• پنجشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92061408493
  • منبع : نمایندگی مازندران

مازندران رتبه نخست طرح "مزرعه تابستانی من" را کسب کرد

مازندران رتبه نخست طرح "مزرعه تابستانی من" را کسب کرد

معاون اداره کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: استان مازندران رتبه نخست طرح "مزرعه تابستانی من" را کسب کرد و شهرستان بهشهر نیز در استان مازندران پیشتاز این طرح است.

معاون اداره کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: استان مازندران رتبه نخست طرح "مزرعه تابستانی من" را کسب کرد و شهرستان بهشهر نیز در استان مازندران پیشتاز این طرح است.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، علی عراقی در مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت در سالن توحید بهشهر افزود: در این طرح، دانش آموزان در زمین‌های آموزش و پرورش در اردوگاه‌های فرهنگی تربیتی و هنرستان‌ها برای کشت محصولات صیفی، سبزیجات و میوه‌ها مشارکت کردند.

وی یادآور شد: خوشبختانه در مازندران این طرح با قوت پیگیری و انجام شد و نمایشگاهی از دستاورد دانش آموزان نیز به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

عراقی در ادامه با بیان اینکه شهرستان بهشهر دارای ظرفیت‌های خوبی برای اجرای طرح‌های مختلف است، خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت‌های مختلف با برنامه‌ریزی مناسب و همکاری و مشارکت حداکثر استفاده انجام شود.

وی گفت: بسیاری از اختراعات و موفقیت‌های دانشمندان مدیون اوقات فراغت و فکر و کار و تلاش در این ایام است و لذا باید قدر این فرصت ارزشمند دانسته شود و از آن بهره‌برداری مناسب صورت گیرد.

معاون وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌ طرح مزرعه تابستانی امسال به طور آزمایشی و تنها در 11 استان کشور اجرا شد و از سال آینده در گستره وسیع‌تر و در عرصه‌های تولیدی دیگری مانند پرورش طیور، شیلات، قارچ، کرم ابریشم، زنبورداری، دانه‌های روغنی و گل‌های آپارتمانی عملیاتی می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر نیز در ادامه با اشاره به طرح اوقات فراغت در بهشهر گفت: امسال این طرح همزمان با سراسر کشور در 91 پایگاه اوقات فراغت بهشهر و بکارگیری 4500 دانش آموز انجام شد.

ابوالقاسم ثلاثی گفت: طرح اوقات فراغت امسال از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و از نظر تعداد پایگاه و دانش آموزان رشد داشته است.

وی افزود: سال گذشته 17 پایگاه اوقات فراغت با حضور 2800 دانش آموز در بهشهر فعال بود.

ثلاثی همچنین با اشاره به رعایت اخلاق اسلامی در مدارس و توسط دانش آموزان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش به دنبال دانشگاه رفتن دانش آموزان نیست بلکه در کنار آموزش به دنبال خلق اخلاق اسلامی در جامعه و تربیت نیروهای توانمند و با مهارت برای داشتن زندگی سالم نیز توجه دارد.

وی گفت: سند تحول بنیادین نیز در جهت رشد و تعالی معنوی و علمی دانش آموزان و فرهنگیان تدوین شده تا در جهت پیشرفت همه جانبه در آموزش و پرورش کار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha