• جمعه / ۲۲ آذر ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92092215119

خبر خوش وزیر آموزش و پرورش به فرهنگیان

فانی خبرداد: بررسی صدور3 دیپلم برای دانش‌آموزان / وارد مباحث معیشتی معلمان نمی‌شوم

فانی خبرداد: بررسی صدور3 دیپلم برای دانش‌آموزان / وارد مباحث معیشتی معلمان نمی‌شوم

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به جلسات خود با معاونت متوسطه و گفتمانهای صورت گرفته، گفت: باید زمانی که دانش‌آموزان از مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شوند در کنار دیپلم خود دو دیپلم "زبان انگلیسی" و "کامپیوتر" را نیز از مدرسه اخذ کنند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به جلسات خود با معاونت متوسطه و گفتمانهای صورت گرفته، گفت: باید زمانی که دانش‌آموزان از مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شوند در کنار دیپلم خود دو دیپلم "زبان انگلیسی" و "کامپیوتر" را نیز از مدرسه اخذ کنند.

علی اصغر فانی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، درباره ورود زبان انگلیسی به مدارس ابتدایی و ارتقابخشی و مهارت‌آموزی زبان و برنامه‌های آموزش و پرورش در این حوزه، گفت: با معاونت توسعه بحث زبان انگلیسی را شروع کردیم و بحث‌های کارشناسی و چالشی را با سه معاونت در این رابطه برگزار کردیم و در جلسه به آنها گفتم که من سردار نیستم، بلکه سرباز هستم.

وی افزود: به معاونت متوسطه گفتم باید زمانی که دانش‌آموزان از مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شوند در کنار دیپلم خود دو دیپلم زبان انگلیسی و کامپیوتر را نیز از مدرسه اخذ کنند.

به معاونت متوسطه گفتم باید زمانی که دانش‌آموزان از مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شوند در کنار دیپلم خود دو دیپلم زبان انگلیسی و کامپیوتر را نیز از مدرسه اخذ کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این طرح را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: کانون زبان پتانسیلی دارد که می‌توان از مدرسان آنها در نوبت بعدازظهر و دو روز در هفته استفاده کرد که با استقبال و اعلام آمادگی مسئولان جدید کانون فرهنگی مواجه شد.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در آموزش و پرورش ارتقای کیفی اتفاق بیفتد و با توجه به اینکه یکی از مشکلات اصلی در آموزش زبان، نیروی انسانی است؛ بهسازی نیروی انسانی جزو برنامه‌ها و اولویت‌های کاری آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید است.

وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه‌های خود در امور ارتقاء معیشت معلمان، گفت: معلم باید در امور خود این ارتقا را حس کند، اما بیان این مسایل دور از شان و جایگاه معلم است.

همه وزرای قبل از من هر کار کوچکی را که برای معلم انجام می‌دادند، 100 بار می‌گفتند

فانی تاکید کرد: نباید به خدشه‌دار شدن جایگاه معلم دامن بزنیم و گفتن از معیشت معلم، تحقیر جایگاه آنهاست. همه وزرای قبل از من هر کار کوچکی را که برای معلم انجام می‌دادند، 100 بار می‌گفتند و در عین حال که تلاشم را در این زمینه می‌کنم، اما وارد مباحث معیشتی معلمان نمی‌شوم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر حفظ جایگاه معلم، گفت: باید جایگاه از دست رفته معلمان را بازگرداند. معلم باید انتقاد کند، پیشنهاد داشته باشد و اظهارنظر کند.

برنامه‌های آموزش و پرورش برای گردشگری و درمان فرهنگیان

وی اضافه کرد: در روزهای نخستین سرپرستی، مشاوری به نام مشاور در اقتصاد و رفاه فرهنگیان منصوب کردم که برای نخستین بار این سمت در آموزش و پرورش شکل گرفت و در بیش از 200 جلسه‌ای که با صاحب‌نظران برگزار کردیم، به راه‌حل‌هایی در زمینه مثبت گردشگری و درمان معلمان رسیدیم که به تدریج این برنامه‌ها را فرهنگیان خواهند دید.

فانی درباره آخرین تغییرات و تصمیم‌های اتخاذ شده برای بیمه طلایی فرهنگیان نیز اظهار کرد: تاکنون به جمع‌بندی قطعی نرسیده‌ایم؛ هر چند راهکارهایی چون تاسیس سازمان بیمه و رقابتی کردن بیمه طلایی با سایر بیمه‌ها مطرح است، اما آنچه مسلم است وضعیت بیمه درمانی فرهنگیان بهتر از شرایط فعلی خواهد شد.

فانی درباره آخرین تغییرات و تصمیم‌های اتخاذ شده برای بیمه طلایی فرهنگیان نیز اظهار کرد: تاکنون به جمع‌بندی قطعی نرسیده‌ایم؛ هر چند راهکارهایی چون تاسیس سازمان بیمه و رقابتی کردن بیمه طلایی با سایر بیمه‌ها مطرح است، اما آنچه مسلم است وضعیت بیمه درمانی فرهنگیان بهتر از شرایط فعلی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد تا قبل از پایان امسال بیمه طلایی را به جایی برسانند و بیمه‌ای که در آینده خیلی نزدیک در اختیار فرهنگیان قرار خواهد گرفت، بیمه خوبی در مقایسه با بیمه فعلی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha