• چهارشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۲ / ۰۰:۴۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92070301508
  • خبرنگار : 71186

خودروسازان جهانی به ایران باز می‌گردند

خودروسازان جهانی به ایران باز می‌گردند

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: پس از لغو تحریم صنعت خودرو و بهبود شرایط بین‌المللی شرکت‌هایی چون کیا، پژو سیتروئن و به‌ویژه رنو نخستین خودروسازانی خواهند بود که به ایران بازمی‌گردند.

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: پس از لغو تحریم صنعت خودرو و بهبود شرایط بین‌المللی شرکت‌هایی چون کیا، پژو سیتروئن و به‌ویژه رنو نخستین خودروسازانی خواهند بود که به ایران بازمی‌گردند.

شهرام آزادی - عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در همکاری‌های اقتصادی محاسبه سود و زیان حرف اول را می‌زند بنابراین اگر عامل خارجی چون فشارهای سیاسی برخی کشورها نباشد، شرکتهایی چون کیا، پژو سیتروئن و به‌ویژه رنو برای بازگشت به ایران پیش قدم خواهند شد.

وی با بیان این‌که حجم صادرات قطعات پژو به ایران به قدری بالا بود که این شرکت تمایل دارد مجددا به این بازار بازگردد، خاطرنشان کرد: بنابراین پژو جزو اولین شرکت‌هایی است که به ایران باز خواهد گشت.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: رنو نیز در ایران منافع زیادی داشته و در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های کلانی در کشور انجام داده است که مسکوت ماندن آن‌ها به ضرر این شرکت خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که آخرین محصول تولیدی شرکت کیا موتورز در ایران خودروی ریو بود، تصریح کرد: قرار بود پس از آن خودروی سراتو جایگزین زانتیا شود که به دلیل تحریم‌ها این پروژه نیز مسکوت مانده است بنابراین اولین همکاری مشترک کیا موتورز با شرکت‌های ایرانی احتمالا راه‌اندازی پروژه تولید سراتو خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: بنابراین پیش‌بینی می‌شود در صورت لغو تحریم صنعت خودرو و همچنین روان سازی جریان نقل و انتقال ارز به داخل کشور بازگشت خودروسازان جهانی به ایران آغاز شود.

وی تصریح کرد: نکته مهم در این زمینه اعتمادسازی مجدد برای همکاری‌های مشترک است که البته با توجه به منافع دو طرف این امر ظرف چند ماه آینده محقق شده و همکاری‌ها از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۳ ۱۰:۵۶

اي کاش به جاي اين شرکتها و خودروهاي دمده شده‌شان خودروهاي جديد از شرکت‌هاي خوب مثل تويوتا در کشور حضور داشته باشند. چرا مسئولين ما به فکر قيمت مناسب، مصرف بهينه سوخت و براي ايران نيستند؟!!

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۳ ۱۲:۱۲

با اين قيمتي که سيف براي دلار گذاشته خودروسازها نيان ايران سنگينترند

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۳ ۱۴:۰۰

اگر اينها توليدکننده بودن آنها از تحريم ايران مي‌ترسيدن نه ايران از تحريم آنها. هيچ کس هم جرات نمي‌کرد اين قدر راحت مثل آب خوردن هر روز ايران رو تحريم کنه. متاسفانه ما نه هنوز قدرت بزرگ نظامي هستيم نه اقتصادي نه سياسي

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۳ ۱۴:۰۸

با خودروسازهاي خارجي صحبت کنيد در صورتي که ما را عقب‌مانده به حساب نياورند و مدل سالشون را در ايران توليد ميکنند بفرما وگرنه مدلهاي قديمي نميخواهيم عطا را به لقايش ميبخشيم و يک خاکي بر سرمون ميکنيم البته اگر قشر مافيايي و سودجو و کلاهبردار بذاره. برا خودمون ارزش قايل بشيم وقتي مدل سالو بسازيم نخبه‌هامون خودشونو به سال ميکنند ولي وقتي مدلهاي قديمي بهمون ميندازند توقع پيشرفتمون و رسيدنمون به غربيها يک خياله. حداقل قانون بذاريد مدلهاي توليدي در ايران قديميتر از 5 سال نباشه اين يعني خودشون برنامه‌ريزي ميکنند که جديدترين مدلو تو ايران بسازند و بعد از 5 سال خود بخود مجبورند آخرين مدلشون را بيارند چون ميخواهند 5 سال ديگر بمونند و توليد کنند.