سرپرست دانشگاه فرهنگیان با ابراز تاسف از نبود کرسیهای آزاداندیشی و عدم پرورش نگاه نقادانه در دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجومعلمان باید بتوانند در فضایی آزاد، به بیان نقطه نظرات خود بپردازند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان جنوبی، دکتر محمود مهرمحمدی در جمع دانشجومعلمان خراسان جنوبی اظهار کرد: مسئولیت داشتن در دانشگاه فرهنگیان و فراهم کردن بستر لازم برای تربیت معلمان موضوع بسیار خطیر و مهمی است.
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان مسئولیت ارتقای سطح توانمندهای حرفهای یا بهسازی منابع انسانی شاغل در آموزش و پرورش را نیز برعهده دارد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشجومعلمان، دانشجویان عادی نیستند، گفت: باید پذیرفت که دانشجومعلمان بنا به آموزههای دینی و تحلیل عقلی و تجارب و دستاوردهای توسعهای جوامع انسانی، گروه نخبه و ویژه هستند.
مهرمحمدی مسئله تربیت معلم را ملی و فرابخشی دانست و تاکید کرد: تربیت معلم اولویت ملی است و باید به اقتضای این اولویت کل نظام و دولت شرایط مطلوب را برای آنها فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه راه توسعه و پیشرفت طولانی و دیربازده است و از مسیر تربیت معلم میگذرد، تصریح کرد: اما هیچ نظام سیاسی و اجتماعی عاقلی راهی که برای نیل به آرمانهایش در آن قطعیت وجود دارد فدای فوریت نمیکند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه کارها را باید زیربنایی دنبال کرد، ادامه داد: شاید با تاکتیکهای دیگر مظاهر توسعهیافتگی را زودتر مشاهده کنیم اما هیچ دولتمرد با درایتی نمیتواند انکار کند که پایداری و تداوم در توسعه یافتگی مهمتر از دستیابی به مظاهر آن است.
مهرمحمدی با تاکید براینکه راه قطعی توسعه پایدار تربیت معلم است، بیان کرد: سرمایهگذاری در جهت زیرساختهای تعلیم و تربیت هر جامعهای یک سرمایهگذاری استراتژیک است که از جمله در دانشگاه فرهنگیان ظهور پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه مسئولان نه با حرف بلکه با عمل نسبت به ارتقای کیفیت و توسعه و تعالی دانشگاه فرهنگیان گام بردارند، متذکر شد: مسئولان کشور وظایف خود را در قبال دانشجو معلمان به عنوان یک اولویت فراموش نکنند.
وی دانشجومعلمان را طلایهداران رشد و تعالی نسل جدید دانست و افزود: دانشجومعلمان قرار است الگو و اسوه برای نسلی باشند که در پیوند با آنها مدارج ترقی و کمال را طی کنند.
مهر محمدی تبدیل محدودیتها به فرصت را ویژگی معلم خوب عنوان کرد و گفت: تبدیل محدودیت به فرصت، به کارگیری ظرفیت خدادادی ابتکار و خلاقیت است.
وی یادآور شد: اگر قرار است معلمان در همه ابعاد ظرفیتهای خود را بروز دهند یکی از این ظرفیتها مقابله با محدودیتها است.
رییس دانشگاه فرهنگیان از دانشجو معلمان خواست تا کاستیهای دانشگاه را سکویی برای رشد و کسب قابلیت در خود قرار دهند و از محدودیتها فرصتی برای تمرین خلاقیت بسازند.
مهرمحمدی بیان کرد: فقط مطالبهکننده امکانات بیشتر نباشید و بخشی از ظرفیت خود را در خدمت رفع ابداعانه و خلاقانه محدودیتها صرف کنید.
انتهای پیام
نظرات