• یکشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۲ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 92081206949
  • خبرنگار : 71469

بار مالی 170 میلیاردی قانون افزایش مرخصی زایمان در سال 92

کاهش امنیت شغلی زنان با افزایش مرخصی زایمان/ علت اجرایی نشدن قانون تاکنون

کاهش امنیت شغلی زنان با افزایش مرخصی زایمان/ علت اجرایی نشدن قانون تاکنون

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در صورت تامین منابع مالی، قانون افزایش مرخصی زایمان زنان از شش به 9 ماه توسط دولت، این قانون توسط سازمان تامین اجتماعی اجرایی می‌شود، اظهار کرد: قانون افزایش مرخصی زایمان زنان هنوز به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ نشده است.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در صورت تامین منابع مالی، قانون افزایش مرخصی زایمان زنان از شش به 9 ماه توسط دولت، این قانون توسط سازمان تامین اجتماعی اجرایی می‌شود، اظهار کرد: قانون افزایش مرخصی زایمان زنان هنوز به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ نشده است.

محمدحسن زدا در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با بیان اینکه برای اجرای قانون افزایش مرخصی زنان از شش به 9 ماه در سال جاری 170 میلیارد تومان اعتبار لازم است،‌ اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی این میزان اعتبار را درخواست و مکاتبه کرده، بنابراین به محض تخصیص این اعتبار قانون را اجرایی خواهیم کرد و سازمان هیچ مشکلی با آن ندارد.

وی با تاکید به اینکه این قانون فعلا قابلیت اجرایی ندارد،‌ افزود: بار مالی قانون مذکور هنوز تامین نشده، لذا فعلا قابلیت اجرا ندارد.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی به مواد 26 و 29 قانون برنامه پنجم توسعه استناد کرد و گفت: تا زمانی که سازمان تامین اجتماعی منابع مالی طرحی را تامین نکند حق اجرایی کردن آن‌ را ندارد؛ در مورد قانون افزایش مرخصی زنان از شش به 9 ماه نیز قانون زمانی اجرایی می‌شود که منابع مالی آن تامین شود و از آن پس تامین اجتماعی به بیمه شدگانی که مشمول این قانون می‌شوند، ارئه خدمت می‌کند.

قانون افزایش مرخصی زایمان، امنیت شغلی زنان را به مخاطره می‌اندازد

زدا به نظر فنی سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با افزایش مرخصی زایمان زنان از شش به 9 ماه اشاره و عنوان کرد: این قانون از نظر امنیت شغلی چندان به نفع زنان نیست، چرا که در سال 90 و 5 ماهه اول سال 91 براساس بررسی‌ها، 145 هزار نفر به مدت شش ماه از مرخصی زایمان استفاده کردند که 47 هزار نفر از این تعداد در مراجعت به کار اخراج شدند.

وی افزود: حال اگر مرخصی زایمان زنان از شش به 9 ماه افزایش یابد، با توجه به نرخ بالای بیکاری و افراد جویای کار مستعد، امنیت شغلی زنان به مخاطره می‌افتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۸-۱۲ ۰۹:۳۶

سلام بر شما. به نظر ميرسد سلامت و بهداشت جامعه مهمتر از بار مالي باشد. جامعه مريض بار مالي بيشتري خواهد داشت. با افزايش مرخصي زايمان زنان از شش به 9 ماه سلامت مادر و نوزادان ايراني تامين ميشود. خواهشمنديم اعتبار لازم را فراهم کنيد.

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۱۲ ۱۰:۴۹

خب به جاي مرخصي تمام‌وقت مرخصي نيمه‌وقت وضع كنند، آن هم يك‌ساله تا هم امنيت شغلي برقرار باشد و هم امكان رسيدگي به خانواده فراهم شود. اصلا خانم‌هايي كه مايلند درخواست انجام كار نيمه‌وقت يك‌ساله بدهند با حقوق و مزاياي متناسب با ساعات كار. اينطوري هم حس كاريابي ايشان ارضا ميشود، هم تعداد بيشتري ميتوانند به سر كار بروند

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۱۲ ۱۱:۲۹

اينها همه بهانه است براي عدم اجراي قانون. هر كسي كه مرخصي ميرود طبق قانون پست او حفظ ميشود و کسي نمي‌تواند پست او را بگيرد. شما رسانه‌ها فقط اظهارات بعضي از مسئولين را انعکاس ندهيد، بلكه گفته خود کارمندان را در سرتيترهاي خود نيز بياوريد. نه فقط در قسمت نظرات. حداقل در اين مورد تحقيق کنيد

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۱۲ ۱۱:۵۵

باسلام. معاون فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي اظهار نظر کردند افزايش مرخصي زايمان ابلاغ نشده ولي بعدا" بيان ميکنند اگر اعتبار بدهند اجرا مي‌کنيم (تناقض در اظهارات). ضمنا" با توجه به بيانات مقام معظم رهبري نسبت به افزايش جمعيت، خواهشمنديم اين مساله را هر چه سريعتر حل نماييد.

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۱۲ ۱۲:۵۹

با سلام لطفا با توجه به فرمايشات رهبري در مورد افزايش جمعيت دستور مرخصي 9 ماه را ابلاغ فرماييد تا مادران کمتر نگران اشتغال و کار خود باشند و هم اينکه افزايش جمعيت را انشاالله هر چه سريعتر شاهد باشيم. با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۱۲ ۱۴:۳۲

در عوض بچه هاي سالمتر و باهوشتر به اين دنيا پا ميگذارند