• دوشنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 92082012650

نهاوندیان خبر داد

اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تعیین شدند/ارائه گزارش عملکرد 100 روزه، دو هفته دیگر

اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تعیین شدند/ارائه گزارش عملکرد 100 روزه، دو هفته دیگر

رئیس دفتر رئیس‌جمهور از تعیین اعضای جدید شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خبر داد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور از تعیین اعضای جدید شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد نهاوندیان پس از دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در دولت یازدهم در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخاب اعضای جدید شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در این جلسه، اظهار کرد: امروز پیشنهاد مشترک اتاق ایران و تعاون مبنی بر انتخاب اعضای بخش‌های خصوصی و دولتی به تصویب رسید و شیوه کار هم این بود که 12 نفر از بخش خصوصی و تعاونی به جلسه معرفی شدند، سابقه کاری آن‌ها ارائه شد و بعد اعضای شورا در این باره اعلام نظر کردند.

وی به بیان اسامی این هشت نفر پرداخت و اظهار کرد: آقایان جلال‌پور، خلیل‌زاده، بهرآمد، معتمدی، میری، پورفلاح، رضائی‌نژاد و بحرینیان این اعضا را تشکیل می‌دهند.

نهاوندیان گفت: خوشبختانه حوزه فعالیت و تخصص این دوستان گستردگی خوبی دارد و بخش‌های سیاسی از حوزه‌های فعالیت اقتصادی در شورا حضور و نمایندگی خواهد شد.

وی در ادامه طرح وضعیت مربوط به آب و دغدغه‌های آن را از دیگر مباحث مورد توجه در این جلسه عنوان و اظهار کرد: دغدغه‌هایی نسبت به وضعیت سفره‌های زیرزمینی آب و مسائل زیست محیطی در کشور مطرح است و این موضوع هم از منظر کشاورزی و هم از نظر زیست محیطی مورد توجه است. در همین راستا دبیرخانه پیشنهادی مبنی بر تشکیل کمیته‌یی با مشارکت دستگاه‌های ذیربط و با مسئولیت وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، همچنین حضور نمایندگان اتاق و تشکل‌های ذیربط و نمایندگانی از کمیسیون کشاورزی در مجلس مطرح شد که چنین کمیته‌یی وظیفه رصد موضوع ماده 140 قانون برنامه را دارد.

وی همچنین در ادامه گفت: یکی از مواردی که به عنوان خبر در جلسه مطرح شد مصوبه هیات محترم دولت در روز گذشته در بحث ارز حاصل از صادرات و ابهاماتی که در گذشته در رابطه با بخشنامه در موضوع مالیات بر صادرات وجود داشت بود که مورد توجه قرار گرفت و مصوبه مربوط در دولت به تصویب رسید و متعاقبا نیازی به ادامه بخشنامه مالیات که در گذشته صادر شده بود وجود نخواد داشت و ظرف یکی دو روز آینده در این مورد اطلاع رسانی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

نهاوندیان همچنین گفت: برای نخستین بار جلسه شورای گفت و گو در ساختمان ریاست جمهوری برگزار شد و این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به وعده رییس‌جمهور برای پاسخگویی درباره عملکرد 100 روز اول کار دولت یازدهم تاکید کرد: با توجه به اینکه کار دولت از 26 مرداد آغاز شده است، هنوز به پایان 100 روز اول کاری این دولت نرسیده‌ایم و ان‌شاءالله دو هفته دیگر توسط رییس‌جمهور و اعضای دولت، پاسخگویی و گزارش‌دهی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نهاوندیان در ادامه درباره نوع برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد:نوع برگزاری این جلسات احتیاج به برنامه‌ریزی‌های و رایزنی‌های کارشناسی دارد، لذا قرار است به تناوب یک جلسه بحث کارشناسی صورت گیرد و در یک جلسه نیز با حضور همه اعضا به تصمیم‌گیری بپردازیم، بنابراین جلسات طبق وظیفه قانونی خود برگزار می‌شود ما جلسات تصمیم‌گیری و جلسات کارشناسی را خواهیم داشت.

خبرنگار دیگری پرسید: باتوجه به این‌که امروز نود و نهمین روز فعالیت دولت است و قرار بوده که دولت بعد از 100 روز از عملکرد خود گزارش دهد شما به بخشی از این گزارش اشاره کنید که نهاوندیان در این باره با بیان این‌که من در این جلسه به عنوان دبیر شورای گفت‌وگو حضور دارم و سوالات مربوط به دولت را باید از سخنگوی دولت پرسید اظهار کرد: اما به عنوان یک شهروند می‌گویم که از نظر زمانی آغاز کار دولت از 26 مردادماه بوده است، بنابراین طبیعتا 100 روز اول تمام نشده است

وی افزود: ان‌شاءالله این سنت گزارش‌دهی و پاسخ‌دهی ادامه پیدا خواهد کرد و دو هفته دیگر توسط رییس جمهور محترم و اعضای محترم دولت به شایستگی انجام خواهد شد.

وی همچنین در قالب پاسخ به سوال خبرنگاری درباره توجه دولت به بخش خصوصی اظهار کرد: دولت جدید این رویکرد را دنبال می‌کند که در خصوصی‌سازی ها اصلاح مسیر صورت بگیرد و از سوی دیگر نیز در سرمایه‌گذاری‌های جدید توانمندسازی بخش خصوصی اولویت داشته باشد و در توسعه جدید اقتصاد ترجیح به بخش تعاونی و خصوصی داده شود که با بزرگ شدن در اقتصاد سهم‌شان تغییر کند.

وی با بیان این‌که چنین رویکردی می‌تواند در مصارف صندوق توسعه ملی اثرگذار باشد، گفت: اگر توفیق به رفع تحریم ها پیدا کنیم و گشایشی در این بحث صورت بگیرد و با اقتصاد جهانی مشارکت داشته باشیم، طبیعتا با جذب و بکارگیری سرمایه‌های بین المللی می‌توانیم سرمایه‌های بخش خصوصی و تعاونی را افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha