• دوشنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۲ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 92091107498
  • منبع : نمایندگی فارس

ساخت هواپیمای بدون سرنشین توسط دانش‌آموزان

ساخت هواپیمای بدون سرنشین توسط دانش‌آموزان

دانش‌آموزان شهرستان کوار در استان فارس موفق به طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین شدند.

دانش‌آموزان شهرستان کوار در استان فارس موفق به طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین شدند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا منطقه فارس، یعقوب حامدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوار در استان فارس با اعلام این خبر افزود: این دانش‌آموزان که عضو مرکز تحقیقات علمی- پژوهشی دانش‌آموزی کوار هستند، با شعار پرچم علم بر زمین نمی‌ماند، موفق به طراحی، ساخت و پرواز موفقیت‌آمیز یک فروند هواپیمای بدون سرنشین شده‌اند.

حامدی گفت: این هواپیما به طول 149 سانتی متر و وزن 3.5 کیلوگرم با سوخت الکل کار می‌کند و مخزن آن گنجایش 200 سی‌سی سوخت را دارد که با این میزان سوخت قادر خواهد بود 30 دقیقه و با سرعت 85 کیلومتر در ساعت پرواز کند.

وی قابلیت حمل دوربین و عکسبرداری و فیلمبرداری هوایی با کیفیت AVI را از دیگر امکانات این هواپیما عنوان و تصریح کرد: این هواپیما چندین بار پرواز آزمایشی انجام داده است.

حامدی با بیان اینکه این دستاورد علمی طی یک مراسم رسمی رونمایی خواهد شد، گفت: هزینه ساخت این هواپیما توسط آموزش و پرورش، بسیج‌ دانش آموزی، شهرداری و فرمانداری شهرستان کوار و همچنین اعضای گروه تامین شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوار در مورد ویژگی‌های این هواپیما گفت: خاصیت رادارگریزی و نامرئی کردن هواپیما، قابلیت دید سخت با چشمان غیر مسلح با استفاده از نانو تکنولوژی و همچنین کنترل به وسیله تلفن همراه نیز از امکانات پیش‌بینی شده برای این هواپیما است که می‌توان به امکانات فعلی اضافه کرد.

حامدی گفت: دانش آموزان طراحی کننده و سازنده این هواپیمای بدون سرنشین مشغول تکمیل تحقیقات برای افزایش قابلیت‌های هواپیما هستند.

به گزارش ایسنا، شهرستان کوار در مرکز استان فارس و در فاصله 45 کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha