيني بوده كه برداشته خب مي‌تونست خودشو اينقدر زير بار نبره ضمن اين كه سررسيد اين وامها از يك تا چند ماه ديگه به اتمام مي‌رسه اون وقت تكليف دولت چيه آيا اين اجحاف در حق ديگراني كه از اين واماي سنگين نگرفتن نيست؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۱:۰۳

آياافرادي که درمسکن هاي مهر سکونت دارند مالک محسوب مي شوند يامستاجر چونکه قرارداد آنها اجاره به شرط تمليک است

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۱:۱۰

ميخواستم بدونم اگر سرپرستي موقع ثبت نام يارانه حقوقش يك ميليون تومنه اما دو ماه بعد شغلش عوض بشه حقوقش بشه ماهي 500 هزار تومن اون موقع بايد چي كار كنه كه يارانه بگيره؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۱:۱۴

چرا درفرم يارانه ها تمام درآمدها پرسيده شده ولي هيچ سوالي از اقساط سنگيني که همه به ان مبتلا هستند برده نشده است آيا اين نشانه عدم شفافيت نيست چرا همه اش سوال کرده اند ولي جايي را براي اظهار نظر پرکننده فرم اختصاص نداده اند اين هم يک دليل ديگر براي عدم شفافيت وعدم صادق بودن

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۱:۲۹

افرادي كه يارانه به حساب سپرده آنها واريز مي شده و فاقد كارت عابر بانك هستند آيا بايد دورباره همان شماره سپرده را اعلام كنند يا شماره جديد عابر بانك؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۱:۴۸

افراديكه حساب سپرده قبلا اعلام كرده اند و عابر بانك ندارند چكار كنند

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۱:۵۷

هرکي ميگه از يارانه انصراف بدهيم بيايد من تمام درآمد مال ودار و ندارمو باهاش عوض ميکنم من حاضرم حقوقم مال آقاي کليددار باشد و حقوق ايشان هم مال من باشه الان ديگه موقع فدا کاري و قربون صدقه رفتن نيست چشم در مقابل چشم تومن برابر تومن بابا فقط يک نگاه به قيمت ديه امسال بکنيد بعدا از اين حرفها بزنيد تدبير اينه ؟ديگه اميدي هم نمونده که شعارشو ميدين

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۲:۱۸

باسلام بنده به تعداد3نفرازاعضاء خانواده درمرحله اول يارانه دريافت ميکرديم درمرحله دوم مي خواهم مادرم راکه ازماجدازندگي مي کندوتحت پوشش کميته امدادمي باشدبه صورت مستقل ثبت نام نمايم آيااين امکان ثبت نام به صورت مجزا درمرحله دوم وجوددارد.خواهشمنداست است راهنمايي فرمائيد.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۲:۳۰

با سلام. بنده کارمند هستم و همسرم اموزگار. بيش از 1 ميليون اقساط بانک داريم، حدودا 300هزارتومان بيمه و ماليات کسورات داريم،در شهر جديد پرند مستاجر هستيم، يک منزل مسکوني در رباط کريم و يک خودرو را قولنامه اي فروخته ام اما سند به نام بنده است. با يک فرزند که هزينه مهد کودک هم دارد و با اين هزينه هاي سرسام اور درآمدمان کفاف هزينه هايمان را نميکند و گر نه در پرند مستاجر نبوديم. تکليف ما و امثال ما چيست با اين هزينه هاي سر سام اور و اجاره خانه هاي بالا و کرايه ماشين؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۲:۳۱

سلام من دانشجوي علمي کاربردي هستم. ماشيني دارم و با آن گهگاهي مسافر کشي مي کنم . متاهلم. درآمدم از اين راه متغير است بين 100 تا 200 هزار تومان درماه. همسرم کارمند است. حقوقش 330 است ولي در ليست وزارت کار مشاهده شده که حقوقي 600 توماني براي شان رد شده است. ما براي عروسي و پول پيش خانه در چند قرعه کشي خانوادگي شرکت کرديم تا بتوانيم بدون نياز به وام هاي بانکي با بازپرداخت بالا از اين وام ها استفاده کنيم. حال من چند سوال دارم: 1- درآمد مابا همه اين داستان ها گاهي به 600 تومن مي رسد. 2- تکليف اينهمه قسط و بدهي که داريم چه مي شود؟ کجا قيد مي شود؟ 3- اگر خدا بخواهد و طي 6 ماه اول سال من سر کار بروم چطور مي توانم انصراف دهم؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۲:۳۵

در دوره قبل براي ثبت نام در خانواده ما ثبت نام به نام پدر كه سرپرست خانواده است ميسر نشد (به دليل مشكلات فني) و يارانه به نام مادر خانواده واريز شد. حالا در دور جديد اين موضوع مشكلي ايجاد نمي‌كند؟ (مادر شاغل نيست و صرفا حساب دريافت يارانه به نام او ايجاد شد) اين‌بار ثبت نام بايد با نام چه كسي انجام شود؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۲:۴۰

منظور از ميانگين مجموع در آمد خانوار را با مثالي مشخص کنيد. براي بدست آوردن ميانيگين بايد مجموع درآمد خانوار تقسيم بر تعداد کل اعضاء شود يا منظور اين است که تقسيم بر 12 ماه سال شود؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۲:۴۰

در صورت تغيير سرپرست خانوار چه بايد كرد؟ مثلا در يك خانواده سه نفره شامل يك مادر و دو دختر مجرد ، اگر تاكنون يكي ازدختران سرپرست بوده و به دلايلي اينك نيست ، و مادر جايگزين سرپرست قبلي شده است ، چه بايد كرد؟ تكليف شماره حساب چه ميشود؟ به نظر ميرسد دولت تدبير واميد در موارد زيادي تدبيري به خرج نداده و ابهام اين طرح بسيار است.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۲:۴۷

4سوال دارم: اول اينکه چرا آقاي احمدي نژاد در سال 92 براي عيدي به هر نفر 80000 تومان يارانه عيدي داد و شما به هر خانواده يک سبد کالاي 80000 توماني؟؟؟؟ 2 -- چرا آقاي احمدي نژاد ميخواست سقف يارانه هرنفر را 250/000 تومان کند و مجلس مخالفت کرد و حالا شما ميخواهيد همين 42000 تومان را هم از مردم بگيريد؟ سوم.. چرا در کشورهاي عربي خليج فارس پول نفت سرانه بين همه تقسيم ميشود و همه ماهانه درآمد دارند ولي اينجا معلوم نيست درآمد نفت به کدام جيبها سرازير ميشود!! چهارم: اگر جلوي رانتها و اختلاسهاي چند هزار ميلياردي که معلوم نيست آمارشان چند هزار اختلاس هست گرفته شود يارانه به همه ميرسد. والا من و پدر من نيستيم که اختلاس ميکنيم. لطفا بدون سانسور درج شود که بعيد ميدانم.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۲:۴۹

سلام چراعلاوه بر درامد افراد ميزان اقساط بانك ها يا ديگر كسورات حقوقي كارمندان و ...در خواست نميشود.من 430000 ريال حق سرويس دريافت ميكنم اما 100000 تومان حق سرويس پرداخت ميكنم يا حق مسكن 105000 تومان ميگيرم اما 650000 تومان اجاره بها مي پردازم !!! خنده دار نيست؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۲:۵۵

با سلام مي خواستم بدونم من كه8 ماه باردار مي باشم و فرزند دومم آخر ارديبهشت بدنيا مي آيد چگونه بايد مشخص شود چه بايد كرد.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۲:۵۷

سلام افرادي هستند که قبلا در مرحله قبلي يارانه به حساب سرپرست خانوار واريز ميشد اما الان به هر دليلي به صورت مستقل زندگي ميکنند (مجرد هم هستند ) بنابراين اين دسته از افراد چطور بايد ثبت نام کنند؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۳:۱۰

من مدتي پيش ازدواج کردم ولي يارانه ام را از خانواده جدا نکردم اکنون ميخوام اينکارو انجام بدم چيکار بايد بکنم ممنون

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۳:۴۴

اياميشودازاعضاخانواده يك يادونفرثبت نام نكنند وسرپرست بقيه را ثبت نام كند؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۴:۱۲

با سلام.من کارگر حمل بار هستم.حقوقم به فراخور کاري که پيش بياد در ماه بين سيصد تا سيصدو پنجاه هزار تومنه.نه خودم و نه زن و دو تا بچه هام صاحب هيچ خونه وزميني نيستيم.فقط پدر همسرم اخيرن تو سند خونش وصيت کرده بعد از مرگش خونه ي صد متريش به خانم بنده ميرسه!حتي تو اداره اسناد اين حرفشو ثبت کرده.آيا به ما که الان هيچ خونه اي نداريم يارانه داده ميشه؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۴:۱۵

يارانه مادرم تابحال نزدبرادرم بوددريافت ميکردوبه ايشان نميدادحال ميخواهيم بنام خودش ثبت نام وحساب بانکي بازکنم چه بايدکرد

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۴:۲۱

با سلام. من بتازگي ازدواج کرده ام و 17فروردين فرمهاي مربوط به جداسازي يارانه را تحويل پليس+10دادم وکدرهگيري دريافت کردم.بانک گفته از1الي8ارديبهشت براي ثبت شماره حساب رجوع کنم اما من بايد24فروردين با داشتن شماره حساب به سايت مراجعه کنم.حال شما بگوييد چه کنم؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۴:۴۹

اين کارها فقط يک کار عبث است وبس. روز قيامت همه ي کسانيکه باعث هدر شدن فکر و وقت مردم مي شوند مواخذه خواهند شد. شک نکنيد.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۵:۲۷

ايابراي هزينه ها ومعيشت جانبازان تدبيري انديشيده شده؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۶:۱۳

به نظرمي رسد با شروع ثبت نام به سامانه يارانه ها توسط عموم مردم وافراديکه دسترسي سريع به اينترنت دارند برخي ازمردم فقير ومحتاج نتوانند ثبت نام کنند و دردوروز پاياني هم نتوانند آيا اين افراد ازگرفتن يارانه محروم مي شوند؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۶:۵۴

اين پرسشنامه داراي اشکالات عديده شرعي قانوني و اخلاقي است و بايد در آن تجديد نظر فوري شود .

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۷:۱۲

دو تا سوال دارم. يک اينکه منظور از درآمد دريافتي حقوق هست يا پايه حقوق يا کل مبلغ حقوق؟ سوال دوم: خانواده ما در خانه اي زندگي مي کنند که مادرم يک هشتم دانگ و مابقي بصورت مساوي بين دو برادرم تقسيم شده است يعني در واقع اين ملک بين 3 نفر شراکتي است. در فرم دريافت يارانه چگونه وضعيت را اعلام کنيم با توجه به اينکه يکي از اين دو برادرم که شريک هست در خانه، چندين سال است جدا از ما زندگي مي کند و منزل استيجاري دارد. ممنون ميشوم جواب بدهيد

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۷:۱۷

کسي که در 6ماه اول سال ماهي 400تومان درامد داشه و در 6 ماه آخر ماهي 2ميليون بايد ميانگين درامدش را چقدر اعلام کند؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۷:۲۱

با سلام من در سال گذشته ازدواج کرده ام ولي يارانه خود و همسرم را از خانواده جدا نکرده ام. آيا مي توانم در اين مرحله مانند بقيه ثبت نام کرده و يارانه ام را جدا نمايم؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۷:۴۸

تکليف زنان بدون سرپرست ودرآمدچيست؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۷:۵۶

سلام تکليف کارگراني که در پروژه ها مشغول هستند و احتمال بيکاري آنها وجود دارد چيست؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۸:۰۳

با سلام بنده كه از خانواده جدا شدم و مستقل زندگي ميكنم ميتوانم جداگانه ثبت نامه كنم؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۹:۰۸

از فردا شاهد ازدحام مردم در كافي نت ها براي ثبت نام و عدرخواهي دولت خواهيم بود پيشگيري بهتر از درمان است

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۱۹:۳۶

بنده آبان گذشته ازدواج کردم، ولي يارانه ام را از پدر جدا نکردم، اکنون اگر درآمد من و پدرم با هم محاسبه شود احتمالا يارانه تعلق نميگيرد، تکليف ما چيست؟ چرا به زور عده اي که حقشان است بايد حذف شوند؟ با کدام تدبير؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۲۱:۰۸

سلام من يه سوالي دارم دخترمن طلاق گرفته ويارانشو شوهرسابقش ميگيره من ايا ميتونم اسمشودرفرم خودم ثبت کنم

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۲۱:۳۶

جانبازان حالت اشتغال که درآمد ديگري ندارند چگونه مورد ارزيابي قرار مي گيرند؟ آيا بايد مبلغ دريافتي از بنياد را اعلام کنند؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۱۹ ۲۳:۱۳

با سلام چرا دولت درامد را ملاك دريافت يارانه قرار داده اماهزينه را نه. تشخيص درامدي كارمندان و كارگران تحت پوشش كار و امور اجتماعي ميسره ولي خيلي از مردم امكان تشخيص درامدشان ميسر نيست . و همچنين در بسياري از شهرها منازل مردم قيمتي بالاي يك ميليارد تومان را داره ولي فاقد اسناد مي باشند و داراي يك برگ قولنامه است . ولي يك نفر كارگر پس از چند سال دربدري با يك وام مسكن خانه اي زبر پنجاه ميليون ساخته ولي داراي سند است . و خيلي از درامد هاي مردم در جامعه ناشناخته است ولي يك كارمند بدبخت و يك كارگر حقوقش مشخصه .

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۰:۲۰

آيا خانوارهائي که اکثرا فرزندان بيکار دارند لاکن درآمد چنداني براي فرزندان خود که حتي ممکن است بيمار صعب العلاج داشته باشند وبايد هميشه تحت درمان بوده و از داروهاي کمياب و گران قيمت بايد استفاده نمايند ، سرپرست خانوار را از دريافت يارانه محروم ساخت . در ثاني با شروع فاز دوم هفمندي يارانه چه بلائي بر سر قيمت کالا و خدمات خواهد آمد ، الانه خانوارهائي هستند که نميتوانند به اندازه نياز کالري مورد نياز را به سبب بالا بودن قيمتها تامين نمايند . بايد حتما خط فقر مد نظر قرار گيرد .اقا سيب زميني کيلوئي 3 هزارتومان است اين در حالي است که مرحله دوم شروع نشده است . اقا بسياري از خانوارها به علت هزينه بالا نميتوانند فرزند خود را متعهل سازند . قيمت اجاره خانه ، جهازيه ، درمان و بهداشت غير قابل تامين است ، البته با همين مختصر يارانه نيز نميشود به يک دندانساز و دندانپزشک مراجعه کرد ، يک عمل جراحي قلب بيش از 15 ميليون تومان است.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۰:۲۴

مطمئنا اعلام آمار 2ميليون نفر متوفي که يارانه ميگيرند درکنار بينظمي وبيعدالتي درتوزيع سبدکالا نشان دهنده عدم وجود سيستم آمارگيري درست درايران است .باتوجه به پشتيباني ضعيف سايت از ـآغازين لحظات شروع کار افراد کثيري نيازمند از بهره مندي ازيارانه ها محروم خواهند شد. به نوعي انصراف اجباري!! از طرفي ارايه آمارنادرست به راحتي مقدور است چون بسياري از کسبه قبلا براي ماليات دولت را دورزده اند و با درآمد ماهيانه 50 ميليون درآمد خود را زير 800 تومان به دارايي گزارش ميکنند و اکنون بااستناد برآن مشمول يارانه خواهند شد. درهرصورت اميدي به درستي انجام بخش دوم نميباشد.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۰:۳۵

ايا درامد همان خالص دريافتي است؟ تکليف افرادي که اقساط وام بنام همسرشان را پرداخت مي کنند چيست؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۱:۳۶

چرا درآمد همسران سرپرست خانوار در تعيين پرداخت يارانه ها محاسبه مي شود، درصورت بيکار شدن همسر و طلاق تکليف چيست؟ آيا همسر شاغل موظف است ماهيانه درآمد خود را در اختيار سرپرست خانواده دهد؟!! تکليف کارگران قراردادي و احتمال بيکاري آنها چيست؟ تکليف کارمنداني که بعد از واگذاري دستگاههاي دولتي بيکار مي شوند چيست؟ در صورتي که سرپرست خانوار بيکار ولي همسر ايشان شاغل باشد، تکليف چيست؟ اموال و دارايي همسر که از پدرش به ارث رسيده چه ارتباطي به سرپرست خانوار دارد؟ و ...

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۶:۵۶

سلام اگه کسي شماره حسابش يادش رفته باشه يا بي سواد باشه شماره حسابش ندونه يافقط شماره کارتش رو ثبت کرده باشه اون وقت تکليف چيه؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۷:۱۴

اين اقدامات با بند 7 قانون هدفمندکردن يارانه ها مغايرت دارد. بايد بدوا جامعه هدف و مبلغ پرداختي مشخص وبر اساس ان سقف پرداخت يارانه نقدي مشخص گردد.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۸:۲۸

با درود دوستان عزيز اول اينکه در مورد اختلال و پيغامي که سايت رفاهي(سايت در حال به روز رساني است) گزارشي تهيه فرماييد. دوماً اگر در طول ساليان گذشته دولتها و ..با فسادهاي اقتصادي مبارزه مي کردند و در برابر اختلاسهاي چند ميلياردي راي قاطع همچون کشورهاي دگر صادر مي شد امروز اين ملت بدبخت براي بدست آوردن 45 هزار تومن پول از اين همه منابع زميني و زيرزميني به صف نبودند و وضع من و ما خيلي بهتر از اينها بود. عجيب است دنياي امروز ما. لطفاً انعکاس دهيد مسئولان بدانند جوانان براي يافتن يک سرپناه براي خانواده شان ماهيانه فقط 500 الي 800 هزار اجاره خانه پرداخت مي کنند. اين آقايان خوب زندگي مي کنند ونفسشون به حمدالله از جاي گرم و نرم در مي آد. به خدا که ديگر تاب تحمل برايمان نمانده.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۸:۳۵

پس تکليف وام هاي دريافتي چي ميشه؟ لابد دولت ميخواهد همه اونا رو ببخشه که اونا رو ملاک احتساب نکرده

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۰۲

با سلام، چرا كارمندان كه در ماه بيشتر از يك شغل آزاد ماليات مي دهند بايد حذف شوند كه اينقدر از صبح تا غروب به سختي و با هزينه زياد تحصيل كرده اند تا كار مناسبي با حقوق خوب داشته باشند بايد يارانه نگيرند؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۳۱

الان ده ساعت از شروع ثبت نام گذشته ولي سايت هنوز در حال بروزرسانيه.واقعا خدا قوت

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۳۶

سلام خانواده هايي که يک عضو آن درآمد خوبي دارد و بقيه خانواده بخصوص سرپرست آن از درآمد بالايي برخوردار نيستند مي توانند از ثبت نام اعضايي که درآمد بالايي دارند انصراف دهند و تنها بقيه افراد اين خانواده ثبت نام کنند و يارانه دريافت کنند؟ و کلا تکليف اعضاء خانوادهايي که جدا از خانواده شان زندگي مي کنند و نمي خواهند در ليست خانواده خود به هر دليل باشند چيست؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۰۹:۴۰

براي کارکنان آموزش و پرورش يارانه شامل مي شود -زير خط فقر

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۱۱

با توجه به اينکه هر فرد بالغ بايد بطور مستقل زندگي کند لذا براي تک تک اعضاء هر خانواده مستقلا وجه يارانه به حسابش ريخته شود بهتر است

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۱۸

من درهمه جاپيشنهادداده ام واينجاهم خدمت همه هموطنان عرض ميکنم :اي کسانيکه درامدزيرششصدهزارتومن داريدبياييدازدريافت يارانه انصراف دهيدتااين فوتباليستهاي ماکه روزي بالاي دوميليون تومان ازبيت المال دريافت کرده وحالاهم براي پول توجيبي درمانده وشرمنده خانواده خودشده اند،بيش ازاين درمضيقه نباشند وشرمنده خانواده خودنگردند...ماکه به غناي فقر عادت کرده ايم ديگرچه نيازي به يارانه داريم ؟ممنون

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۳۴

مني كه تازه ازدواج كردم و تا به حال يارانه ام را جدا نكرده ام ميتوانم با ثيت نام جديد در اين دوره يارانه ام را بگيرم؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۱۴

دولت اگر دنبال راه حل درست است اولا روش قبلي روش دادن يارانه و معايب بنيان برافكن آن را بايد با عدد و رقم و خساراتي كه به كشور وارد كرده بيان و تشريح كند. سپس بهترين راه قطع يارانه و استفاده از سازمانهاي مفيد مثل همه دنيا براي رسيدگي به امور نيازمندان و بخشهاي خدماتي و سلامت است. حالا خود دانيد.

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۱:۳۰

اوني كه گفته اونايي كه قسط دارن نبايد زير بار قسط مي رفتن بفرمايند خودشون براي خريد يه خانه 40 متري تو منطقه معمولي تهران از بانك مسكن وام نگرفتن؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۱۹

منظور از ميانگين درآمد چيه؟ آيا درآمد کل اعضا را بر تعداد اعضا شود يا در طول سال تقسيم بر 12 ماه شود؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۲۸

خواهشا مسولين امر درموردلحاظ نشدن اقساط وبدهيهاي خانوارها توضيح دهند بنده وهمسرم فرهنگي هستيم ومجموع احکاممان 2ميليون و400هزارتومان هست درحالي که بعدکسورات قانوني 2ميليون باقي مي ماند وبعداز پرداخت اقساط وامها بخدا500تومان ميماند حال بااين تورم ودوفرزند چه جورميتوان زندگي کردخدا مي داند

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۴۹

لطفا به داد مردم برسيد

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۵:۵۸

بنده در ماه 1.300 حقوق ميگيرم، خانم من يک سپرده بانکي داره که داريم سودش رو کاملا پس انداز ميکنيم براي خريد يک آپارتمان نقلي (البته اگر بشه خريد!) با اين حساب کل زندگي ما با حقوق بنده ميچرخه، آيا بنده محق در دريافت يارانه هستم يا نه؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۷:۰۶

با سلام در فرم ثبت نامي دريافت اجاره بها جزء درآمد محسوب مي شود اما کساني که خانه اي ندارند هيچ اجاره بها هم پرداخت مي کنند چرا به اين مورد اشاره اي نشده است؟

avatar
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۷:۱۰

سلام من سه ماه پيش عقد كردم و تاكنون تحت تكفل پدر مي باشم . آيا ميتونم در اين مرحله خودم رو از پدرم جدا كنم و با همسرم جداگانه ثبت نام كنم؟ چه شماره حسابي بايد بدم؟