• جمعه / ۲۶ مهر ۱۳۹۲ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92072615771

چگونگی ایجاد زنگ "کتابخوانی" و "گفت‌وگو" در مدارس ابتدایی بررسی می‌شود

چگونگی ایجاد زنگ "کتابخوانی" و "گفت‌وگو" در مدارس ابتدایی بررسی می‌شود

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال بازبینی و بررسی ایجاد زنگ «گفت‌وگو» و «کتابخوانی» در مقطع ابتدایی هستیم و در آینده نزدیک جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال بازبینی و بررسی ایجاد زنگ «گفت‌وگو» و «کتابخوانی» در مقطع ابتدایی هستیم و در آینده نزدیک جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

حسین هژبری در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ایجاد زنگ گفت‌وگو در مدارس که یکی از تاکیدات ریاست جمهوری در آیین بازگشایی مدارس در سال جاری، گفت: مقرر شده بحث گفت‌وگو در دو قالب برنامه‌ریزی شود که یکی از این برنامه‌ها مربوط به کتب درسی و رسمی است.

وی افزود: با توجه به اینکه رویکرد بسیاری از کتاب‌ها به ویژه کتاب‌های علوم اجتماعی و انسانی جدید بر اساس گفت‌وگو تدوین شده، می‌توان گفت روش‌های تدریس و یاددهی و یادگیری این دروس بر اساس گفت‌وگو اداره می‌شود که این بخش از گفت‌وگو در ساعات رسمی آموزش اتفاق می‌افتد.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بحث دیگری که باید برای گفت‌وگو تنظیم کرد،‌ استفاده از فرصت‌های فوق برنامه است و با توجه به اینکه متولی این بخش از برنامه‌ها در مدارس، تشکل‌های دانش‌آموزی هستند، می‌توان از ظرفیت اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی نام برد که برنامه‌های حلقه‌ معرفت را در 12 هزار دبیرستان اجرا می‌کنند.

هژبری اظهار کرد: این گروه‌ها به صورت 20 نفره اداره می‌شوند و برنامه‌های خود را بر اساس گفت‌وگو مدیریت می‌کنند. همچنین بسیج دانش‌آموزی ظرفیت دیگری است که برنامه حلقه‌های صالحین را دنبال می‌کند و این برنامه‌های گفت‌وگویی نیز در گروه‌های 10 تا 22 نفره انجام می‌شود و در حال حاضر 55 هزار مدرسه مجری این طرح هستند.

وی ادامه داد: در مجموعه اداره کل امور فرهنگی نیز طرحی تحت عنوان «پرسمان‌ها و گفت‌وگوهای دانش‌آموزی» ایجاد کرده که این طرح در کانون‌های تربیتی و مدارس در حال اجراست که در این طرح معمولا مدرس یا سخنرانی دعوت می‌شود و دانش‌آموزان پیرامون موضوعات سیاسی در آن شرکت می‌کنند که آمار 50 هزار جلسه‌ای از این طرح در سال گذشته در مدارس ارائه شده است.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در قالب برنامه جدید که مطالبه ریاست جمهوری از وزارت آموزش و پرورش است، کمیته‌ای ویژه فعال‌سازی زنگ گفت‌وگو و کتابخوانی در مقطع ابتدایی شکل بگیرد که در حال بازبینی و بررسی ایجاد این زنگ در این مقطع هستیم که چگونه می‌توانیم این زنگ را در قالب برنامه‌های ساعات رسمی و درسی قرار دهیم که در آینده نزدیک این برنامه اعلام می‌شود.

هژبری در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره پیش‌بینی تعداد دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی جاری به سفرهای راهیان نور اعزام خواهند شد، گفت: امسال بر اساس دستور مقام عالی وزارت، کیفیت سفرها مد نظر است. لذا برنامه از سمت و سوی کمی به کیفی تغییر یافته و تعداد دانش‌آموزانی که به راهیان نور اعزام می‌شوند، مورد تاکید نیست؛ بلکه کیفیت اردوها به ویژه امنیت آن، از مهم‌ترین برنامه‌های امسال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha