• چهارشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۲ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92071006514

الزام نصب پوستر خوراکی‌های مجاز در بوفه‌ مدارس

الزام نصب پوستر خوراکی‌های مجاز در بوفه‌ مدارس

رییس اداره سلامت آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه پوستر و دستورالعمل پایگاه‌های سلامت مدارس پایتخت هفته آینده ارسال می‌شود، از الزام نصب این پوسترها در بوفه‌ها و پایگاه‌های سلامت مدارس خبر داد.

رییس اداره سلامت آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه پوستر و دستورالعمل پایگاه‌های سلامت مدارس پایتخت هفته آینده ارسال می‌شود، از الزام نصب این پوسترها در بوفه‌ها و پایگاه‌های سلامت مدارس خبر داد.

بهنوش آرام‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: جلسه ماهیانه کارشناسی سلامت مدارس به زودی برگزار می‌شود و با توجه به اینکه حدود 4000 مدرسه در سطح شهر تهران فعالیت آموزشی دارند، مقرر شده دستورالعمل‌ها هفته آینده برای مدیران مدارس ارسال شود.

وی افزود: در دستورالعملی که مربوط به پایگاه‌های سلامت مدارس است، پوسترهایی نیز تهیه شده است که در آن خوراکی‌های مجاز درج شده و مدیران مدارس موظف هستند این بنرها را در پایگاه‌های سلامت و بوفه‌های مدارس نصب کنند تا دانش‌آموزان از آن اطلاع یابند.

رییس اداره سلامت آموزش و پرورش شهر تهران درباره تخلفی که برخی از بوفه‌های مدارس در توزیع خوراکی‌های غیرمجاز از جمله "چیپس" و "پفک" دارند، گفت: با توجه به اینکه تعداد مدارس در شهر تهران زیاد است، ممکن است برخی از مدارس نیز تخلفاتی را مرتکب شوند اما مدیران مدارس موظف هستند پایگاه‌های سلامت و بوفه‌های مدرسه را با دقت بیشتری مدیریت کنند.

آرام‌فر همچنین از ارسال بازرسان به مدارس خبر داد و گفت: سال گذشته از بین حدود 4000 مدرسه، 3700 مدرسه مورد بازرسی و بازدید قرار گرفت تا نتایج و بازخوردهای حوزه سلامت مدارس مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: کمیته مستندسازی پایگاه‌های سلامت مدارس امسال مصوبه‌ای را در بخشنامه جدید درج کرده است که بر اساس آن تمامی بوفه‌ها و پایگاه‌های سلامت مدارس شهر تهران باید مجوز فعالیت داشته باشند و چنانچه پس از بازرسی‌ها، علی‌رغم اینکه خوراکی‌های مجاز در آن بوفه توزیع شود و مسئول بوفه نیز دارای کارت بهداشت باشد، اما مجوز منطقه را نداشته باشد، از نظر منطقه وجاهت قانونی ندارد و از ادامه فعالیت آن جلوگیری می‌شود.

رییس اداره سلامت آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه هر ساله نظارت‌ها بر بوفه‌های مدارس و پایگاه‌های سلامت تشدید می‌شود، گفت: امسال نیز این سیاست با جدیت و قوت بیشتری ادامه خواهد داشت و تا جایی که امکانات و اعتبارات کمک می‌کند، در امر نظارت بر پایگاه‌های سلامت و بوفه‌ها با جدیت برنامه‌ها را ادامه خواهیم داد.

آرام‌فر از الزام نصب پوستر یا بنر خوراکی‌های مجاز در بوفه‌ها و پایگاه‌های سلامت مدارس شهر تهران خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که امسال در بخشنامه مورد تاکید قرار گرفته، بازخورد کارشناسان و بازرسان مناطق است و چنانچه مواردی از تخلف در پایگاه‌های سلامت و یا بوفه‌ها گزارش شود،‌ باید هر چه سریعتر نامه آن به منطقه ارسال و طبق قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها و ارتقای فرهنگ تغذیه آنها، گفت: دانش‌آموزان تنها شش ساعت از 24 ساعت شبانه‌روز را در مدرسه هستند و چنانچه خانواده فرهنگ تغذیه مناسب را به درستی رعایت کند و فرزندش آگاهی لازم را داشته باشد، چنانچه در مدارس نیز خوراکی غیرمجاز توزیع شود، قطعا دانش‌آموز آن را تهیه نخواهد کرد.

رییس اداره سلامت آموزش و پرورش شهر تهران به خانواده‌ها توصیه کرد برای میان وعده فرزندانشان در مدرسه، از لقمه‌ها و خوراکی‌های سالم استفاده کنند که در این صورت نیازی به خرید از بوفه نیست، بنابراین بخشی از کنترل و نظارت بر بوفه‌ها، از این منظر نیز مورد توجه است.

آرام‌فر از توزیع میان‌ وعده‌های گرم و سالم در بوفه‌های مدارس خبر داد و گفت: چنانچه بوفه و یا پایگاهی شرایط مناسب را جهت توزیع میان وعده‌های گرم و سالم داشته باشد، می‌تواند از خوراکی‌هایی که در دستورالعمل آمده، استفاده کند، اما توزیع غذای گرم تنها منوط به داشتن محیط سالم و شرایط مناسب آن پایگاه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha