• یکشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۲ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92070704296

آزمون‌های مدارس ساماندهی می‌شود

جزییاتی از نحوه برگزاری "آزمون‌" در مدارس و مشروط شدن آن

جزییاتی از نحوه برگزاری "آزمون‌" در مدارس و مشروط شدن آن

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون‌های مدارس به همه استان‌ها ابلاغ شده، گفت: هیچ مدرسه‌ و منطقه و استانی حق برگزاری آزمون بدون مجوز مرکز سنجش وزارتخانه را ندارد.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون‌های مدارس به همه استان‌ها ابلاغ شده، گفت: هیچ مدرسه‌ و منطقه و استانی حق برگزاری آزمون بدون مجوز مرکز سنجش وزارتخانه را ندارد.

عبدالامیر عرفی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به اینکه سال تحصیلی آغاز شده و معمولا مدارس با همکاری برخی موسسات اقدام به برگزاری آزمون‌های متعدد می‌کنند، بر این اساس دستورالعمل ساماندهی آزمون‌ها تهیه و به تمام ادارات و مناطق آموزش و پرورش کشور ارسال شده است.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل، آزمون‌ها باید منطبق بر اهداف آموزشی بوده، با فعالیت‌های رسمی آموزش و پرورش تداخل نداشته باشد و به صورت کاملا داوطلبانه باشد، به این معنا که هیچ اجباری برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها جهت برگزاری آزمون‌ها تحمیل نشود.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در این دستورالعمل تاکید شده موسساتی که توان علمی مناسبی دارند و مورد اقبال دانش‌آموزان و خانواده‌ها هستند، باید با هماهنگی مدرسه و منطقه، مجوزهای لازم را دریافت و با هدف ارتقای کیفیت آموزش و پرورش، آزمون‌ها را برگزار کنند.

عرفی با بیان اینکه ممکن است این آزمون‌ها در سه سطح مدرسه، منطقه و استان برگزار ‌شود، گفت: هیچ مدرسه‌ای به صورت مستقل حق برگزاری آزمون و دریافت مبالغی را تحت این عنوان از خانواده‌ها ندارد و چنانچه تخلفی از سوی مدارس صورت بگیرد، بر اساس قانون قابل پیگیری است.

وی تاکید کرد: همچنین مناطق استان‌ها نیز نمی‌توانند با مشارکت موسسات اقدام به برگزاری آزمون در سطح وسیع‌تر داشته باشند.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ساماندهی آزمون‌های سطح مدارس، اظهار کرد: کمیته‌ای را در مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تشکیل داده‌ایم و این کمیته موظف است درخواست مدارس و مناطق استان‌ها را مورد بررسی قرار دهد و پس از اخذ مجوز از مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش نسبت به برگزاری آزمون‌ها اقدام کند.

به گفته عرفی، همچنین پس از درخواست استان‌ها و مناطق، کمیته‌ای با حضور معاونین مربوطه و بخش‌های ذیربط تشکیل می‌شود تا با رعایت همه موارد، چنانچه مورد تایید و نیاز باشد، مجوز‌های لازم به استان صادر شود تا با مشارکت موسسات که با هدف ارتقای کیفیت آموزشی است و همچنین تداخلی با برنامه‌های رسمی آموزش و پرورش نیز ندارد، به صورت داوطلبانه این آزمون‌ها برگزار شود.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: قبل از صدور مجوز آزمون، سئوالات از لحاظ فنی و کیفی مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه اشکالاتی وجود داشته باشد، نسبت به آن تذکرات لازم داده می‌شود، چرا که هدف از صدور مجوزهای برگزاری آزمون، ساماندهی این آزمون‌ها، نظارت و مدیریت بیشتر بر فعالیت مشترک مدارس و موسسات است.

عرفی تاکید کرد: مدیران مناطق و مدارس باید توجه داشته باشند آزمون‌ها در چارچوب برنامه رسمی آموزش و پرورش باشد و اگر مقرر باشد در سطح کلان این آزمون‌ها برگزار شود، باید پس از اخذ مجوز از کمیته مربوطه در مرکز سنجش صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه آزمونی بدون مجوز در سطح مدارس، مناطق و استان‌ها برگزار شود، قطعا طبق قانون با مدیران متخلف برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha