• دوشنبه / ۴ آذر ۱۳۹۲ / ۰۰:۱۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92090402281
  • خبرنگار : 71186

تاثیر مذاکرات ژنو بر آینده صنعت خودرو

تاثیر مذاکرات ژنو بر آینده صنعت خودرو

به گفته کارشناسان توافقنامه ژنو اگرچه تاثیرات مثبتی بر صنعت خودرو خواهد داشت اما این تاثیرات‌ آنی نخواهد بود.

به گفته کارشناسان توافقنامه ژنو اگرچه تاثیرات مثبتی بر صنعت خودرو خواهد داشت اما این تاثیرات‌ آنی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لغو تحریم صنعت خودرو بخشی از تفاهم اخیر ایران با کشورهای 1+5 در ژنو است.

در این زمینه کارشناسان معتقدند با توجه به باقی مشکلات داخلی و خارجی، این توافقنامه تاثیرات مثبتی بر صنعت خودرو خواهد داشت اما تاثیرات آن آنی نخواهد بود.

شهرام آزادی - عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی - معتقد است: طبق تفاهمنامه ژنو تحریم صنعت خودرو لغو خواهد شد اما همچنان دو مشکل نقل و انتقال ارز و نقدینگی همچنان باقی است.

وی با بیان این‌که بیشتر خریدهای خارجی صنعت خودرو از کره، چین و برخی کشورهای اروپایی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بنابراین باقی ماندن تحریم‌ بانک مرکزی همچنان هزینه‌های نقل و انتقال پول و قطعات را بالا نگه خواهد داشت.

آزادی ادامه داد: با این حال اگر در شش ماهه آینده توافق بزرگتری صورت گرفته و تحریم نفت و بانک مرکزی لغو شود می‌توان امیدوار بود ظرف یک سال وضعیت تولید خودرو به صورت چشمگیری بهبود یابد.

به گفته وی توافقنامه اخیر شرایط را برای صنعت خودرو تسهیل خواهد کرد اما با وجود مشکلات نقدینگی و نقل و انتقال ارز، نمی‌توان امیدوار بود تغییر چشمگیری در وضعیت این صنعت رخ دهد.

محمدرضا نجفی‌منش - عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران - نیز معتقد است: هم‌اکنون بیشتر از تحریم‌های خارجی، تحریم‌های داخلی قطعه‌سازان را دچار مشکل کرده است.

وی با بیان این‌که مشکل اصلی صنعت خودرو و قطعه کمبود نقدینگی است، گفت: بنابراین امیدواریم در کنار بهبود شرایط بین‌المللی، تحریم‌های داخلی نیز رفع شود تا شرایط برای بهبود وضعیت صنعت خودرو و قطعه‌سازی فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۱۴

مطمئن باشيد هيچوقت قيمت رو پايين نميارن

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۸:۲۱

اين کارشناسان اينقدر خسته نشن اين همه نظر فيلسوفانه ميدن. اين موضوع رو هر کسي که تو بازار باشه ميدونه

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۰۹:۴۴

ما خودروي داخلي نميخوايم الكي گرونه هيچ امكانات و امنيتي هم نداره بازم تحريم ميكنيم نمي‌خريم!!

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۰:۳۴

اين وزارت صنعت هم يه نفرو ميخواد که ظريف باشه ...

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۳:۰۲

بابا ديگه چه بهونه‌اي داريد؟ ما خودمون افتاديم به جون هم همديگه رو تحريم کرده‌ايم خارجيا رو کرديم بهونه. شما که پدر ملتو درآورديد بس کنيد تو رو خدا. از دولت محترم که گردن مذاکرات هسته‌اي رو شکوند خواهش ميکنم گردن افراد و کارخونه ‌هايي رو که افتادن به جون ملت رو هم بشکونه تا دل ملت خنک بشه

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۴:۴۴

هيچ کس خودروي ساخت داخل نمي‌خرد. هر چقدر ميخواهيد گرونش کنيد. مردم عزيز فقط تحريم کارساز است.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۵:۰۲

روزي كه آقاي نعمت‌زاده به سمت خودروسازان غش كرد، فاتحه صنعت خودرو خوانده شد.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۷:۰۱

لغو تحريم صنعت خودرو و کنار گذاشته شدن واسطه که هزينه واردات قطعات را افزايش داده بود و رسيدن دلار از 3800 به 2800 و استفاده از طلا و محصولات پتروشيمي در کنار امور بانکي در معاملات هم مشکل شما را حل نمي‌کند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۰۴ ۱۹:۰۲

تنها با نخريدن محصولات داخلي خواهيم ديد که بعضي شرکتها نمي‌تونند خون مردم را در شيشه کنند. شايد در مدت يک سال برخلاف اظهاراتشان پيشرفت کمي کرده باشند ولي خورشيد پشت ابر نمي‌ماند.