• شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۲ / ۰۰:۱۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92070603217

فانی در گفت‌وگو با ایسنا خبر داد

تکمیل بیمه طلایی فرهنگیان ظرف چند ماه آینده/ آمادگی انتقاد را دارم

تکمیل بیمه طلایی فرهنگیان ظرف چند ماه آینده/ آمادگی انتقاد را دارم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیمه طلایی فرهنگیان باید تقویت شود، گفت: تا چند ماه آینده این بیمه تکمیل و به فرهنگیان اعلام خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیمه طلایی فرهنگیان باید تقویت شود، گفت: تا چند ماه آینده این بیمه تکمیل و به فرهنگیان اعلام خواهد شد.

علی‌اصغر فانی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره استفاده از معلمان در بخش‌های مدیریتی، افزود: یک مدیر باید نزد زیر مجموعه خود از محبوبیت و مقبولیت قابل قبولی برخوردار باشد و انتخاب سرپرست این وزارتخانه که یک معلم با سابقه 43 سال فعالیت در آموزش و پرورش است، نشان می‌دهد که انتخاب چنین فردی از بدنه تعلیم و تربیت شروع مناسبی برای بکارگیری معلمان زبده در پست‌های مدیریتی است.

وی افزود: معتقدم باید در انتخاب مدیران کل، روسای مناطق و مدیران مدارس این ویژگی‌ها رعایت شود و افرادی برای این کار انتخاب شوند که نزد همه به ویژه زیرمجموعه آن بخش مقبولیت کافی را داشته باشند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از رو‌ش‌های ایجاد احترام و رعایت شان و منزلت معلمان، انتخاب مدیرانی است که بتوانند با زیرمجموعه خود ارتباط خوبی داشته باشند و روابط انسانی در این مدیریت‌ها لحاظ شود، چرا که معلم باید بتواند اظهارنظر کند و مدیر هم باید آمادگی لازم را جهت شنیدن انتقادات داشته باشد.

فانی با بیان اینکه آمادگی کامل دارم که انتقاد فرهنگیان را بشنوم، گفت: به عنوان یک معلم خود را معصوم و کامل نمی‌دانم و این روحیه باید در بین همه مدیران و در رده‌های مختلف حفظ شده و تسری یابد.

طراحی و اجرای آموزش‌های ضمن خدمت بر اساس نیازسنجی آموزشی

وی درباره تغییراتی که در آموزش‌های ضمن خدمت معلمان باید صورت بگیرد تا آن را از یکنواختی و خستگی خارج کند، گفت: آموزش‌های ضمن خدمت اگر به درستی طراحی و اجرا شود، همواره مورد استقبال فرهنگیان قرار می‌گیرد، اما برای این تغییرات باید دوره‌های آموزشی بر اساس نیازسنجی صورت بگیرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: باید مشخص شود که فرهنگیان چه نیاز آموزشی دارند و متناسب با آن محتوای آموزشی، طراحی و مدرسان مسلط به محتوا با روش‌های نوین برای آموزش آنها تربیت شود.

فانی تاکید کرد: اگر آموزش ضمن خدمت فرهنگیان منطبق با نیازسنجی به درستی طراحی و اجرا و در نهایت ارزشیابی شود، قطعا مورد استقبال فرهنگیان قرار خواهد گرفت؛ ضمن آنکه امروز دانشگاه فرهنگیان در بحث تربیت معلم و آموزش ضمن خدمت فرهنگیان نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بیمه طلایی فرهنگیان که یکی از اقدامات رفاهی آموزش و پرورش در حوزه درمان معلمان است، در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته که تقویت و تا چند ماه دیگر تکمیل شده آن به فرهنگیان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۶ ۱۰:۱۱

تا آموزش و برورش ما در خدمت نماينده‌ها براي تبليغ و رسيدن به هدفشان است هدفهاي ديگر تعطيل است. در شهرستان کوهدشت فقط تغيير بر اساس حمايت از نماينده است

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۶ ۱۱:۳۰

معلمي با 22 سال سابقه و مدرک دکتري هستم. 4 سال معاون هم بوده‌ام. از بدنه کجايم که فقط بايد 24 ساعت کلاس بروم؟ اما بدبختانه وزارتخانه، سازمانها و ادارات مناطق پر شده از افراد مدرک پايين تر و کم تجربه تر. وزير جان تا اين باشد وزير به جايي نخواهد رسيد. فاني هم فاني مي‌شود.

avatar

با عرض سلام به حضور جناب آقاي فاني به استحضار حضرتعالي مي‌رسانيم با گذشت يک سال از ابلاغ مجوز حهت صدور احکام خبره و عالي بازنشستگان فرهنگي نوسط معاونت راهبردي رياست جمهوري و صدور احکام عالي توسط آموزش و پرورش سبزوار هنوز سازمان بازنشستگي هيچ اقدامي در اين زمينه و صدور احکام جديد بازنشستگان سال 1391 انجام نداده است. لطفا پيگيري فرماييد.

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۶ ۱۲:۰۹

آموزش‌هاي ضمن خدمت در همه ارگانهاي دولتي و خصوصي رايج است و بسيار مفيد و موثر مي‌باشد اما در آموزش و پرورش اين کار جنبه تبليغاتي دارد و هيج‌گونه ارتقايي از لحاظ علمي، مديريتي و ... در آن صورت نمي‌گيرد. اميدوارم روزي اين کلاسهاي ضمن خدمت بتواند توان علمي و ... جامعه معلمين را ارتقا بخشد. در همه جاي دنيا کلاسهاي ضمن خدمت جهت افزايش دانش و توانمندي پرسنل آن سازمان برگزار مي‌شود اما متاسفانه در آموزش و پرورش ما فقط جهت پر شدن ساعات ضمن خدمت و ارائه آن ادارات جهت اخذ امتيازهاي لازم مي‌باشد. اميدوارم روزي اين کلاسها کارآمد و اثربخش برگزار شوند.

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۶ ۱۵:۰۷

آقاي فاني اگر آماده انتقاد هستيد و اگر به معلم احترام مي گذاريد طرح 6.3.3 را لغو كنيد. مي‌توان طرح تحول مورد نظر رهبري معظم را با كيفيت اجرا كرد. اگر امروز اين صدا را نشنويد فردا خيلي دير خواهد بود و حداقل يك نسل فدا خواهد شد لذا همين امسال زمينه لغو را فراهم كنيد و سال آينده اجرا كنيد. اين تقاضاي همه معلمان است.