• شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 92110503102
  • منبع : نمایندگی سمنان

اشتغال کارگران شرکت عقاب افشان تهدید می‌شود

اشتغال کارگران شرکت عقاب افشان تهدید می‌شود

ایسنا/سمنان دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با اشاره به توقف شماره‌گذاری اتوبوس اسکانیا متعلق به شرکت عقاب افشان سمنان، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی باید در تصمیم خود تجدید نظر کند تا بیش از این باعث از هم پاشیدگی خانواده‌های کارگران کارخانه نشود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با اشاره به توقف شماره‌گذاری اتوبوس اسکانیا متعلق به شرکت عقاب افشان سمنان، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی باید در تصمیم خود تجدید نظر کند تا بیش از این باعث از هم پاشیدگی خانواده‌های کارگران کارخانه نشود.

حبیب الله محقق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، افزود: اگر پلیس راهور بر تصمیم خود جدی باشد باید تبعات بیکاری حدود 500 نفر از کارگران و از دست رفتن اشتغال آنها را بپذیرد.

وی توضیح داد: هجمه‌هایی که علیه شرکت عقاب و مدیران آن شروع شده و هر از گاهی شدت و ضعف دارد، انگیزه سیاسی دارد، باید عادت کنیم تنها در حوزه مسئولیت خودمان در هر پست و مقامی که هستیم اظهار نظر کارشناسی کنیم و اجازه دهیم مسئولین اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی که مسئول سیستم تولیدند، اظهار نظر کنند.

محقق اظهار کرد: تولیدات شرکت عقاب افشان، اگر فاقد استانداردهای لازم باشند، توسط معاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیک ناجا شماره گذاری نمی‌شوند، اگر قرار باشد نهادی، جوابگوی حادثه تلخ و ناگوار آتش گرفتن اتوبوس‌ اسکانیا باشد، واحد فنی و مهندسی ناجا است، زیرا تولیدات این شرکت پس از تأیید موسسه استاندارد، توسط آنها بررسی و در نهایت تأیید و برای شماره گذاری آنها گواهی تأیید صادر می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان اضافه کرد: با وجود هجمه‌هایی که علیه شرکت عقاب سمنان می‌شود در حال حاضر وضعیت کارکنان این شرکت بزرگ رو به بهبودی است و اضافه کاری و تغذیه کارگران هم برقرار شده است، اما اگر تصمیم توقف شماره‌گذاری اسکانیا جدی باشد، باید تبعات بیکاری 500 نفر از کارگران و از دست رفتن اشتغال و از هم پاشیدگی خانواده‌های کارگران این کارخانه را بپذیرند.

محقق اضافه کرد: شرکت عقاب در روزهای ابتدایی تأسیس تا 1200 نفر نیروی کار داشته که به دلیل تحریم و کاهش تولید در حال حاضر حدود 450 نفر در این شرکت مشغول به کارند. امیدواریم که با برطرف شدن تحریم‌ها و بهبود شرایط اقتصادی و بالا رفتن تولید زمینه اشتغال دیگر جوانان استان فراهم شود.

وی افزود: همه‌ درصدد هستند به شرکت عقاب کمک کنند، خانه کارگر استان نیز در این سمت و مسیر حرکت می کند و همیشه پشتیبانی خود را از شرکت عقاب و مدیران و کارگران این واحد اعلام داشته و اجازه نخواهد داد که افراد با هر انگیزه‌ای به شرکت عقاب صدمه وارد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha