• سه‌شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 92091208156
  • خبرنگار : 90004

/همگام با ایسنا در هفته دانشجو/

پرسش شما از مسئولان ارشد آموزش عالی کشور چیست؟

پرسش شما از مسئولان ارشد آموزش عالی کشور چیست؟

خبرگزاری دانشجویان ایران در آستانه 16 آذر روز دانشجو در فراخوانی پرسش‌ها، درخواست‌ها، راهکارها، انتقادات و پیشنهادات شما را درباره دانشگاه ها و نظام آموزش عالی کشور جمع آوری و منتشر می‌کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران در آستانه 16 آذر روز دانشجو در فراخوانی پرسش‌ها، درخواست‌ها، راهکارها، انتقادات و پیشنهادات شما را درباره دانشگاه ها و نظام آموزش عالی کشور جمع آوری و منتشر می‌کند.

ایسنا که قصد دارد این مناسبت را ذیل عنوان "هفته دانشجو" برای نخستین بار مطرح کند، پرسش‌ها و انتقادات شما را جمع‌آوری و با مسئولان ارشد آموزش عالی در سطح وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی مطرح می‌کند.

علاوه برانتشار نظرات و پیشنهادات در قالب کامنت، مخاطبان همچنین در صورت تمایل می‌توانند از طریق daneshgah@isna.ir

دیدگاه های خود را در این باره مطرح کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۰:۲۳

مسئولان محترم آموزش عالي سوال من اين است که دانشگاه را به کدام سو ميبريد؟ برخي از اشکالات از ديد اينجانب: 1- رشد بي‌رويه تعداد دانشگاه‌هاي من درآوردي و عدم توجه به کيفيت آموزش و در نتيجه افزايش تعداد فارغ‌التحصيلان بي‌کيفيت. 2- پذيرش بدون حساب کتاب دانشجو و در نتيجه بي‌ارزش شدن مدارک تحصيلي. 3- سيستم کاملا ديمي پذيرش در مقطع دکتري 30 درصد از طريق آزمون و 70 درصد مصاحبه ... 4- پذيرش بدون کنکور در مقاطع ارشد و دکتري

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۰:۳۳

واقعا بهترين سوالاتي بود که ميشد مطرح کرد. بعلاوه مسئولين لطفا پاسخگوي کيفيت بسيار پايين خدمات دانشجويي و نيز عدم احترام به منزلت دانشجو نيز باشند.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۲۱:۲۴

با مورد سوم مخالفم، چون معيار پذيرش دکترا نمي‌تواند چند تا تست باشد ولي بايد يک فکري براي رانت‌خواري کرد. مثلا مي‌توان يک‌ نمره‌اي براي کارهاي پژوهشي شرکت‌کنندگان در آزمون اختصاص داد مثل معدل ولي سليقه‌اي نباشد.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۰:۳۴

من هم سوال ميکنم که علت اين که فرهنگ مدرک‌گرايي باب شده و باعث بي ارزش شدن مدارک علمي شده چيست؟ چرا در هر شهرستاني دهها دانشگاه برپا شده که هيچ کيفيتي ندارند؟ پذيرش دانشجويان دکتري بر چه مبنايي هست که هر کسي با هر سطح سوادي دانشجوي دکتري است؟ آموزش عالي مانند مدرسه همگاني نبايد باشد بلکه بايد فرصت برابر به همه بدهد که در يک رقابت يکسان بدون سهيمه شرکت کنند و آنان که برتر هستند به اين آموزش راه پيدا کنند که هم‌اکنون همگاني شده و بين دانشجويان نخبه در يک دانشگاه تراز اول و يک فرد کم‌توان در دانشگاه سطح پايين تفاوتي ديده نشده و موفقيت با کسي است که پارتي دارد. سيستم پذيرش دکتري بايد به غايت سخت و با ايده‌محوري باشد نه مدرک و معدل‌محوري. هر کس ايده‌اي داره که به درد توليد علم ميخورد بايد با پشتوانه علمي به مقطع دکتري برود نه هر کس پارتي دارد. وضعيت اين رانتهاي داده شده در پذيرش و جذب دانشجوي دکتري و اساتيد در چند سال اخير چه مي‌شود؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۰:۳۵

آيين‌نامه‌هاي ارتقاء بازنگري مي‌شود؟ در دولت دهم آموزش عالي امتياز و حق تاليف مقاله‌هاي پژوهشي براي کارمندان پژوهشگر در دانشگاهها را حذف کرد. آيا در اين مورد بازنگري خواهد شد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۰:۳۷

از وزير محترم علوم بپرسيد در مورد محدود نمودن پذيرشهاي بدون برنامه و صرفا سياسي دوره قبل بالاخص در مقاطع تكميلي چه راهكارهايي دارند؟ با توجه به اينكه در پيام نور، علمي كاربردي و دانشگاه آزاد واقعا ظرفيت و امكان تربيت دانشجو در مقاطع تكميلي به جز چند واحد جامعشان وجود ندارد و از طرف ديگر براي جامعه دانشگاهي اعم از استاد و دانشجو نه ديگر اعتباري هست و نه انگيزه‌اي، چرا كه بيشترين مشكل كشور در حال حاضر بيكاري تحصيل‌كردگان است!!!! و بيشترين درآمد هم ديگر در مهندسي و پزشكي و در يك كلام در دانايي نيست بلكه در دلالي و رانتخواري است!!!!

avatar

چرا بايد به تعداد موهاي سر آدم در اين کشور دانشگاه وجود داشته باشد؟ چند هزار دانشجو داريم که سطح سواد بسيار پايين دارند و فقط نام دانشجو را يدک مي‌کشند؟ اين کشور به چند دکتر نياز دارد در حالي که مشکل صنعتش با فوق ديپلم هم حل مي‌شود؟ تا کي جوانان را مشغول تحصيل ميکنيد و از ارائه شغل به آنها شانه خالي ميکنيد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۰:۴۵

سلام. سوال من اينه که چرا روساي دانشگاه‌ها عوض نمي‌شوند در حاليکه همه دانشگاهيان خواهان تغييرشون مي‌باشند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۰:۴۸

با سلام. عرض شود خدمتتون با توجه به اين همه افزايش ظرفيت در مقطع کارشناسي ارشد در دانشگاه آزاد چرا دانشجويان بومي نميشوند؟ يعني در صورتي كه آن رشته در شهر خودش هست اما دانشجو مجبوره براي ادامه تحصيل برود شهرستان و با مهمان شدن دانشجو هم مخالفت ميشود. لطفا پيگيري کنيد.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۲:۳۱

دوست عزيز واسه ما که رشته عمران هستيم استان گيلان کارشناسي ارشد هيج کدوم از واحداش نداره اگه بومي بشه ما بايد جه کنيم؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۱:۰۶

سلام سوالم اينه که آيا شما وضعيت داغون پارک علم و فناوري دانشگاه تهران رو ديدين؟؟؟؟ آيا ميدونيد سر کارمنداش مخصوصا شرکتيا دارن چه بلايي ميارن؟ پس چي شد؟ پس کي قراره عوض بشن؟ پس کي قراره به دادمون برسيد؟

avatar

سلام. در سالهاي اخير در دانشگاه پيام نور يک مديريت ضعيف و نا کارآمد حاکم شده به طوريکه: * اين داشگاه عرصه تاخت و تاز گروهي خاص مي‌باشد که با همکاري هيات رئيسه تصميم‌گيريهاي نامناسبي دارند و معمولا منافع شخصي خود را در نظر ميگيرند. * روند رسيدگي به شکايات و انتقادها تحت تاثير روابط شخصي است. چنانچه هيات رئيسه قصد حمايت از طرف متشاکي را داشته باشند، فرد شاکي را مورد اتهام قرار مي‌دهند يا بي‌پاسخ ميگذارند، از سويي چنانچه طرف متشاکي از طرف مديريت دانشگاه مغضوب باشد، به بدترين وجه ممکن از او انتقام مي‌گيرند! * کيفيت ارائه خدمات و پاسخگويي در اکثر واحدهاي دانشگاه بسيار پايين است. * روساي واحدها معمولا بر اساس روابط و باندبازي انتخاب ميشوند نه بر طبق صلاحيت. * برخورد عمومي کادر دانشگاه در بسياري از واحدها ناشايست و طلبکارانه است. اين دانشگاه خود را مفتخر ميداند که 500 واحد دانشگاهي ايجاد کرده و کميت را در تمام شهرستانها بالا برده است. تقاضا ميشود کل سيستم مديريت دانشگاه تغيير داده شود و دست افراد سودجو از اين نهاد آموزشي کوتاه شود.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۱:۵۱

چرا وام دانشجويي هنوز پرداخت نشده؟ ترم قبل خيلي سريع پرداخت شده بود

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۲:۰۸

خدمت رياست محترم دانشگاه آزاد اسلامي جناب آقاي دكتر ميرزاده با سلام و احترام ضمن عرض تبريك به مناسبت انتصاب حضرتعالي بعنوان رياست دانشگاه، همانطوريكه استحضار داريد در صورتيكه دانشجوي كارشناسي ارشد هر ترمي 12 واحد را اختيار نمايد در ترم 4 در صورت نداشتن دروس پيش‌نياز بايد درس پايان‌نامه را انتخاب نمايد و در اينصورت ترم 4 فارغ‌التحصيل خواهد شد اما براي دانشجوياني كه در ترم بهمن پذيرفته مي‌شوند با در نظر گرفتن شرايط پيش‌گفت بايد يك تابستان منتظر بمانند تا در مهرماه درس پايان‌نامه را انتخاب نمايند. لذا پيشنهاد مي‌شود دانشجوياني كه در بهمن‌ماه پذيرفته ميشوند و پايان‌نامه اين افراد به تابستان سال بعد ختم ميگردد ترتيبي اتخاذ گردد تا بتوانند در تابستان درس پايان‌نامه را با پرداخت شهريه كامل دفاع نمايند و يك تابستان در وقت اين افراد لطف مي‌شود و در سرنوشت آنان مي‌تواند تعيين‌كننده باشد.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۲:۰۹

رياست پارك علم و فناوري در حال تاسيس چندين شرکت زير نظر خودشون هستند و سعي دارند كاركنان شركتي را يا به اجبار به اين شرکتها وارد كرده و از زير نظر پارک خارج کنند يا از كار اخراج كنند!!!!! آقاي وزير اين مزد تلاش و جان‌كندنهاي ما در اين سالهاست؟؟؟ لطفا رسيدگي بفرماييد

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۲۲:۲۰

کلا وضعيت همه کارکناي پارک خرابه نه فقط شرکتيا

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۲:۴۶

من فقط يه سوال دارم از رييس دانشگاه آزاد اونم اينکه واقعا چرا انقدر نتايج تکميل ظرفيت دوم ارشد دير اعلام ميشه؟ من هر روز ميام تو سايت ولي هيچ خبري نيست، در صورتي که دانشگاه‌هاي دولتي حتي ثبت نام ارشد 93 رو هم انجام دادن. تو رو خدا حداقل بگين کي اعلام ميشه تا ما انقدر استرس و دلهره نداشته باشيم

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۳:۰۰

سوال بنده از جناب وزير اين است که چرا با توجه به مخالف بودن اکثر دانشجويان، آزمون دکتري به روال سابق خود برگشت و 30 % آزمون و 70% مصاحبه شد و راه براي رانت‌خواري باز شد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۳:۱۶

1-چرا دانشجويان دکتري زير نظرعلوم پزشکي ماهانه حقوق دارند ولي دانشجويان دکتري زير نظر وزارت علوم در بسياري از دانشگاهها مثل تبريز، همدان و ... حتي نميتونن پژوهانه خودشون رو از دانشگاه بگيرن؟ 2- چرا سازمان سنجش در طراحي نحوه برگزاري کنکورها (کارشناسي، ارشد و دکترا) قادر نيست استقلال خودش رو حفظ کنه و مثل آفتاب‌پرست رنگ عوض ميکنه؟ 3- چرا رشته‌هاي علوم پايه انقدر در کشور ما خوار و ذليل باشن؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۳:۵۲

برا مني که روزانه قبول شدم تو ارشد و نتونستم به خاطر دوري از خونم برم و چون سرپرست خانوار هم بودم و مجبور شدم انصراف بدم و با اينکه تو کد رشته بعديم هم قبول شده بودم نذاشتن برم به اون دانشگاه که خيلي هم نزديک بود. ديگه چه انتظاري ميشه داشت؟ با انتقال من مخالفت کردن چندين بار ولي با انصراف من خيلي راحت موافقت کردند. يعني اصلا دانشجو کشکه. اين از مدارک بي ارزشي که بدون کنکور ميدن اينم از ارزش گذاشتن به دانشجو. 3 ماه پيش رفتم سازمان سنجش با هزار مصيبت وقت گرفتم گفتن 2 روز ديگه زنگ بزن ولي تلفنشون هميشه اشغاله. اينکه نشد سازمان سنجش. يکي بايد خود شما رو سنجش کنه که واقعا به اين پست ميخورين يا نه. خدا ازتون نگذره. حيف پول بيت‌المال که حيف شما ميشه. آخرش بايد عوضش رو پس بديد.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۴:۳۷

سلام لطفا پاسخ سوالات ذيل را هم مطالبه فرماييد: 1- آيا شيوه جذب هيات علمي تغيير مي‌يابد يا همين شيوه متمرکز و از طريق هيات‌هاي جذب ادامه مي‌يابد؟ 2- آيا اراده‌اي وجود دارد که براي جذب اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها ملاک‌هاي غيرعلمي و غيراخلاقي کنار گذاشته شود؟ 3- آيا به سرنوشت کساني که شايسته کرسي دانشگاهند و چند سالي است که پشت در سايت جذب منتظر جوابند و بلاتکليف مانده‌اند توجه و رسيدگي ويژه و عاجل مي‌شود؟ دانشگاه‌ها پاسخگو نيستند چرا؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۶:۲۵

1- دانشگاه ها در اين سالها به صورت کمي توسعه يافتند. بعنوان مثال: در دانشگاهي که دکتراي روانشناسي دارد، چند جلد کتاب براي راهنمايي تحقيق وجود ندارد. همان کتابهايي که 20 سال پيش بودند در اينجا هست. 2- تز کارشناسي ارشد و دکتري از منظر اساتيد تحقيق حساب نميشود. البته براي مقاله‌هايش سينه‌خيز ميروند ولي در ساختار علمي کشور جايگاهي ندارد. ادارات هم برنامه‌اي براي استفاده از پايان‌نامه‌ها ندارند يعني تحقيقاتي بي‌بته انجام ميشوند و در کشور اثر ندارند. 3- دانشگاه آزاد يک پديده اجتماعي اقتصادي و مسئله‌گون در کشور است. آيا به اين مسئله رسيدگي خواهد شد؟ ريشه بسياري از روابط گروهي در کنار پيشرفتهاي با ارزش کشور در اين دانشگاه است. پيشرفتي که دست عده‌اي خاص باشد! اين مسئله به عالم سياست هم اثر کرده است. آيا کسي اين را ميداند و ميبيند؟ 4- آيا براي تغيير جامعه به جامعه دانش‌بنيان، دانشگاه به سوي دخالت در مديريت جامعه خواهد رفت يا همينطوري خواهيم ماند و با وجود 20 استاد برتر در زمينه شهر و عمران يک مهندس معمولي شهردار خواهد بود؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۶:۳۰

چرا رئيس پيام نور از ابتداي تاسيس تا حالا هميشه از خارج از دانشگاه بوده؟ تو رو به خدا مگه در پيام نور يکي پيدا نميشه که با شما هماهنگ باشه و رئيس بذارين تا پيام نور رو بفهمه؟ به خدا پيام نور با بقيه دانشگاهها فرق داره. در 8 سال گذشته هر کس مي‌خواست وزير بشه، اول مي‌شد رييس پيام نور تا با همه نماينده‌ها آشنا بشه. حالا چه بلايي سر دانشجوها و اساتيد و کارمندان مي‌آمد، مهم نبود. آقاي علي‌احمدي رئيس پيام نور شد و بعد از مدتي وزير آوزش و پرورش آقاي احمدي‌نژاد. بعد هم آقاي حسيني رئيس شد و بعد وزير ارشاد. رئيس فعلي (آقاي زياري) هم رئيس شد که وزير راه بشه اما بخت و اقبال باهاش نبود. آيا دولت تدبير و اميد هم همين کارو مي‌کنه؟؟؟؟ اين دانشگاه نياز به برنامه‌ريزي بلندمدت از طرف رئيسي داره که خودش پيام نوري باشه و درد پيام نور را لمس کرده باشه.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۶:۵۰

جناب آقاي فرجي دانا، مدتي است که در پيام نور شايعه شده شما قصد داريد از داخل دانشگاه پيام نور کسي را رئيس انتخاب کنيد!!!!!!! در وزارتخانه کميته تشکيل داديد و از افراد برجسته دانشگاه مصاحبه کرديد و خلاصه همه سرکارند!!! به نظرم کاري که قراره آخرش بکنيد را الان تمامش کنيد و يکي از دوستان در دانشگاه تهران، اميرکبير، شريف و ... را حکم بزنيد و قضيه را تمام کنيد. باور کنيد اصلا مهم نيست. نهايت قضيه چهار سال ديگر نيز شخم‌زني در اين دانشگاه ادامه مي‌يابد و اتوبوسي از دوستان رئيس جديد به اين دانشگاه گسيل ميشوند. مهم سياست است نه علم

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۶:۵۴

بنده نيز معتقدم هر روز وقفه در تعيين رئيس پيام نور مساوي خسارتهاي بيشتر و بيشتر

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۷:۰۱

آمار استخدام کارمند و هيئت علمي با مدرک فوق ليسانس در دانشگاه پيام نور در شش ماه اخير انقدر بالا بوده که فکر کنم رئيس بعدي بايد همراه خودش ظرف گدايي از دولت براي براي پرداخت حقوق آنها را نيز بياورد. آيا رئيس بعدي ميتواند چنين جذب و استخدامهاي بي رويه‌اي را لغو کند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۷:۱۲

آيا ميشه انتظار داشت که معيارهاي غير علمي چون سن و ... از آموزش عالي حذف بشه؟ در بورس، هيئت علمي، استعاد درخشان و ...

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۹:۱۲

بنده دانشجوي ارشد علوم و تحقيقات سيرجان هستم. سطح علمي در اين واحد بسيار پايين است. آيا دکتر ميرزاده قصد ندارد رئيسان دانشگاه ازاد و علوم و تحقيقات سيرجان را افراد علمي بگذارد؟ فراموش نکنيد که سيرجان زادگاه شماست و مردم از شما انتظار توجه ويژه و تغيير در اين دانشگاهها را دارند.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۹:۲۶

چقدر اين دانشجوي سيرجاني دلش خوش است. تغيير رئيسان اين دانشگاهها بدون نظر نماينده غير ممکن است. اين خط و اين نشان!

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۱۹:۴۷

1- چرا رؤساي مؤسسه هاي پژوهشي و پژوهشگاهها از بين اساتيد دانشگاهها انتخاب مي شوند که آشنايي چنداني با حوزه پژوهش و نيز هيچ تعلق خاطري به رشد پژوهشگاهها ندارند؟ 2- چه تمهيداتي براي از بين بردن شبکه‌اي که سالها است مصادر کليدي آموزش عالي را در دست گرفته و با پشتيباني از عوامل خود، همچنان به ترکتازي در برخي حوزه‌ها مي پردازند؟ 3- پژوهش بدون اعتبار مالي يک طنز است! چرا همچنان به پژوهش بي‌اعتنايي مي‌شود؟ چرا از پژوهش‌هاي علمي حمايت نمي‌شود و اعتبارات مربوطه به دستگاه‌هاي خارج از آموزش عالي تعلق مي‌گيرد که به جاي پژوهش «انشاء» توليد مي کنند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۲۱:۰۶

چرا با وجود همه ي اعمال فشارها و محدوديتها از طرف رييس دانشگاه يزد بر دانشجويان اين دانشگاه، وزارت علوم تغييري در رياست اين دانشگاه ايجاد نمي کند؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۲۱:۱۰

سلام من دانشجوي رشته حقوق هستم، هنگام خوندن دفترچه دکترا متوجه شدم که دانشجويان حقوق ملزم هستند که زبان خارجه خود را فقط انگليسي انتخاب کنند، واقعا جاي تاسف داره که براي رشته اي که زبان فرانسه براش کليدي تر از انگليسيه، لااقل در کشور ما، قادر به انتخاب زبان فرانسه نباشيم. واقعا هر سال بايد بگيم دريغ از پارسال

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۲۲:۱۴

آقا تو رو خدا اين فرهاد رهبر رو برداريد، فضاي دانشگاه تهران رو خيلي امنيتي كرده و يك حكومت خودمختار تشكيل داده

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۲۲:۲۵

چرا دارندگان مدرک کارشناسي معادل که در آزمون ارشد سراسري قبول شده‌اند فقط بخاطر اينکه بعد از 77 مدرک خود را گرفته‌اند بايد از ادامه تحصيل محروم شوند؟ اگر آقايان در دولتهاي قبل مجوز گرفته و دوره‌هاي معادل را بعد از سال 77 برگزار کرده‌اند چرا ما بايد تاوان بدهيم و محروم شويم؟ اصلا جرم ما چيست؟ از سال 77 تا الان يعني 15 سال جوانان اين مملکت را از ادامه تحصيل محروم مي‌کنيد بخاطر اشتباهات مسئولان؟ آيا واقعا نميتوان براي اين افراد راهي منطقي پيدا کرد؟ آيا اين موضوع يک مسئله لاينحل ميباشد؟ آيا بايد استعدادها ضايع گردد و انگيزه‌ها از بين برود؟ بخاطر يک مصوبه! آن هم در موقعيت حساسي که کشور نياز به علم‌اندوزي و توليد علم دارد. واقعا وزارت علوم و شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايد پاسخگوي مردم باشند و بي‌تفاوت نگذرند که اين دور از عدالت و انصاف است.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۲ ۲۳:۰۵

هدف از دانشجو شدن چيه ؟ کسب علم . کسب جايگاهي در جامعه . کسب درآمد در آينده . کسب منبع درآمد براي دانشگاه . اين جواب رو بايد اون کسي بدهد که جامعه رو دارد آناليز ميکند .

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۰:۰۱

با عرض سلام خدمت وزير محترم، در خصوص سيستم آموزش دانشگاه پيام نور که بيش از يک ميليون دانشجو هر ترم با مشکلات عديده اي ثبت نام ميکند و بدليل کندي زياد و نقص در عملکرد باعث اتلاف وقت و خشم اين تعداد از دانشجويان کشورمان و سرافکندگي مديران دانشگاه و رسانه اي شدن آن ميشود، چرا چاره اي نمي انديشيد؟ تا جائي که ما از ساير دانشگاهها خبر داريم سيستمهاي کارامدتر و با تکنولوژيهاي جديدتري در کشور وجود دارد.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۰:۱۹

جناب مسولين وزارت علوم دانشگاه اروميه را دريابيد جذب هيئت علمي با پارتي و کارمند بطوريکه تخلفات در اين زمينه بالاست پايين اومدن رتبه دانشگاه و..

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۰:۳۹

آيا دکتر ميرزاده از حضور باندهاي قديمي در علوم تحقيقات تهران اطلاع دارند؟ هر داوطلب واجدالشرايط خدمت در هر سطحي ، چنانچه جزو باند نباشد با مصوبه اي متناسب با حذف وي در شوراي گروه از پذيرش در دانشگاه آزاد رانده ميشود.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۰:۴۹

برگشت دانشجويان ستاره دار و هيات علمي بازنشسته چه شد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۰:۵۲

ميخواستم بگم که چرا رشته هاي علوم پايه در ايران اينقدر بي ارزش شده ؟در حالي که حداقل از معنيش مشخصه که پايه و اساس علوم ديگه است و در دانشگاه هاي اروپا و آمريکا اونقدر که براي اين رشته ها ارزش قايل هستند واسه هيچ رشته اي اينفدر نيست. چرا واسه رشته فيزيک ارزش قايل نميشيد؟ اين همه هسته اي هسته اي کرديم چي شد؟ نه دانشجوهاي فيزيک هسته اي و نه دانشجوهاي فيزيک اتمي چه ليسانس وچه ارشد ,کار واسشون تعريف نشده, همه بيکارند؟ همشون يا افسرده شدن و يکي يکي دارن خودکشي ميکنند(شريف که يادتونه؟) و يا بعد از ارشد گرفتن ميرن دنبال نگهباني!!!! اينه حق ارشد فيزيک؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۷:۴۲

بنده 3 سال پيش در يکي از دانشگاه هاي کشور بورس داخل شدم. حالا که تحصيلم تمام شده و براي شروع به کار مراجعه نمودم مسئولان دانشگاه مي گويند نياز نداريم برو براي خود جا پيدا کن؟ در صورتي که بنده همه شانس هاي گذشته خود را به خاطر اين دانشگاه فدا کرده ام حالا يا بايد بروم خدمت يا به دنبال يک دانشگاه باشم که من را بپذيرد؟ چرا زماني که مسئولان يک دانشگاه فراخوان جذب ميدهند چنين مسائلي مطرح نيست و در مصاحبه ها و گزينش ها هرگز بيان نمي شود و اينگونه برخورد مي کنند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۸:۱۳

سلام. چرا مقامات محترم وزارت علوم در برابر زياده‌خواهي برخي از مسئولان دولت گذشته که هنوز هم براي موندن روي صندلي‌هاشون يا جايگزين کردن دوستاشون دست و پا مي‌شکنند مقاومت نمي‌کنند؟ مثلا همين دانشگاه چمران اهواز که چه بلاهايي سر انجمن اسلامي آورد و الان براي تعيين رئييس تباني کردن. وزير بايد مقاومت کنه

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۸:۲۶

لطفا بورسيه‌ها و دانشجويان بدون کنکور و اعضاي هيات علمي‌هايي که تو اين دو سال جذب شده‌اند را فقط يه آزمون بگيريد بسنجيد ببينيد آيا واقعا سواد دارن اينها؟ به خدا قسم آدم شرمش ميشه از بي‌سوادي. فقط به دليل وابستگي جناحي و فاميلي و ... دانشگاه پيام نور صدها استاد فوق ليسانس جذب کرده و دکتراش از دانشگاه‌هاي دست چندم مثل پوناي هند مدرک گرفتند.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۸:۳۱

مي خواستم در مورد تبديل وضعيت کارمندان رسمي وزارت علوم که دانشجوي دکتري هستند روند تسهيل شود. اين افراد علي رغم اين که کارمند رسمي وزارت علوم هستند در پروسه جذب دست کم 2 سال بايد منتظر تبديل وضعيت بمانند در حالي که همتايان آموزش و پروشي با استفاده از رانت خيلي سريع تبديل وضعيت مي شوند!! چرا کسي که از يک وزارت خانه ديگر مي آيد با مدرک فوق ليسانس حق هيات علمي شدن دارد ولي کارمند وزارت علوم با مدرک دکتري بايد دست کم 2 سال در پروسه تبديل وضعيت بماند؟ در آيين نامه قبلي وزارت علوم مساله جذب اين افراد به هيات امنا سپره شده و چون تعداد شان بسيار کم است روند خيلي سريع انجام ميشد. اما هم اکنون اين افراد بايد با کارمندان آموزش و پرورش و بقيه ادارت رقابت کنند!!

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۸:۳۳

با سلام 1- در کجاي دنيا مثل اينجا دانشگاه‌ها همچون قارچ روييده‌اند؟ آيا از کيفيت دانشگاه آزاد، غيرانتفاعي، بين‌الملل، علمي کاربردي، مجاز و ... اطلاع دارند؟ 2- چرا کيفيت فداي کميت شده است و در کجاي دنيا چنين کاري را مي‌کنند؟ آيا يک ده آباد بهتر از صد شهر خراب نيست؟ آيا اطلاع دارند که دانشجوي کارشناسي سال چهارم رشته اقتصاد در اين دانشگاه‌ها نمي‌تواند معادله درجه يک را حل کند؟ 3- آيا همه بايد در اين مملکت دانشجو باشند؟ چراي براي رفع موقت و ظاهري بيکاري اقدام به پذيرش بي‌رويه دانشجو کرده‌ايم؟ آيا بهتر نبود به جاي اين کار در اشتغال‌زايي سرمايه‌گذاري مي‌کرديم که بازدهي آن هم براي کشور و هم براي افراد به مراتب بهتر بود؟ (براي مثل سرمايه‌گذاري در صنعت فرش) 4- چرا مدرک‌گرايي را باب و علم را بي‌ارزش کرده‌ايم؟ چرا با دوره‌هاي دکتري و کارشناسي ارشد مثل ديپلم برخورد مي‌کنيم؟ بهترين دانشگاه‌هاي دنيا به ازاي هر استاد چند دانشجوي دکتري دارند؟ در دانشگاه‌هاي ما به ازاي هر استاد و ساير امکانات چند دانشجوي دکتري داريم؟ 5- چرا مربياني که بيش از 15 سال سابقه دارند را با سهميه وارد دوره دکتري نموده‌ايد و مدرک داده‌ايد و هم‌اکنون اين افراد راهنماي پايان‌نامه دکتري هستند؟ آيا از توانايي علمي اين افراد مطلع هستيد؟ 6- آيا واقعا بر اين باور هستند که رتبه اول دانشگاه غيرانتفاعي با رتبه اول دانشگاه‌هاي دولتي روزانه هم‌سطح هستند که به اين اشخاص نيز در پذيرش دوره کارشناسي ارشد، امتياز ويژه مي‌دهند؟ آيا تا به حال در دانشگاه غير انتفاعي تدريس کرده‌اند؟ آيا به جرات نمي‌توان گفت در بيشتر موارد رتبه اول دانشگاه غيرانتفاعي در حد رتبه دست کم 5 به بعد دانشگاه دولتي روزانه است؟ 7- آيا فروش پايان‌نامه و مقاله در کشور بدين‌معنا نيست که خيل عظيمي از افرادي که در مقاطع تحصيلات تکميلي هستند، توانايي لازم براي اين مقاطع را ندارند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۸:۳۴

لطفا اين جذب را از رانت آزاد کنيد. شگرد دانشگاهها اينطور است که براي فرد مورد نظرشان اعلام نياز ثبت کرده و فرد ثبت نام و معرفي مي شود. چون گزينش نهايي در دانشگاه انجام مي شود دانشگاه حتي اگر 10 نفر از اين فرد توانمندتر هم باشند مهره مورد نظر خودشان را معرفي مي کنند. هم قانوني است و هم به رانت شان رسيده اند. دانشگاه پيام نور در استانها نمونه بارز اين عمل هستند

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۸:۳۶

8- چرا اساتيد را بر اساس دانش و مستندات پژوهشي خودشان ارزيابي نمي‌کنيد؟ چرا بايد دانشجوي ارشد و دکتري در دانشگاهي بزرگ مثل دانشگاه شيراز از ابتدا تا انتهاي ترم خودشان به خودشان در قالب ارائه، درس بدهند و آخر ترم نيز يک مقاله آماده را تحويل استاد دهند و استاد نيز اسم خودش را به عنوان نويسنده اول نوشته و مقاله را ارسال و چاپ کند و ارتقا بگيرد؟ مقاله‌نويسي وظيفه کيست؟ دانشجو يا استاد؟ تدريس وظيفه کيست؟ استاد يا دانشجو؟ اگر دانشجوي تحصيلات تکميلي بتواند خودش به خودش درس بدهد و کار پژوهشي را هم با اتکا به خودش انجام بدهد، چه نيازي به صرف هزينه براي آموزش وي است؟ آيا بهتر نيست از همان ابتداي پذيرش به وي مدرک بدهيم؟ 9- چرا تسلط به زبان انگليسي براي اساتيدي که راهنماي پايان‌نامه دوره دکتري ميشوند، شرط لازم و ملاک نيست؟ استادي که نميتواند حتي يک چکيده مقاله را به انگليسي بازنويسي کند، آيا مي‌تواند راهنماي پايان‌نامه باشد؟ 10- چرا در استخدام هيات علمي به شايسته‌سالاري توجه نمي‌شود و چرا به افراد دليل عدم پذيرششان به صورت شفاف بيان نمي‌شود؟ چرا بعضي از گروه‌هاي دانشگاه‌ها از ورود افراد شايسته به گروه خودداري مي‌کنند و به بهانه‌هاي واهي و بدون ذکر علت افراد را رد صلاحيت مي‌کنند؟ 11- چرا بورسيه افرادي که از طريق رانت تبديل خارج به داخل وارد دوره دکتري شده و قرار است هيات علمي شوند، لغو نمي‌شود؟ 12- چرا در مملکت سيستم رتبه‌بندي دانشگاه‌ها وجود ندارد به گونه‌اي که بين فارغ التحصيل دانشگاه‌هاي مختلف تمايز قائل شوند؟ آيا در کشورهاي خارجي نيز ميزان مقبوليت هاروارد و فلان دانشگاه ناکجاآباد يکي است؟ با تشكر

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۸:۴۳

با آمدن قضيه 30 درصد نمره آزمون و 70 درصد مصاحبه دوباره راه براي رانت خواري باز شد. چرا مسولين فکري براي اين قضيه نمي کنند. بعضي موقع ها مصاحبه شونده ها از مصاحبه کنندگان قوي ترند به خاطر همين هم رد ميشند. تو رو خدا اين قضيه رو جمع کنيد و آزمون بشه 80 مصاحبه 20.

avatar

تغيير سرپرست دانشگاه فني تا اين دانشگاه از بي نظمي وبي عدالتي نجات پيداکند

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۰۹:۳۲

وزير محترم علوم، معاونين، مشاورين و ساير مسئولين وزراتخانه تا چه حد از کاهش سطح کيفي آموزش در دوره دکتري تخصصي در مقابل افزايش کمّي و بي‌سابقه و غيرکارشناسانه اين دوره اطلاع دارند چه تمهيداتي براي جلوگيري از افزايش ظرفيت دکتري بدون درنظر گرفتن شاخصهاي جهاني (از جمله نسبت استاد به دانشجو، فضاهاي آموزشي مورد نياز، امکانات اوليه، ميزان متعارف دانشجويان در هر کلاس و ... انديشيده‌اند؟ آيا به پيامدهاي منفي ناشي از قبولي در دوره دکتري تخصصي و انتظارات جامعه از اين قشر آگاهي دارند؟

avatar

سلام. در سالهاي اخير در دانشگاه فني يک مديريت ضعيف و نا کارآمد حاکم شده به طوريکه: * اين دانشگاه عرصه تاخت و تاز گروهي خاص مي‌باشد که با همکاري هيات رئيسه تصميم‌گيريهاي نامناسبي دارند و معمولا منافع شخصي خود را در نظر ميگيرند. * روند رسيدگي به شکايات و انتقادها تحت تاثير روابط شخصي است. چنانچه هيات رئيسه قصد حمايت از طرف متشاکي را داشته باشند، فرد شاکي را مورد اتهام قرار مي‌دهند يا بي‌پاسخ ميگذارند، از سويي چنانچه طرف متشاکي از طرف مديريت دانشگاه مغضوب باشد، به بدترين وجه ممکن از او انتقام مي‌گيرند! * کيفيت ارائه خدمات و پاسخگويي در اکثر واحدهاي دانشگاه بسيار پايين است. * روساي واحدها معمولا بر اساس روابط و باندبازي انتخاب ميشوند نه بر طبق صلاحيت. * برخورد عمومي کادر دانشگاه در بسياري از واحدها ناشايست و طلبکارانه است.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۰:۵۱

کي به داد انجمن هاي اسلامي واقعي (نه انجمن اسلامي غاصب) مي رسيد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۱:۲۶

سلام. بودجه پژوهشي دانشگاهها در يکي دو سال اخير به دليل وضعيت عمومي کشور و تحريمها به شدت کاهش يافته و اين خطر بزرگي براي وضعيت پژوهش در کشور است. البته بهتر است مسئولان وزارت علوم در قالب طرحهاي کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت راهکارهاي موثري براي هدفمند کردن پژوهشهاي دانشگاهها در راستاي حل مشکلات اقتصادي، صنعتي و اجتماعي جامعه اقدام کنند.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۱:۴۱

با سلام. علت اينکه تمامي دروس پيام نور عليرغم اينکه بسيار مشکل است خودخوان شده چيست؟ آيا واقعا دانشجو نياز به کلاس و استاد ندارد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۱:۴۵

با احترام به خبرگزاري ايسنا مطلع شديم كه خبرگزاري ايسنا در حال جمع‌آوري پرسش‌ها، درخواست‌ها، راهکارها، انتقادات و پيشنهادات دانشجويان درباره دانشگاه‌ها و نظام آموزش عالي کشور مي‌باشد. از ايسنا خواهشمندم خواسته‌هاي ما را به مراتب بالاتر دانشگاهي برسانند: يك) خواهشمنديم از افزايش شهريه دانشگاه‌هاي آزاد ممانعت به عمل بياورند. دو) تقاضا داريم واقعا كارهاي پژ‍وهشي را به دانشجو بسپارند تا در زمان‌هاي كارشناسي ارشد مشغول فعاليتي شود كه به درد صنايع و يا منافع ملي كشور بخورد. چرا دانشجويان بايد مشغول به زحمت‌هايي بگردند كه به هيچ‌وجه از آن استفاده نمي‌گردد؟ اين وقت و اين تلاش و اين تحقيقات جوانان امروز بزرگترين سرمايه كشور است. لطفا از مسئولين بخواهيد كه به طور جدي به مسائل نگاه كنند و اين اشتباه را ادامه ندهند. سه) از پذيرش بي‌رويه دانشجو در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري پرهيز كنند. به طور مثال من خود دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه هستم. در يك كلاس نزديك به 40 دانشجو هستيم. نه مي‌توانيم متناسب با اساتيد صحبت و گفتگو داشته باشيم، نه مي‌شود بحث و گفتگوي علمي كرد، نه مي‌شود برنامه‌ريزي علمي داشته باشيم، نه مي‌شود به كنفرانس و سمينار درسي بپردازيم، نه مي‌شود آزادانه به تحصيل مشغول بود، نه مي‌شود استاد راهنما انتخاب كرد، نه مي‌شود اين مسائل باعث افت شديد كيفيت كلاس در دانشگاه تحصيلات تكميلي شده است در دوره‌هاي گذشته تعداد اين دانشجويان بسيار محدود بود و بهتر مي‌توانستند به فعاليت بپردازند ولي الان بسيار سخت‌تر شده و دانشجو هرگز نميتونه مسير براي خودش انتخاب كنه و كسي را هم براي راهنمايي دقيق و همراهي ندارد. چهار) در حق دانشجويان بسيار كم‌توجهي شده است. توجه را بيشتر كنيد و عزت و حرمت دانشجو را دوباره برايشان احيا كنيد و فرصت‌هاي پيش رو را با تغييرات مثبت تبديل كنيد و اجازه بدهيد كشور با سرمايه‌هاي جواني به سمت تعالي‌اش حركت كند و سرخوردگي جوانان و خستگي و سردرگمي‌شان را دريابيد كه تدبير شما به آن سود مي‌بخشد

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۱:۴۸

سلام. ميشه بپرسم چرا مدير گروه شيلات دانشگاه کردستان 8 ساله در اين سمت مشغول به کاره و چرا عوضش نمي‌کنند؟ مگه ميشه يک دامپزشک 8 سال مدير گروه رشته شيلات باشه؟ مگه ما استادهاي شيلاتي نداريم؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۲:۱۸

با کدام مجوز، استادياري که هنوز نمي‌تواند مقاله درست بنويسد و فقط 4 واحد روش تحقيق در دروان کارشناسي پاس کرده و توانايي علمي ندارد استاد راهنماي دانشجوي دکتري مي‌شود؟ دانشگاه ياسوج با کدام مجوز و استاد و دانشيار در رشته جامعه‌شناسي دانشجوي دکتري پذيرفته؟ دانشگاه آزاد دهاقان با چند استاد 20 دانشجوي دکتري پذيرفته؟ اساتيد دستيار پيام نور بدون هيچ ارتقايي با يک بخشنامه تبديل به هيات علمي شده‌اند و بعد از چند سال هم بدون داشتن شرايط قانوني با حکم پيماني بدون کنکور بورسيه مي‌شوند. اين افراد واقعا هيچ بازده علمي ندارند و چطور مستحق اين الطاف شده‌اند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۲:۲۱

در دانشگاه پيام نور اساتيد براي چه کاري حقوق مي‌گيرند؟ هيچ استادي در ساعت اداري در دفترش حضور ندارد. در طول هفته به اندازه 1 ساعت سر زدن و ديده شدن به دانشگاه مي‌آيند. کار پژوهشي در خوري هم که ندارند. کلاسها هم که خودخوان اعلام مي‌شود. دقيقا اين اساتيد براي چه کاري حقوق مي‌گيرند؟ از آموزش دانشگاه سوال کرده‌ايم مي‌گويند از سازمان مرکزي به ما گفته شده احترام اساتيد را نگه داريد. آيا اينکه به استاد بگويند در دانشگاه موظفي‌ات حضور داشته باش بي‌احترامي است؟ پس حق و حقوق ما چه مي‌شود؟ مراکز استاني پيام نور محل پارتي‌بازي و باندبازي شده و اصلا به حرف دانشجو اهميت نميدهند

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۲:۲۵

من دانشجوي دکتري و همزمان کارمند رسمي دانشگاه هستم. تا کنون دانشگاه چندين هيات علمي از دانشگاه‌هاي داغون مثل پونا استاد جذب کرده وهيات علمي فوق ليسانس اما تبديل وضعيت من از اداري به علمي را غير ممکن و داراي شرايط سخت مي‌دانند. در حالي که تقريبا اغلب اساتيد دانشگاه پيام نور از آموزش و پرورش انتقال يافته‌اند و براي اينکه کارشان راحت شود ابتدا مسئوليت يکي از واحدها را به آنها ميدهند بعد طبق آيين‌نامه تبديل وضعيت مي‌شوند. چرا کارمندان ديگر سازمانها بدون توان علمي مناسب بايد هيات علمي شوند در سنين بالا ولي دانشجويان و فارغ‌التحصيلان جوان و بسيار قوي‌تر بايد پشت در جذب بمانند آن هم فقط به دلايلي واهي؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۲:۳۱

با تشکر از ايسنا: در معاونت پژوهشي‌هاي دانشگاه پيام نور از کساني استفاده مي‌شود که سابقه پژوهشي ضعيف داشته و اساسا از روند پژوهش آگاهي ندارند. کسي مي‌تواند در پژوهش کمک کند که خود استخوان خرد کرده و دانا به پژوهش باشد. از طرفي موسسات توليد مقاله و پايان‌نامه‌نويسي زحمت اساتيد را کم کرده و با مبلغ 1 ميليون مقاله خريد و فروش مي‌شود. اين براي آموزش عالي کشور فاجعه نيست؟ اين موسسات به طور علني کار کرده و تبيلغ مي‌کنند و حتي پيامک مي‌فرستند. چطور با اين تقلب آشکار تا کنون برخورد نشده است؟ کما اينکه تلوزيون بي بي سي نيز روند توليد علم در ايران را به سخره گرفته و اين موسسات را معرفي کرده است. آيا اين به اعتبار ايران در مجامع علمي جهان لطمه نمي‌زند؟ البته يکي از اصلي‌ترين دلايل اين امر، بيکاري فارغ‌التحصيلان و توليد مدارک ارشد بوده که متاسفانه دامنه به دکتري نيز کشده شده. با اين روند جذب دانشجوي دکتري و کيفيت فعلي دکتري نيز به سرنوشت دو پايه ديگر مبتلا خواهد شد.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۲:۳۳

من يک سوال دارم: آيا همه فارغ‌التحصيلان کارشناسي ارشد بايد دکتري بخوانند؟ بر چه اساسي براي دکتري کنکور تعريف شده؟ واقعا کسي با زدن چند تست توان ادامه تحصيل دکتري دارد؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۲:۳۵

ظرفيت يک کلاس کارشناسي چند نفر است؟ يک کلاس کارشناسي ارشد چند نفر؟ يک کلاس دکتري چند نفر؟ آيا ظرفيت يک کلاس 50 نفره کارشناسي ارشد با 4 استادياره؟ نمونه آن در کل دانشگاههاي آزاد و پيام نور و برخي دولتيها فراوان است استاندارد و يا حتي ربع استاندارد است؟ کلاس 11 نفره دکتري ...

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۲:۳۸

آقا ساينس دارکت ما قطع شده. کي وصل ميشه؟ ما دانشجوي دکتري هستيم. کندي اينترنت از يک سو و بسته بودن اين سايتها از سوي ديگر کارمان را بسي مشکل کرده. راستي چرا ما در ايران اين همه مفلوک و بي‌شعور فرض مي‌شيم که اگر سرعت اينترنت زياد شود و فيلترها برداشته شود مفاسد اخلاقي‌مان زياد مي‌شود؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۳:۴۹

خيلي خوب بود مسئولان وزارت علوم خودشان چنين اقدامي را در سطح کشور با همکاري اساتيد داوطلب و دانشجويان ميکردند و حتي شايد مناسب بود مسابقه‌اي داوطلبانه با جوايز ارزنده براي حل مساله دانشگاهها ترتيب داده ميشد. صزف برشمردن مشکلات نه مشکلي را حل ميکند و نه دردي را دوا. بلکه سطح توقع را بالا ميبرد که بد نيست اما تا درمان نباشد موجب عوارض جانبي ديگر ميشود. پيشنهاد آنکه از اساتيد دعوت نماييد در حرکتي هماهنگ با نظارت شما و هماهنگ با وزارت علوم اين مسابقه را تدارك ببينند. ما هم با تمام قوا همکاري مي‌كنيم. به اميد ايران اسلامي و تمدن‌ساز

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۳:۵۷

در پيام نور که تقريبا بار اعظم تدريس بر عهده حق‌التدريسي‌هاست، حق‌التدريس چيزي در حد 7500 تومان است و 10 درصد هم براي ماليات کسر ميشود و در حد 6700. اين مبلغ براي چنين مسئوليتي در سيستمي که کتاب‌محور هم هست عادلانه است و کلا حق‌التدريس بسيار اندک در همه دانشگاه‌ها بر چه اساسي تعيين ميشود؟ يک کارگر ساختماني براي يک ساعت در شهرستان کوچک کمتر از 20 هزار تومن نميگيرد!! بودجه‌هاي کلان دانشگاه که صرف امور جانبي و غير آموزشي و علمي است، بايد براي حق‌التدريس و موارد مرتبط تخصيص يابد.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۴:۰۹

از مسئولان ارشد وزارت علوم خواهش مي‌کنم جلوي جذب بي حساب و کتاب دانشجو در مقطع کارشناسي ارشد در دانشگاه آزاد اسلامي را بگيرند. اين را مشخص کنند دانشگاه در يک سال چند بار حق دارد تکميل ظرفيت بگيرد؟؟؟؟ چه تعداد دانشجو؟؟؟؟ مگر همه بايد فوق ليسانس و دکترا داشته باشند و بعد بروند قصاب شوند يا بيکار بمانند؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۴:۴۴

شما درباره دانشگاه سوال کردين يا اينترنت؟ اين غريزه انسان است. تو کشورهاي ديگه که سرعت اينترنت زياده چه مفاسدي که نيست. از مسئولان خواهش ميکنم که سطح کيفي و نه کمي دانشگاه‌هاي آزاد و پيام نور و علمي کاربردي و حتي دولتي را بالا ببرند و ارزش مدرک تحصيلي مانند ديپلم و فوق ديپلم که پايين آمده را به شرايط قبل بازگردانند. اين‌طور ادامه دهيد تا چند سال ديگر مدرک دکترا به اندازه سيکل قديم هم ارزش ندارد و بالا بردن سطح علمي فقط با برگزاري آزمون ورودي دانشگاه‌ها يعني کنکور و ايجاد يک برنامه کامل و سخت‌گيري در امتحانات از سوي آموزش و پرورش امکان‌پذير است. آيا با ورود تبلت و لب‌تاپ به مدارس، دانش‌آموزان باسواد ميشوند يا ...؟ آموزش و پرورشي که نميتواند امتحانات نهايي خود را کنترل کند و جلوي تقلب را بگيرد چرا بايد چنين آزموني را واگذار کنيم به آموزش و پرورش؟ پس سطح علمي دانشگاه‌ها مانند آزاد و دولتي و پيام نور با عقلاني شدن ظرفيت و برگزاري کنکور امکان‌پذير است. نگذاريد عده‌اي که منافع خود را ميخواهند کنکور را برداشته و ظرفيت را بالا ببرند. پس بايد ظرفيت‌ها کاهش يابند و عقلاني شوند

avatar

نميدانم اين در شان دانشجوي حقوق هست كه مشمول تفكيك جنسيتي باشد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۷:۳۰

چرا تفكيك در بعضي از دانشگاه ها وجود دارد ودر بعضي ديگر نه.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۷:۳۵

در همه جاي دنيا ، نظر خواهي بي اسم و مشخصات صورت ميگيرد تا در ابراز نظر ازادي کامل وجود داشته باشد.در ازمون دکتري دولتي ، چطور در نظر خواهي با اسم دانشجو و شماره داوطلبي در همون پاسخنامه در مورد مساله تفکيک جنسيتي دو سوال مطرح ميگردد که هيچ ربطي به ازمون دکتري ندارد مگر استفاده هاي ديگري براي ان طراحي شده باشد!

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۹:۰۵

چرا بانتخاب اقاي روحاني اجبار در زمينه هاي فرهنگي بيشتر شد

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۱۹:۴۶

مسئولان براي اين آشفتگي وسيع در نظام آموزشي چه جوابي دارند؟ واقعاً جايگاه آموزش عالي به عنوان رکن اصلي توسعه يک کشور در ايران چيست؟ شرايط فعلي اسفناک است. چرا بايد همه مسير پيشرفت را از دانشگاه بدانند؟ مگر اين جامعه به افراد در شغلها و مناصب ديگر نيازي ندارد؟ بنده به عنوان يک فرد دانشگاهي مي بينم افرادي وارد دانشگاه شده اند که در هيچ شرايطي و در هيچ سيستمي شايستگي و لياقت يدک کشيدن عنوان دانشجو را ندارند. اين افراد بايد در ساير لايه هاي جامعه فعاليت داشته باشند و اتفاقا فعاليتشان در قالب فرضا تعميرکار،راننده،فروشنده-بازارياب و ... بسيار منطقي تر و مفيدتر از ادامه تحصيل براي ايشان در سطح عالي است. متاسفانه در جامعه اي که معيارهاي آن تا حد فروش مدرک از طريق دعوت به تحصيل با يک تماس تلفني با شرکت کنندگاني که با درصدهاي منفي هيچ لياقتي براي حضور در محيط اکادميک ندارند- تنزل يافته، هيچ آينده روشني متصور نيست. واقعا براي شرايط کنوني متاسفم. به نظرم هدف از تاسيس نظام آموزشي کنوني صرفا به تعويق انداختن انباشتگي بيکاري و ايجاد نوعي شغل مجازي براي جوانان است و بس.نمي دانم به کجا مي رويم.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۱:۳۵

سلام به جناب آقاي ميرزاده بفرمائيد فکري هم در مورد اساتيد مسن بازنشسته سازمان هاي ديگر بکند.در حالي که اينها از دو جا حقوق مي گيرند جوانان ما با مدرک دکتري بيکارند.مرتبه اين افراد هم بيشتر استاديار مي باشد

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۱:۴۰

با نام وياد خداي بزرگ اينجانب افتخار اينو داشتم که سي و چهار سال براي دولت جمهوري اسلامي کار کنم و از وزير محترم ميخواهم که دستور فرمايند پادش باز نشستگي ما را پرداخت نمايند لطفا به گوش مسئولين برسانيد شمس نژاد از شيراز

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۳ ۲۳:۴۳

معاون فرهنگي وزير علوم گفتند تفکيک جنسيتي داوطلبانه مي تواند صورت بگيرد.اين دقيقا يعني چه، اگر تفکيک جنسيتي در برنامه هاي بالادستي نيامده ايشان چرا زمينه اجراي ان را اعلام مي کنند و در آخر مدلي که شريعتي در دانشگاه علامه پياده کرد ، اعمال شود ايا ايشان پاسخگو خواهد بود؟ تفکيک جنسيتي توهين به ساحت انسانيت و کرامت انسان است.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۳:۵۵

1.چرا در کنار افزايش کمي پذيرش دانشجويان اصلا بحث کيفيت مد نظر نيست و مسولان فقط به فکر ساختن آمار و ارقام هستند؟ 2.بر اساس چه منطقي پذيرش دانشجويان در مقطع دکترا بر اساس قانون 30 درصد آزمون و 70 درصد مصاحبه اعمال شده است و اين کار تنها زمينه را براي گزينش کاملا سليقه اي و رابطه اي را براي متقاضيان فراهم مي آورد و انگيزه ادامه تحصيل را براي دانشجويان به اقل ممکن مي رساند هم چنان که در ساليان گذشته نيز با ميزان برابر تاثير آزمون و مصاحبه ما شاهد بسياري از بي قانوني ها و اعمال سليقه شخصي افراد در گزينش بوده ايم،آيا مسئولين براي اين امر اصلا تدبير انديشيده اند؟؟ 4.چرا ميزان پرداخت پولي که براي پايان نامه دانشجويان تحصيلات تکميلي تحت نظر وزارت علوم در طي يک دهه هيچ افزايشي نداشته است در حالي که در چند سال اخير با افزايش چندين برابري قيمت دلار و لوازم و مواد آزمايشگاهي مواجه بوده ايم؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۷:۲۶

باسلام. 1-هدف واقعي دانشگاه آزاد از پذيرش دانشجو چيست؟آموزش عالي يا کسب منافع مادي؟ 2-آيا مي دانيدروز به روز در جامعه مدارک دانشگاه آزاد بي اعتبارتر مي شود؟ 3-آيا برنامه اي جهت نطارت دقيق بر مدارک و واحدهاي دانشگاه آزاد داريد؟ 4-آيا مي دانيد بعضي از مراکز و واحدهاي دانشگاه آزادتبديل به بنگاه هاي معاملاتي شده(مرکز دانشگاه آزادجوشقان قالي کاشان). لطفاً علاوه بر نظارت دقيق، در انتخاب مديران و رؤساي اين مراکز دقت لازم رااعمال فرمائيد

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۸:۱۵

معاون فرهنگي وزير علوم درباره تفکيک جنسيتي اظهار نظري کردند که درست مطابق عملکرد شريعتي در دانشگاه علامه بود. ايشات دقيقا بايد روشن کند که تفکيک جنسيتي داوطلبانه يعني چه؟ اگر دانشگاهي آن را انجام داد و موجب اعتراض و شبه علامه شدن دانشگاهها شد چه کسي پاسخگو خواهد بود؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۹:۳۱

خواهشاً فكري به حال نحوه پذيرش در مقطع دكتري بكنيد؟ آخه تاثير 30% آزمون كتبي و 70% مصاحبه يعني چي؟ با اين حساب آزمون يعني كشك و دانشجو بايد وقتشو صرف مخ زدن اساتيد گرامي بكنه. با اين كار رابطه جاي ضابطه را خواهد گرفت. برادر اينجا ايرانه اول بايد تو دانشگاه ها فرهنگ سازي بكنيد بعد اختيار پذيرش دانشجوي دكتري را به دانشگاه ها بدهيد. در دانشگاه هاي ما هر استادي ساز خودشو ميزنه و فقط دانشجوي مد نظر خودشو انتخاب ميكنه. لطفاً رسيدگي كنيد.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۰۴

راست ميگه. سهم برابر نمره آزمون و مصابحه خيلي بهتر بود. از مسئولان سازمان سنجش هم خواهش ميکنيم به دانشگاه ها اعلام نکنن که هر دانشگاهي انتخاب چندم داوطلب بودن. مثلا دانشگاه تهران و علامه ميگن اگر تو انتخاب رشته دکترا ما رو غير از اولويت اول انتخاب کرده باشيد قطعا شما رو پذيرش نمي کنيم. تکليف اينکه بعد از آزمون کتبي دکترا دوباره بايد تو آزمون کتبي هر دانشگاه هم شرکت کنيم رو هم مشخص کنن. تداخل در ساعات برگزاري مصاحبه دکترا رو هم تعيين تکليف کنن. ممنون

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۰۹:۴۲

به چه علت در آزمون دکتري بايستي به اسم دانشجو سوالاتي در مورد تفکيک جنسيتي مطرح بشه؟!

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۰۴

سلام ايسناي محترم لطفا يه مقاله هم راجع به پرديس بين الملل دانشگاه گيلان و بخصوص رشته کارشناسي ارشد آي تي آن تهيه نماييد. اونقدر تحصيل در اونجا کشک و راحت شده که خيلي از افراد ادامه تحصيل در اونجا رو به تحصيل در دانشگاه آزاد و غير انتفاعي ترجيح مي دهند.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۱۶

1- برنامه‌تان براي نظارت بر کيفيت آموزش عالي به خصوص در دانشگاه آزاد، غيره انتفاعي، پيام‌نور و علمي کاربردي چيست؟ 2- چرا به وضعيت اساتيد حق‌التدريس رسيدگي نمي‌کنيد؟ اصلا چرا بايد آموزش عالي استاد حق‌التدريس داشته باشد؟ چرا مجوز تاسيس رشته بدون داشتن حداقل اعضاء هيات علمي به دانشگاه‌ها اعطا مي‌شود

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۲۶

با سلام، اين نظرات رو که خوندم حالا ميخام بدونم چرا بين ديدگاه دانشجويان و مسئولين وزارت علوم انقدر تفاوت هاي فاحشي وجود دارد؟ اکثر سوالاتي که پرسيده شده کاملا بجا و درست هستند، اما سوال اينجاست که آيا مسئولين وزارت از اين مشکلات باخبر نيستند؟!!! بنده که بعيد ميدونم اينطور باشه. شما چي فکر ميکنيد؟!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۲:۳۵

باسلام وضعيت دانشگاه سماءاهوازازلحاظ آموزشي ونحوه برنامه کلاس هانسبت به جاهاي ديگردمطلوب نيست لطفابررسي دقيق تردرحل اين قضيه بنماييدنحوه مديريت درحديک دبيرستان مي باشد

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۳:۵۵

چرا دولت در خصوص تعويض روساي دانشگاهي که در خلال اين سالها عملکرد بسته، ضعيف و جناحي داشته اند و وجهه دانشگاهها را تضعيف کرده اند کند عمل نمي کند.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۴:۰۹

تفاوت بين وزارت علوم و وزارت ورزش در چييست؟چند درصد توان علمي فرد به زور بازو و زورمندي جواني وي وابسته است؟ آيا اهداف بازنشستگي هيات علمي در چند سال گذشته با شعار ايجاد شغل براي جوانان و جوانگرائي عملي سياسي نبوده است؟ آيا وزارت علوم متولي ايجاد شغل است يا وزارت کار؟ آيا بازنشستگي در چرخه آموزش عالي مفهومي هم دارد؟ آيا سن 50 تا 60 بهترين سالهاي بازده اي علمي نيست؟ پس چرا در کشور ما اين سن را از کار افتادگي و مسن بودن اظهار ميکنند؟ مگر نه اينکه " ز کهواره تا گور دانش بجوي" شعار ها مسلمانان است ، پس اين هجوم تبليغاتي و سياسي عليه باتجربگان علمي انقلاب به چه دليل است؟ آيا افتخار ملي ما به امثال دکتر حسابي . پرفسور رضا و ....نيست؟ پس چرا کساني پيدا ميشوند که به حريم دانشمندان و هيات علمي بي احترامي ميکنند؟ آيا اينان اصلا شايستگي اين اظهار نظر ها در مورد معلمان گذشته خود را دارند؟ ما را چه شده که بخاطر سيا ست و حفظ قدرتهاي باندي و گروهي خود در گروهي آموزشي يا دانشکده اي کوچک و يا دانشگاهي نه چندان موثر، ارزش آفرينان با تجربه و استادان حال و گذشته خود را تحقير ميکنيم.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۴:۴۹

1-چرا آزمون دکترا نيز به مانند ساير آزمونهاي تحصيلي و استخدامي مهم تماما توسط سازمان سنجش انجام نميگيرد و دست دانشگاهها در پذيرش دانشجوي دکتري باز گذاشته ميشود؟ 2-چرا هر ساله يک تحقيق آماري درباره نياز کشور به رشته هاي تحصيلي انجام نميگيرد تا پذيرش دانشجو به نسبت نياز بازار کار انجام شود تا شاهد بيکاري فارغ التحصيلان و سرخوردگي آنها و پرت سرمايه هاي صرف شده براي تربيت دانشجو نباشيم؟ 3-چرا بورسيه تحصيلي و اعزام به خارج تماما کنکوري نميشود؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۲۰:۵۲

دکترا را با کارشناسي اشتباه نگيريد. در دوره دکترا درس خواندن ملاک نيست، ملاک توانايي پژوهش است.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۵:۳۰

دانشگاه فني و حرفه اي سه سال است که با سرپرست اداره مي شود بطوريکه او مديري ناتوان وضعيفي است انشاءاله هرچه زودتر فردي مناسب جايگزين او شود

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۱۸:۰۱

سوالم از وزير محترم علوم تحقيقات و فناوري اين هست که با توجه به نارضايتي شديد دانشجويان، اساتيد و کارکنان دانشگاه پيام نور از عملکرد فوق‌العاده ضعيف دکتر زياري چرا در عزل ايشان تعلل ميفرماييد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۴ ۲۲:۲۴

سلام. دانشگاه پيام نور امسال به اشتباه براي درس زبان‌شناسي کاربردي رشته آموزش زبان فارسي کارشناسي ارشد کتاب روان‌شناسي تربيتي با 560 صفحه که نصف آن را دانشجويان براي درس ديگري مطالعه کرده و گذرانده‌اند، معرفي نموده است و عليرغم مخالفت و درخواست‌هاي دانشجويان حاضر به تصحيح اشتباه خود نيست. مسئولان آموزش عالي بفرمايند اولا چرا دانشجويان بايد براي درس زبان‌شناسي کتاب روان‌شناسي بخوانند و ثانيا چرا 240 صفحه از کتاب 560 صفحه‌اي را که براي درس ديگري خوانده‌اند دوباره بايد بخوانند؟ با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۱:۵۴

با عرض سلام و خسته نباشيد. به نظر اينجانب شيوه پذيرش در آزمون ممتازين دكتري بدون آزمون نياز به اصلاح دارد. آيا در پذيرش نخبه‌ها سن مهم است يا استعداد؟ دانشگاه آزاد محدوديت سني پذيرش را بايد منتفي كند

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۲:۱۷

افزايش بي‌رويه پذيرش دانشجوي دکتري در چند سال اخير، در آينده نزديک بسيار مشکل‌ساز خواهد شد. بخصوص اينکه علاوه بر افزايش ظرفيت روزانه، شبانه و حتي بين‌الملل هم دانشجو مي‌گيرند. متاسفانه اين امر موجب بروز برخي فسادها (منظورم بده بستان‌ها مانند رشوه يا تقلب و ...) در محيط مقدس دانشگاه شده است. انگيزه اغلب افراد (به خصوص اين دکتري‌هاي بين‌الملل) مدرک است ولي بدون آنکه ذره‌اي بخواهند وقت بگذارند و براي حل تمريناتشان و پايان‌نامه‌شان پول خرج مي‌کنند و متاسفانه برخي اساتيد هم با برخي از آنها که رييس‌هاي ادارات و سازمان‌ها هستند بده بستانهايي دارند. لطفا خواهشا پيگيري کنيد

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۲:۱۷

براي امثال من که دانشگاه خودمون دکتري مرتبط با رشتمون نداره؛ نقش پررنگ مصاحبه و تمايل دانشگاهها به پذيرش دانش‌آموختگان خودشون، تبديل به کابوسي بزرگ شده.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۲:۳۰

لطفا تکليف واحدهاي بين‌الملل که صرفا محملي براي پارتي‌بازي هستند را نيز روشن کنند. در بخش حسابداري دانشگاه شيراز، فرزند يکي از اساتيد رو در هر سه مقطع (کارشناسي (انتقالي به دليل شغل پدر) و کارشناسي ارشد (از طريق استعداد درخشاني) و دکتري (از طريق بورس تبديل خارج به داخل)) با زد و بند اساتيد گروه وارد دوره دکتري و هيات علمي کردند و خانم يکي ديگر از اساتيد نيز با مدرک ليسانس دانشگاه آزاد برازجان توانسته به همين طريق در مقطع کارشناسي ارشد دانشگاه شيراز وارد شده و استعداد درخشان شود و بدون کنکور وارد دوره دکتري بين‌الملل شيراز شود و فرزند يکي ديگر از اساتيد نيز در مقطع ارشد رشته ام بي اي واحد بين‌الملل شيراز پذيرفته شده است. لطفا کسي به اين اوضاع رسيدگي کند و پاسخگو باشد

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۴:۵۵

البته خانم اين استاد محترم دوره کارشناسي ارشد هم بدون کنکور وارد واحد بين‌الملل شيراز شدند و بعد هم استعداد درخشان دوره کارشناسي ارشد

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۲:۳۱

دوست عزيز دکتري از قديم‌الايام آزمون جامع نداشته. شخص بعد از سال‌ها درس خوندن نبايد رياضي يا تست هوش جواب بده! در همه جاي دنيا فرد براي قبول شدن کارهاي پزوهشيشو به استاد راهنماش ارائه ميکنه. شخص با اين درجه علمي و سن نبايد کنکور بده! هر دانشگاه بايد مستقل عمل کنه. به اين ترتيب افراد با سوايق تحقيقاتي قوي‌تر جذب ميشن نه کسي که 2 ماه تست کار کرده! در مورد جلوگيري از پارتي‌بازي هم ميشه تدابيري اتخاذ کرد اما امتحان جامع براي دکتري مضحک‌ترين کار دولت قبل بود. ارشد رو که کشک کردن. دکتري هم داشت کشک ميشد. زبان بدون نمره منفي يعني چي؟ آزمون بايد برداشته شه و استقلال به دانشگاه‌ها برگرده. مثل تمام دنيا در مقطع دکتري.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۴:۱۳

خواهش ميکنم شما را به خدا کنکور سراسري دانشگاه آزاد را مستقل از دولتي برگزار کنيد

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۴:۵۰

متاسفانه در سالهاي اخير بازار پارتي بازي خيلي گرم شده در استان کردستان از هر ده نفر يک نفر بومي و مابقي غير بومي استخدام ميشوند. آن هم يا بيجاري يا قروه‌اي هستند مگر نه اينکه در جمهوري اسلامي تبعيض قوميت خلاف است؟ اين سياست معقولي نيست. براي رفع بيکاري چاره‌اي بايد انديشيد.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۶:۳۸

خواهشمند است اين نظرات را به اطلاع وزير محترم علوم برسانيد

avatar

با سلام لطفاً به وضعيت علمي (دانشجويان و اساتيد) و خروجي دانشجويان پيام نور در مقاطع بالاتر و همچنين وضعيت کسب و کار آنها رسيدگي کنيد.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۲۱:۳۸

چرا بعد از تاييد شدن پروپزال هاي ارشد بايد 6 ماه صبر کرد ، اين زمان مي تواند کاهش پيدا کند از مسئولان دانشگاه آزاد بپرسيد.متشکرم

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۲۲:۵۵

سلام پرسش که از مسولان زياد است.. من پيشنهاد دارم وزارت علوم سايتي راه اندازي کند به نام انجمن دکتراي بيکار..تا هر دکتر بيکاري از جمله خودم با رزومه کاري عضو اين سايت بشن..شايد بشه براشون فکري کرد..بخدا خيلي زشته براي يه مملکت که انقدر دکتر بيکار داشته باشه..حالا سوال من اينه؛ به نظر شما براي اين قشر فضا فضاي تأسف و نا اميدي نيست؟؟؟؟