• دوشنبه / ۴ آذر ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 92090402562
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

تولید 45 درصد محصولات شیرینی، شکلات و صنایع غذایی کشور در آذربایجان‌شرقی

تولید 45 درصد محصولات شیرینی، شکلات و صنایع غذایی کشور در آذربایجان‌شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 45 درصد محصولات شیرینی، شکلات و صنایع غذایی کشور در آذربایجان‌شرقی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 45 درصد محصولات شیرینی، شکلات و صنایع غذایی کشور در آذربایجان‌شرقی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، «محمدجعفر عظمایی» در جمع خبرنگاران افزود: آذربایجان‌شرقی با داشتن 900 واحد تولید شیرینی، شکلات، صنایع غذایی و تبدیلی به یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنایع غذایی خاورمیانه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 850 واحد بزرگ و کوچک صنایع غذایی، شیرینی، شکلات و آشامیدنی در استان فعال است و بیش از 50 درصد شیرینی و شکلات کشور شامل 600 نوع محصول متنوع در استان تولید می‌شود و در این میان 52 درصدِ شکلات، 40 درصدِ بیسکویت، 43 درصدِ ویفر، 46 درصدِ تافی و 38 درصدِ آب نبات کشور محصول تولیدی آذربایجان‌شرقی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که صنعت شیرینی و شکلات در طول دو دهه گذشته از رشد خیره‌کننده‌ای برخوردار شده است، اظهار کرد: در این صنعت سرمایه‌گذاری‌های کلان توسط بخش خصوصی انجام شده و ورود آخرین ماشین‌آلات روز دنیا نه تنها تولیدات این صنعت را هم‌پای استانداردهای روز کرده بلکه درهای بازار جهانی را به روی این صنعت گشوده است.

عظمایی خاطر نشان کرد: صنایع غذایی، شیرینی و شکلات آذربایجان‌شرقی با بهره‌گیری از مدیران آگاه، خلاق و کارآفرین توانسته است حرف اول را در تولید و صادرات صنایع غذایی، شیرینی و شکلات کشور بزند، به‌طوری‌که در بهترین فروشگاه‌های بزرگ آلمان، امارات، ترکیه، یونان و هلند انواع تولیدات شیرینی و شکلات تبریز را می‌توان خریداری کرد.

کد خبرنگار:1141/1132

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha