• سه‌شنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۷:۴۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92110100816
  • خبرنگار : 71439

بررسی طرح جرم سیاسی در کمیسیون فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی طرح جرم سیاسی در جلسه این کمیسیون خبر داد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی طرح جرم سیاسی در جلسه این کمیسیون خبر داد.

سیدعلی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه اعضای کمیسیون سه دستور کار داشتند، گفت: ادامه بررسی طرح جرم سیاسی در کمیسیون با حضور آقای ابوترابی از کمیسیون حقوقی که خود طراح این طرح است، دنبال شد.

وی ادامه داد: به گفته ایشان این طرح در کمیسیون حقوقی نیز به کلی زیر و رو شده و تغییراتی در آن ایجاد شده است، اما بررسی موادی از آن در کمیسیون فرهنگی باقی مانده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی همچنین از بررسی لایحه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه بعد از ارائه این لایحه قانون مجازات اسلامی در مجلس به تصویب رسید و بخش مهمی از این لایحه در قانون مجازات اسلامی آمده، کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی این لایحه را به عنوان کمیسیون اصلی از دستور کار خارج کرده است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا د مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان نیز در کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفت که البته اعضای کمیسیون به این تقسیم نیز معترض است و ما معتقدیم باید به عنوان کمیسیون اصلی آن را بررسی می‌کردیم که این لایحه به کارگروه تخصصی خانواده ارجاع شد تا پس از بررسی در این کارگروه در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

طاهری از اظهار تمایل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جلسه‌ای با اعضای کمیسیون فرهنگی خبر داد و گفت: وزیر ارشاد چندبار اظهار تمایل کردند تا با اعضای کمیسیون جلسه مشترکی داشته باشند که تاکنون موفق به برگزاری این جلسه نشدیم که امروز بنا شد یکشنبه هفته آینده ساعت 6 به بعد این نشست مشترک برگزار شود.

وی در پایان افزود: قطعا مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری، دغدغه‌های فرهنگی متدینین و مسائلی که اخیرا در فضای فرهنگی کشور پیش آمده و به نوعی با این وزارتخانه ارتباط دارد، مورد بررسی و بحث قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha