• جمعه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 92121610585
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

امام جمعه ارومیه: شادی ایام عید نباید منجر به شکسته شدن حرمت ایام فاطمیه شود

امام جمعه ارومیه: شادی ایام عید نباید منجر به شکسته شدن حرمت ایام فاطمیه شود

ایسنا/آذربایجان غربی امام جمعه ارومیه گفت: امسال عید نوروز با ایام فاطمیه مصادف شده و شادی و دید بازدید نباید حرمت این ایام را زیر سوال ببرد.

امام جمعه ارومیه گفت: امسال عید نوروز با ایام فاطمیه مصادف شده و شادی و دید بازدید نباید حرمت این ایام را زیر سوال ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجوان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌غربی حجت الاسلام قریشی در خطبه‌های نمازجمعه ارومیه با بیان این مطلب افزود: در ایام عید باید شادی کرد ولی این شادی نباید منجر به شکسته شدن حرمت‌ها شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهارکرد: حضرت زینب کبری در خانواده‌ای به دنیا آمدند که عاری از ناپاکی‌ها بوده و پر از خوبی ها و نیکی ها بود.

حجت الاسلام قریشی تصریح کرد: ایشان الگو و نمونه برای تمام زنان عالم و زنان ایران اسلامی است.

امام جمعه ارومیه همچنین با اشاره به لزوم توجه به منابع طبیعی، تاکید کرد: توجه به منابع طبیعی هم یک وظیفه شرعی، و هم یک وظیفه قانونی است.

حجت الاسلام قریشی گفت: در حال حاضر در وضعیتی قرار داریم که اگر مقداری سهل انگاری و بی توجهی به منابع طبیعی انجام دهیم، نسبت به حقوق نسل‌های آینده تعدی کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: در احادیث و روایات آمده است که اگر فردی نهالی بکارد و فرد دیگری از محصولات آن استفاده کند، استفاده از محصول آن نهال برای شخصی که آن را کاشته صدقه محسوب می شود.

امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود به اهمیت انفاق و نیکوکاری تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در کشورما جشن های نیکوکاری به نحو احسن برگزار می شود.

وی ادامه داد: در روایات آمده وقتی کسی صدقه و احسانی در راه خدا می دهد، دستانش لایق بوسیدن می شود.

وی تشریح کرد: هرچند در شرع اسلام بوسیدن دست برای مسلمانان ممنوع شده ولی وقتی کسی صدقه می دهد قبل از آنکه این صدقه به دست نیازمندان برسد توسط خداوند پذیرفته می شود و به همین دلیل دستان آن تبرک و لایق بوسیدن می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha