• چهارشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 92061308165

دیدار سفیر ایران در توکیو با نویسنده‌ کتاب سال ژاپن

«مردی که او را لقب، دزد دریایی می‌نامیدند»، کتاب پرفروش ژاپن درباره خرید نفت ایران

«مردی که او را لقب، دزد دریایی می‌نامیدند»، کتاب پرفروش ژاپن درباره خرید نفت ایران

رضا نظر آهاری، سفیر ایران در نشستی با نائوکی هیاکوتا، نویسنده پرفروش‌ترین کتاب سال و منتخب کتاب ژاپن از وی تقدیر کرد.

رضا نظر آهاری، سفیر ایران در نشستی با نائوکی هیاکوتا، نویسنده پرفروش‌ترین کتاب سال و منتخب کتاب ژاپن از وی تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رضا نظرآهاری، سفیر ایران در توکیو در این نشست با تقدیر از نویسنده کتاب درباره نقش ارزنده کتاب در جامعه ژاپن و ایران گفت‌وگو کرد.

نائوکی هیاکوتا، نویسنده کتاب «مردی که او را لقب، دزد دریایی می‌نامیدند» یکی از پرفروش‌ترین کتاب سال ژاپن که توانسته در مدت یک سال حدود یک میلیون و پانصد و سی هزار نسخه از این کتاب را در کتابفروشی‌ها به‌فروش برساند از سفیر ایران برای برگزاری این نشست تشکر کرد.

سفیر ایران در این جلسه اظهارکرد که سفارت ایران تلاش خواهد کرد که کتاب این نویسنده را به زبان فارسی ترجمه و ابراز امیدواری کرد که وی به ایران سفر کند.

نائوکی هیاکوتا هدف از چاپ و انتشار کتاب خود را، حس نوع دوستی و تحکیم روابط ایران و ژاپن در ماجرای کشتی نفت‌کش نیشومارو برای واردت نفت ایران به ژاپن توسط شرکت ایده میتوسو در سال 1953 میلادی عنوان کرد و آن را نماد دوستی دو کشور ایران و ژاپن دانست.

این دیدار که در محل اقامتگاه سفیر ایران در توکیو برگزار شد، علاوه بر سفیر و دیپلمات‌های سفارت ایران، نمایندگانی از چند شبکه تلویزیونی و نشریات ژاپنی حضور داشتند.

در این نشست صمیمی رجب‌زاده، استاد زبان فارسی دانشگاه مطالعات خارجی اساکا نیز شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، پس از ملی شدن صنعت نفت ایران و در زمان اوج کارشکنی‌های دولت انگلیس برای تحریم نفت ایران، شرکت نفتی "ایده میتسو" با اعزام نفت‌کش "نیشومارو" به بندر آبادان مقدار زیادی از نفت ایران را خرید. این رویداد که پس از پهلوگیری این نفت‌کش در بهار 1332 در بندر "کاواساکی" در صدر اخبار نفتی آن زمان جهان قرار گرفت، مناسبت‌های خاصی میان ایران و ژاپن رقم زد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha