آزادراه پل زال - اندیمشک صبح امروز(جمعه) با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در محور سراسری تهران - بندر امام(ره) افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آزادراه پل زال - اندیمشک از طریق مشارکت وزارت راه و شهرسازی و شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری از آزادراه پل زال - اندیمشک احداث شده که دوران مشارکت مشتمل بر ساخت و بهره برداری به طور مجموع 27 سال و نیم و هزینه سرمایهگذاری و سود طرف مشارکت در طول دوران بهره برداری از طریق اخذ عوارض عبور وسایط نقلیه مستهلک خواهد شد. ضمنا با توجه به این که در دوران برگشت سرمایه نگهداری از آزادراه به عهده طرف مشارکت است لذا از این طریق نیز صرفه جویی قابل ملاحظهای به عمل خواهد آمد.
این آزادراه به طول 45 کیلومتر بوده و از 125 کیلومتری جنوب خرمآباد آغاز و تا دو کیلومتری شمال اندیمشک ادامه دارد که مبلغ اولیه قرارداد 932 میلیارد ریال و هزینه کل عملیات اجرایی 3300 میلیارد ریال و هزینه کل پروژه 3900 میلیارد ریال است.
آزادراه پل زال اندیمشک برای تکمیل شبکه آزادراهی تهران – بندر امام احداث شده که با بهره برداری از این آزادراه و تکمیل قسمتهای باقیمانده بین اراک و خرمآباد و اندیمشک تا اهواز علاوه بر کاهش قابل ملاحظه در طول 970 کیلومتری محور مذکور، زمان سفر و مصرف سوخت و استهلاک وسایط نقلیه و تقلیل خطرات جادهای تاثیر بسزایی در ایجاد ارتباط مناسب و بهره برداری از ظرفیت کامل بندر امام که بزرگترین بندر ایران در شمال خلیج فارس است دارد.
به گزارش ایسنا، پروژه آزادراه پل زال- اندیمشک همچنین بخشی از کریدور آزادراهی شمال - جنوب کشور است که از بندر انزلی در استان گیلان آغاز و با عبور از تهران، اراک، خرمآباد، اندیمشک و اهواز تا بندر امام در حاشیه خلیج فارس ادامه دارد.
شبکههای ارتباطی مناسب از جمله کوتاهترین مسیر زمینی بندر امام تا کشور ترکیه، کوتاه ترین مسیر زمینی بین خلیج فارس و دریای خزر و کوتاهترین مسیر زمینی بندر امام و کشورهای سواحل شرقی و غربی دریای خزر پس از تکمیل محورهای (انزلی – تهران- بندر امام) و (تهران- تبریز- مرند- بازرگان) در کشور ایجاد میشود.
انتهای پیام
نظرات