• چهارشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۲ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92102514593
  • منبع : نمایندگی مرکزی

معاون وزیر آموزش و پرورش:

استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای از مطالبات اصلی وزیر آموزش و پرورش است

استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای از مطالبات اصلی وزیر آموزش و پرورش است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پیشبرد اهداف آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت‌های استان ضروری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پیشبرد اهداف آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت‌های استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، مرضیه گرد، معاون وزیر آموزش و پرورش در همایش شوراهای آموزش و پرورش استان مرکزی، افزود: استفاده از ظرفیت‌های استان در راستای پیشبرد اهداف نظام آموزشی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی استان صنعتی و علمی است، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های علما، بزرگان، اندیشمندان و حتی صنایع در آموزش و پرورش بیشتر بهره‌مند شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده آموزش و پرورش، به وجود بزرگانی همچون امام خمینی(ره) که برخاسته از این استان بودند، اشاره و اضافه کرد: استان مرکزی مهد پرورش علما و اندیشمندان بزرگی است که باید به وجود آنان افتخار کرده و در مسیر این بزرگان گام بردارد.

گرد با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش وظیفه خطیری در جامعه کنونی دارد، تصریح کرد: دنیای امروز، عصر ارتباطات و اطلاعات بوده و آموزش و پرورش مسوولیت خطیری را در تعلیم و تعلم دانش‌آموزان برعهده دارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید با هوشیاری و آگاهی از مسایل، با دانش‌آموزان رفتار کند، اظهار کرد: این امر سبب تربیت نسلی تأثیرگذار و مورد اعتماد برای آینده کشور می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه بهترین و معتمدترین افراد در شوراهای آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه 70 درصد این اعضا در سطح کشور دارای تحصیلات عالیه هستند می‌توانند در شناسایی و برنامه‌ریزی برای رفع معضلات و مشکلات دانش‌آموزان با مشارکت خانواده‌ها تأثیرگذار باشند.

گرد نگرش جامع به مسائل آموزش و پرورش، استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و کیفی‌سازی شوراها را از مطالبات اصلی وزیر آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری برای تربیت دانش‌آموزان حق ایران اسلامی است و این مهم با کمک دولت و مشارکت مردم آن هم به گونه‌ای چشمگیر امکانپذیر است.

وی کیفی‌سازی در شوراها را بسیار اساسی دانست و افزود: شوراهای آموزش و پرورش باید با قدرت و جدیت بیشتری فعالیت کرده و بتوانند مشکلات ناحیه، منطقه، شهرستان، استان و در نهایت کشور را حل کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و فناوری در کشور اضافه کرد: باید در این زمینه توجه بیشتری شود و فرهنگ، سلامت، تربیت و آموزش دانش‌آموزان را در اولویت قرار داد.

وی به کسب رتبه برتر استان مرکزی در بین شوراهای کشور اشاره کرد و گفت: طبق گروه‌بندی‌های انجام شده در شوراهای آموزش و پرورش، استان مرکزی جزو استان‌های ممتاز و برتر کشور است.

گرد در بخش دیگری از سخنانش از مدرسه‌سازی به عنوان امری نیکو و ماندگار یاد کرد و افزود: باید در راستای ترویج فرهنگ غنی مدرسه‌سازی و تربیت انسان‌های ولایتمدار در جامعه تلاش شود.

وی همچنین از حضور خیرین و نیکوکاران و مردم ولایتمدار در امر مدرسه‌سازی و فعالیت آموزشی تقدیر کرد و گفت: مردم باید با مشارکت معنوی و فکری نیز همچون فعالیت‌های خیرخواهانه در احداث و بازسازی مدارس، آموزش و پرورش را همراهی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha