• سه‌شنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92082113384
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

نهضت نقدپذیری در مدارس آغاز می‌شود

نهضت نقدپذیری در مدارس آغاز می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: محور توسعه، نیروی انسانی است و توسعه نیروی انسانی در گرو رسیدگی به معلم است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: محور توسعه، نیروی انسانی است و توسعه نیروی انسانی در گرو رسیدگی به معلم است.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد حمیدرضا کفاش در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: معلم اساس توسعه است و اگر منزلت معلم ارتقا یابد، آینده جامعه تضمین می شود.

وی اظهارکرد: نهضت گفتگو، نقدپذیری و منشور حقوق برای بالا بردن آستانه تحمل، در مدارس آغاز می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای توسعه فرهنگ گفتگو و تحمل حرف مخالف در جامعه باید از دوران کودکی و در مدارس و محیط خانواده شروع کرد. باید بچه‌ها را در مدارس به گفتگو، صحبت کردن و تحمل حرف یکدیگر ترغیب کنیم.

کفاش تصریح کرد: همه دانش آموزان و معلمان باید زیر چتر آموزش و پرورش قرار گیرند و نباید گذاشت کسی از زیر چتر حمایتی آموزش و پرورش خارج شود.

وی ادامه داد: تربیت باید متوازن باشد و تربیت تک بعدی مشکلات زیادی را برای دانش‌آموزان در آینده ایجاد می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: کودکان استان کهگیلویه و بویراحمد استعدادهای بی‌نظیری دارند و باید با استفاده از فرهیختگان به تربیت همه جانبه آنها پرداخت.

کفاش با بیان این مطلب که باید از تجربه بازنشستگان استفاده شود، تصریح کرد: بازنشستگان می‌توانند به خوبی زنگ انشاء و گفتگو را در مدارس احیا کنند.

وی با اشاره به این مطلب که همکاری با دولت یک تکلیف است، ادامه داد: همه باید برای موفقیت دولت همدل باشند و این باید توسط آموزش و پرورش ترویج داده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های دکتر فانی در وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: کمیته‌های کاری فراوانی برای عملیاتی کردن این برنامه‌ها تشکیل شده است.

کفاش انتخاب مدیران این نهاد را بر اساس هماهنگی با سیاست‌های حاکم عنوان و اظهار کرد: مدیر باید از نیروهای توانمند و پرکار استفاده کند و تعهدنامه‌ای را که وزارت آموزش و پرورش در 12 بند تدوین کرده، امضاء کند.

وی گفت: یکی از این بندها استفاده از نظرات تخصصی مشاوران، منتقدان و کارمندان در امور است و در انتصابها، صلاحیتها و نگاه عالمانه و جامع را در نظر بگیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: مدیریت درآموزش وپرورش از پائین به بالاست و نقش مدیر مدرسه به عنوان برنامه‌ریز اصلی در تعلیم وتربیت فرزندان از نقش مسئولان و متولیان وزارت آموزش وپرورش کمتر نیست. همه بخش‌های آموزش و پرورش عرصه خدمت به این نظام هستند.

به گزارش ایسنا؛ در پایان این مراسم از خدمات پرویز طاهری، مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان تجلیل و هادی زارع به عنوان مدیرکل جدید این نهاد معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha