• سه‌شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۲ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92091208376

نویسنده‌ «چهل سالگی» رادیو:

مهمانان را به تله می‌اندازم/فرزاد حسنی کمک کرد

مهمانان را به تله می‌اندازم/فرزاد حسنی کمک کرد

نویسنده‌ برنامه‌ رادیویی «چهل سالگی» عنوان کرد: سوالات را با حسن نیت به گونه‌ای طرح می‌کنم تا مهمان برنامه را در تله بیندازم.

نویسنده‌ برنامه‌ رادیویی «چهل سالگی» عنوان کرد: سوالات را با حسن نیت به گونه‌ای طرح می‌کنم تا مهمان برنامه را در تله بیندازم.

هدیه رضایی در گفت‌وگویی با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد: اولین موردی که برای جذب مخاطب به آن فکر می‌کنم طرح یکسری سوالات است که با حسن نیت، مهمان برنامه را در یک تله بیندازم و خودش به این نتیجه برسد که اولین بار است در این موقعیت گیر کرده است.

وی درباره‌ی چگونگی طرح سوالات نیز عنوان کرد: اولین اتفاقی که میفتد این است که به من خبر می‌دهند مهمان برنامه چه کسی است؛ من راجع به آن مهمان در اینترنت و کتاب‌های مختلف تحقیق می‌کنم‌ و با توجه به خصوصیات‌، سن و علایق آن مهمان، او را در یک فضای خاص قرار می‌دهم. سپس موانعی ایجاد می‌کنم تا بتوانیم از این طریق اخلاقیات و روحیات او را بیرون بکشیم.

این نویسنده همچنین خاطرنشان کرد: شروع گفت‌وگوی هر برنامه برای هر مهمان متفاوت است. ممکن است یک نفر را با هواپیما به سفر ببرم و یا ممکن است مهمانی خلقیات مهیج نداشته باشد و او را به روستایی دور افتاده ببرم.

رضایی ضمن بیان اینکه برنامه را خود،‌ به تنهایی می‌نویسد، بیان کرد: خانم قادری فقط مهمانان را به من معرفی می‌کنند و با توجه به آشنایی‌ای که ممکن است با برخی از مهمانان داشته باشند در نوشتن پیشنهاد می‌دهند؛ ضمن اینکه از نظرات ایشان و آقای حسنی خیلی استفاده کردم، آقای حسنی در نوشتن به من خیلی کمک کردند.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا در انتخاب مهمانان برنامه نیز دخیل است؟ گفت: بله، گاهی اوقات با توجه به فضایی که ساخته می‌شود، بعضی از مهمانان را من پیشنهاد می‌دهم که گاهی موفق می‌شویم دعوتشان کنیم و گاهی هم خیر.

نویسنده‌ی «چهل سالگی» درباره‌ی طرح و ایده‌ی برنامه نیز توضیح داد: طرح اولیه از من نبوده است، اما با همفکری با خانم قادری به نتیجه رسیدیم برنامه را به این شکل تولید کنیم؛ ضمن اینکه در ابتدا قرار نبود اسم برنامه «چهل سالگی» باشد اما باز هم به نتیجه رسیدم اگر اسم برنامه را «چهل سالگی» بگذاریم می‌توانیم از کسانی که به برنامه دعوت می‌کنیم، راجع به سن و سالشان سوالاتی را مطرح کنیم.

او ادامه داد: همچنین ابتدا قرار بود کار بر پایه‌ی‌ افکت باشد، ولی الان اصلا اینطور نیست‌، افکت‌ها خیلی کم هستند و بیشتر سوالات و اتفاقات در متن پررنگ هستند.

رضایی که نویسندگی برنامه‌های «استودیو 8‌»، «یکی بود یکی نبود» و کارشناسی «نمایش شناخت» را هم بر عهده دارد، بیان کرد: اکنون در حال نگارش یک سریال پنج قسمتی با عنوان «مادخانه» برای ایام دهه‌ی فجر هستم که دو قسمت آن نوشته شده است.

وی افزود: «بخشش‌»، «غریبه‌»، «عاریه»،‌ «هدیه‌»، «پازل اقتصادی عشق‌»، «ودعیه» و «حراج خاطره» از جمله آثار تک قسمتی هستند که اخیرا آنها را نگارش کرده‌ام.

این نویسنده در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چه المان‌هایی را برای نوشتن نمایش‌ها در نظر می‌گیرد تا مخاطبی که فقط شنونده است نه بیننده جذب قصه شود؟ گفت: اولین چیزی که خیلی به دنبال آن هستم این است که اتفاقاتی که در داستان میفتد اتفاقاتی باشد که مختص رادیو باشد و صداهایی که شنیده می‌شود صداهای نویی باشد تا بتوانم از طریق آنها بخشی از قصه را پیش ببرم.

رضایی در پایان درباره‌ی بهره گرفتن از نمایش‌های خارجی در نگارش نمایش‌های خود عنوان کرد: عموما اگر از کارهای خارجی بخواهم استفاده کنم اقتباس می‌کنم در غیر این صورت سعی می‌کنم موضوعات روز خودمان را بنویسم.

به گزارش ایسنا، «چهل سالگی» کاری است از گروه نمایش و اندیشه که با اجرای فرزاد حسنی و به تهیه‌کنندگی الهام قادری، نویسندگی و تحقیق هدیه رضایی هر روز ساعت 16 از رادیو نمایش بر روی موج اف ام ردیف 107/5 مگاهرتز به روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha