• شنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92071307861

انتقال ارزشهای شهدا از اهداف اردوهای راهیان‌نور است

فانی: حفظ سلامت دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور یک اصل است

فانی: حفظ سلامت دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور یک اصل است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: پیوند تعلیم و تربیت با ارزشهای انقلاب با راهیان نور محقق می‌شود و هدف از برگزای این اردوها انتقال ارزشها به نسل بعدی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: پیوند تعلیم و تربیت با ارزشهای انقلاب با راهیان نور محقق می‌شود و هدف از برگزای این اردوها انتقال ارزشها به نسل بعدی است.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اصغر فانی در آیین افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش آموزی که با حضور سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفان و سردار فضلی جانشین رییس سازمان بسیج و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان تهران در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: یکی از کارکردهای مهم آموزش و پرورش در دنیا انتقال ارزش‌ها و فرهنگ‌هاست و ایران فرهنگی به نام ایران اسلامی و ارزش‌های متعدد دینی و معنوی را دارد که این ارزش‌ها باید به نسل بعدی منتقل شود.

وی افزود: الگوی راهیان نور این کارکرد مهم را انجام می‌دهد و زنده نگه داشتن یاد شهیدان و بزرگ شمردن ایثار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس که کار کوچکی نیست از مهمترین برنامه‌های این الگوی اردویی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:‌ ارزش‌های کشور جمهوری اسلامی ایران، ارزش‌های امام راحل و همچنین آنچه که در طول هشت سال دفاع مقدس رخ داده باید به نسل بعدی منتقل شود و هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور نیز انتقال این ارزشهای ایرانی و اسلامی است.

فانی با بیان اینکه پیوند تعلیم و تربیت با ارزشهای انقلاب با اردوهای راهیان نور محقق می‌شود، تصریح کرد: یکی از اهداف آموزش و پرورش این است که دانش آموزان در این اردوها چگونه زیستن، تعامل با دیگران و شنیدن نظرات دوستان هم سن و سال خود را بیاموزند.

فانی خاطر نشان کرد: دانش آموزان در اردوهای راهیان نور می‌آموزند چگونه با افرادی که آنها را نمی‌شناسند در یک جمع زندگی و تعامل داشته باشند و اردوهای راهیان نور به طور خاص این نوع زیستن را به دانش آموزان می‌آموزد.

وی ادامه داد: اردوی راهیان نور هدف دیگری را نیز دنبال می‌کند و آن آموختن ویژگی‌های مشترک رزمندگان و ایثارگران و شهدا است، چرا که یکی از ویژگی‌های مشترک در بین رزمندگان این بود که به فراتر از خود می‌اندیشیدند و منیت و خودبینی در آنها بسیار کم بود، در حالی که ارزش‌های انقلاب، دین اسلام و ایران به مسائل شخصی آنها ارجحیت داشت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: دانش آموزان در سفرهای اردوهای راهیان نور این ویژگی‌های مشترک را آموخته و با خود تمرین می‌کنند لذا می‌توان گفت انتقال ارزشهای شهدا و رزمندگان یکی از کارکردهای مهم این اردوهاست.

فانی تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان و شهدا اجازه ندادند حتی یک متر مربع از خاک ایران از کشورمان جدا شود لذا در این اردوها دانش آموزان پاسداری و دفاع از مرزهای کشور را نیز می‌آموزند.

وی به روسای آموزش و پرورش و مدیران کل استان‌ها تاکید کرد که علیرغم اینکه این اردوها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما حفظ سلامت دانش آموزان برای آموزش و پرورش یک اصل است و امیدواریم دانش آموزان به سلامت به این اردوها رفته و بازگردند.

فانی تصریح کرد: تامین امنیت و سلامت سفرهای معنوی اردوهای راهیان نور اثربخشی این اردوها را افزایش می‌دهد و با توجه به اینکه آموزش و پرورش همواره به دنبال اثربخشی در نتیجه فعالیت‌های خود بوده، لذا عینیت بخشی به این اثربخشی حائز اهمیت است.

فانی تاکید کرد: نباید در بحث راهیان نور اسیر کمیت شویم، چرا که تمهید مقدمات این اردوها و برنامه‌ریزی برای آن به گونه‌ای باید باشد که به اهداف از پیش تعیین شده برسیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان ابراز امیدواری کرد که دانش آموزان در این اردوها در کنار دوستان خود همدلی، همفکری، تعامل و همراهی را درون خود تقویت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha