• شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۲ / ۰۰:۰۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92081106108
  • خبرنگار : 71431

تشریح سقف مجاز بهره‌مندی از معافیت برای دانش‌آموزان

تشریح سقف مجاز بهره‌مندی از معافیت برای دانش‌آموزان

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه‌عمومی ناجا سقف سنوات تحصیلی مجاز برای دانش‌آموزان را تشریح کرد.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه‌عمومی ناجا سقف سنوات تحصیلی مجاز برای دانش‌آموزان را تشریح کرد.

سرهنگ حجت‌الله واعظی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره سقف مجاز تحصیل برای دانش‌آموزان، اظهارکرد: آن دسته از دانش‌آموزانی که از مهرماه سال 91 وارد مقطع دبیرستان یا همان اول متوسطه شده‌اند، در شمول قانون جدید وظیفه‌عمومی قرار گرفته و بر این اساس حداکثر معافیت تحصیلی برای آنان تا سن 20 سال تمام خواهد بود.

وی با بیان اینکه پس از پایان این سن، دانش‌آموزان از نظر وظیفه‌عمومی دچار مشکل شده و وارد غیبت خواهند شد، گفت: تاکید ما بر این است که تمامی دانش‌آموزان تا پیش از سن 20 سالگی، دیپلم یا مدرک پیش‌دانشگاهی خود را اخذ کنند.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه‌عمومی ناجا با اشاره به آن دسته از مشمولانی که در مهرماه 91 در مقطع سال دوم متوسطه مشغول به تحصیل بودند نیز گفت: با این افراد برابر مقررات قدیم برخورد شده و سن مشمولیت برای آنان تا پایان 24 سالگی خواهد بود.

واعظی‌نژاد از دانش‌آموزان خواست پس از اخذ مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی خود در مهلت مجاز، نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کرده و آن را به تاخیر نیاندازند، چرا که غیبت از سربازی دارای تبعات و پیامدهای مختلفی برای آنان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۸-۱۱ ۱۰:۴۴

آن زمان كه سربازي را مي‌فروختند پول نداشتيم، رفتيم پول جمع كنيم قانون عوض شد. آخه چه گناهي كرديم كه هر روز يه قانون مي‌گذاريد؟ الان تو سن 35 سال با زن، بچه و خرج زندگي چطور مي‌شه رفت سربازي؟ ما كه 14 سال محروميت كشيديم ديگه بس نيست؟ انصاف نداريد؟ زنداني‌ها هم در اعياد عفو مي‌شوند، آيا ما قتل كرديم كه حبس ابد خورديم؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۱۱ ۱۷:۰۳

پليس+10 در برگه‌هاي معافيت تحصيلي صادره تا شش سال هم معافيت تحصيلي صادر ميكند كه سن دانش آموز در بعضي مواقع تا 26 سال هم ميرسد. حال با خبر بالايي مغاير است. لطفا راهنمايي فرماييد.