• یکشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۲ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92091711939

قائم مقام وزیر کشور به ایسنا خبر داد

لایحه جدید تقسیمات کشوری قبل از پایان سال به مجلس می‌رود

 لایحه جدید تقسیمات کشوری قبل از پایان سال به مجلس می‌رود

قائم مقام وزیر کشور ، از ارائه لایحه جدید تقسیمات کشوری به مجلس قبل از پایان سال جاری خبر داد.

قائم مقام وزیر کشور ، از ارائه لایحه جدید تقسیمات کشوری به مجلس قبل از پایان سال جاری خبر داد.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ در دولت تدبیر و امید در بحث تقسیمات کشوری تاکنون هیچگونه الحاق و ارتقایی نداشته‌ایم.

وی افزود: در گذشته آیتم‌های مربوط به تقسیمات کشوری عمدتا مساحت و جمعیت بود که در حال حاضر این دو به اعتقاد ما نمی‌تواند تنها ملاک تقسیمات کشوری باشد؛ چرا که علاوه بر مساحت و جمعیت، بحث‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی با توجه به قانون اساسی و اسناد بالادستی همچون برنامه توسعه پنجم و سیاست‌های کلی نظام همگی باید با هم در نظر گرفته شود.

قائم مقام وزیر کشور افزود: هم‌اکنون در وزارت کشور کارگروه‌هایی متشکل از کارشناسان خود وزارت کشور، همچنین اساتید دانشگاه و صاحب‌نظراتی که در مورد تقسیمات کشوری دارای صلاحیت هستند مشغول فعالیت است و طی هفته گذشته محصول جلسات این کارگروه در جلسه‌ای با حضور وزیر کشور و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی و اساتید دانشگاه و استاندارهای سابق تشکیل و این موضوع به بحث و بررسی گذاشته شد.

امیری با بیان این‌که با این وجود امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری لایحه جدید تقسیمات کشوری را در دولت مطرح و پس از آن به مجلس ارائه کنیم، گفت: در دولت تدبیر و امید رویکرد، رویکرد توسعه‌ای و نه منطقه‌ای است و ما به دنبال توسعه پایدار باید باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که روستاها و بخش‌هایی که در دولت قبل مشمول بحث تقسیمات کشوری شده‌اند و هم‌اکنون گله‌هایی دارند چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد، اظهار کرد: تقسیماتی که در قبل انجام شده باید خود را با شرایط جدید تطبیق دهند.

قائم مقام وزیر کشور همچنین درباره گله‌های اهالی 35 پارچه آبادی جدا شده از شهرستان بافق استان یزد که به بهاباد متصل شده است، گفت: ما به مردم این منطقه این را می‌گوییم که در این مورد کارشناسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha