• جمعه / ۱۹ مهر ۱۳۹۲ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 92071911988
  • منبع : نمایندگی خوزستان

حمایت پارک علم و فناوری خوزستان از ایده‌های برتر «استارت آپ ویکند»

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان مزایای شرکت در رویداد استارت آپ ویکند را تشریح کرد.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان مزایای شرکت در رویداد استارت آپ ویکند را تشریح کرد.

دکتر بابک مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا منطقه خوزستان، اظهار کرد: برگزاری جشن ایده‌های خوزستان از جمله برنامه‌هایی است که به دنبال اجرای آن بودیم و به پیشنهاد مسؤولان اجرایی استارت آپ ویکند و با توجه به هدفمندتر بودن این رویداد، تصمیم گرفتیم برنامه جشن ایده‌ها را در استارت آپ ویکند ادغام کنیم.

وی افزود: شکاف بین کشورها در دوران فعلی و دوران آینده، شکاف حاصل از دانایی و دارایی های دانش و به عبارت دیگر شکاف حاصل از اقتصاد دانایی است. نقطه عزیمت و شروع اقتصاد دانش پایه از ایده آغاز می شود و به پدیده‌ای که ارزش تجاری دارد، ختم می‌شود. مسیر تبدیل ایده به پدیده مسیری پرپیچ و خم و دشوار است و پیمودن این مسیر مستلزم پرورش علمی ایده و راهنمایی دقیق ایده دهندگان است و علاوه بر آموزش، وجود زیرساختهای قانونی، حقوقی و فیزیکی برای عبور ایده و ایده دهندگان از دره مرگ لازم است.

مختاری تصریح کرد: در حوزه آموزش و تربیت ایده دهندگان، برنامه‌ای جهانی به نام استارت آپ ویکند وجود دارد که خوشبختانه اولین دوره آن در اهواز در روزهای هشتم، نهم و دهم آبان برگزار می‌شود. با توجه به نقش سازنده این برنامه در ترویج فرهنگ ایده پردازی و پرورش ایده‌های قابل تجاری شدن، پارک علم و فناوری خوزستان تصمیم گرفت که از این رویداد به صورت مادی و معنوی حمایت کند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به هدف گذاری نقشه جامع علمی کشور مبنی بر سهم 50 درصدی محصولات دانش بنیان در تولید ناخالص ملی کشور در افق 1404 و نیاز به فعالیت حداقل 50 هزار شرکت دانش بنیان برای تحقق این هدف، برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند بسترسازی مناسبی برای تشکیل چنین شرکتهایی باشد.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری خوزستان در راستای تشویق شرکت کنندگان، طرح‌ها و ایده‌هایی را که از سوی داوران حائز شرایط لازم تشخیص داده شوند، در مراکز رشد تابعه خود استقرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایسنای خوزستان، رویداد «استارت آپ ویکند» در روزهای هشتم، نهم و دهم آبان و با مشارکت جهاد دانشگاهی خوزستان و کانون کارآفرینی کشور در اهواز برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت این رویداد به آدرس http://ahvaz.startupweekend.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha