• دوشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061106753
  • خبرنگار : 71415

اوباما برای جنگ علیه سوریه دست به دامان مک‌کین شد

اوباما برای جنگ علیه سوریه دست به دامان مک‌کین شد

باراک اوباما با دعوت از سناتور جان مک‌کین به کاخ سفید، امیدوار است که وی به عنوان یکی از تندروترین جنگ‌طلبان سیاست خارجی آمریکا به توجیه کردن مداخله نظامی این کشور در سوریه کمک کند.

باراک اوباما با دعوت از سناتور جان مک‌کین به کاخ سفید، امیدوار است که وی به عنوان یکی از تندروترین جنگ‌طلبان سیاست خارجی آمریکا به توجیه کردن مداخله نظامی این کشور در سوریه کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت باراک اوباما در حالی که اخیرا اعلام کرد که قصد دارد برای حمله نظامی علیه سوریه تایید کنگره را به دست بیاورد، اکنون در تلاش است تا حمایت‌ها از این مسئله را در میان آمریکایی‌ها و همچنین سناتورها و دیگر نمایندگان کنگره افزایش دهد.

قرار است در دیدار امروز (دوشنبه) جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با باراک اوباما نگرانی‌های کسانی که احساس می‌کنند باراک اوباما برای مجازات دولت سوریه به دلیل حمله شیمیایی تلاش کافی نمی‌کند، برطرف کند.

این در حالی است که در طرف دیگر قضیه برخی قانونگذاران دموکرات و جمهوری‌خواه هستند که نمی‌خواهند شاهد اقدام نظامی باشند. تغییر موضع آمریکا اکنون صحنه را برای بزرگترین رای کنگره در رابطه با سیاست خارجی از جنگ عراق تاکنون مهیا کرده است.

روز یکشنبه جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: آمریکا شواهد جدیدی را در قالب نمونه‌های خون و مو دریافت کرده که نشان می‌دهد گاز سارین در حمله 21 اوت در سوریه استفاده شده است.

در کنگره آمریکا مقامات بلندپایه دولت این کشور قانون‌گذاران را در جلسه خصوصی در جریان گذاشته و برای آنها تشریح کرده‌اند که چرا آمریکا مجبور به اقدام علیه دولت سوریه است. همچنین اوباما به همراه جو بایدن، معاونش و دنیس مک دونوف، رییس دفتر کاخ سفید تماس‌های تلفنی شخصی با قانونگذاران برقرار کرده‌اند. قرار است از امروز (دوشنبه) تا چهارشنبه نشست‌های محرمانه بیشتری در این زمینه انجام شود.

کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا برای یک نشست در روز سه‌شنبه برنامه‌ریزی کرده است و کمیته نیروهای مسلح سنا نیز یک روز بعد از آن گردهم خواهند آمد.

سناتور مک‌کین، کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات 2008 که از اوباما شکست خورد، اظهار داشت، اوباما از وی خواسته تا به طور خاص به کاخ سفید بیاید تا در خصوص سوریه با هم بحث کنند.

مک‌کین در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: از نظر من حمله به سوریه نمی‌تواند تنها در قالب حملات موشکی انجام شود.

وی در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی گفت: اوباما دشمنان ما را از طریق مشروط کردن موثر تصمیمش به کنگره تشویق کرده است.

وی به همراه سناتور لیندسی گراهام تهدید کرده‌اند، در صورتی که طرح نظامی دولت اوباما به دنبال تغییر دادن روند جنگ داخلی سوریه به نفع شورشیان نباشد، به طرح وی رای منفی خواهند داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha