• جمعه / ۹ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۰:۴۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92120905486
  • خبرنگار : 71186

سود انحصاری شدن واردات خودرو به چه کسانی می‌رسد؟

سود انحصاری شدن واردات خودرو به چه کسانی می‌رسد؟

یک فعال صنعت خودرو نسبت به انحصاری شدن واردات خودرو و رشد قیمت این محصولات هشدار داد.

یک فعال صنعت خودرو نسبت به انحصاری شدن واردات خودرو و رشد قیمت این محصولات هشدار داد.

مصطفی ممقانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: متاسفانه نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی به جای حرکت در مسیر پاسخگویی به خواست مشتریان راه منحصرسازی واردات را در پیش گرفته‌اند.

وی با بیان این‌که موضوعاتی چون استانداردسازی خدمات پس از فروش بهانه‌ای برای ایجاد انحصار در واردات خودرو است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی مشکلات زیادی در ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان خود دارند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی می‌خواهند با اجرای طرح ساماندهی واردات خودرو رقبای دیگر را از دور خارج کرده و هرگونه که می‌خواهند برای بازار تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: ‌در صورت تحقق این موضوع شاهد انحصاری شدن بازار خودروهای وارداتی و در نتیجه رشد قیمت این محصولات خواهیم بود. در آن شرایط به دلیل حذف رقبا هیچ راهی برای کنترل بازار این محصولات توسط دولت وجود نخواهد داشت.

ممقانی با بیان این‌که هم‌اکنون به دلیل واردات خودرو توسط واردکنندگان متفرقه از رشد بی‌ضابطه قیمت‌ها جلوگیری شده است، تصریح کرد:‌ با وجود کاهش نرخ ارز در چند ماه اخیر نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی خواستار حفظ قیمت‌ها بودند اما به دلیل عرضه خودروهای ارزان توسط واردکنندگان متفرقه در نهایت مجبور به کاهش قیمت‌ها شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۱۲-۰۹ ۱۱:۰۱

چرا هيونداي اکسنت تو دبي 33وايران 84 ميليونه؟

avatar
۱۳۹۲-۱۲-۰۹ ۱۱:۵۱

با انحصاري شدن واردات خودرو، خيانت بزرگ ديگري در حق مردم صورت خواهد گرفت. مطمئن باشيد با افزايش قيمت خودرو هاي خارجي، خودروهاي داخلي نيز روند رو به رشد مجازي خواهد گرفت؛ و به دنبال آن کالاهاي ديگر. "واقعا چرا بايد واردات در اختيار يک مشت رانتخوار باشد"

avatar
۱۳۹۲-۱۲-۰۹ ۱۶:۵۲

اين کار بر خلاف تمام قوانين داخلي و بين المللي است و مسير ايران را براي عضويت در سازمان تجارت جهاني مسدود ميکند. تجارت آزاد و بدون انحصار يک اصل خدشه ناپذير در تمام کشورهاي دنيا است. وزارت صنعت و تجارت بر اساس چه منطقي مي خواهد انحصار واردات خودرو را به چند نفر ببخشد؟