• دوشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061106728
  • خبرنگار : 71434

ادامه تظاهرات جهانیان در محکومیت حمله احتمالی آمریکا به سوریه

ادامه تظاهرات جهانیان در محکومیت حمله احتمالی آمریکا به سوریه

در پی تهدیدهای آمریکا و غرب برای حمله نظامی به سوریه، مردم سراسر جهان با برگزاری تظاهرات گسترده‌ مخالفت خود را با هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه اعلام کردند.

در پی تهدیدهای آمریکا و غرب برای حمله نظامی به سوریه، مردم سراسر جهان با برگزاری تظاهرات گسترده‌ مخالفت خود را با هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، هزاران تن از مردم جهان با برگزاری تظاهراتی تهدیدهای آمریکا را برای حمله به سوریه به بهانه استفاده نظام سوریه از سلاح‌های شیمیایی محکوم کردند.

در آمریکا صدها تن با برگزاری تظاهراتی و سر دادن شعارهایی از جمله "ما جنگ نمی‌خواهیم اوباما" و "دست از سر سوریه بکشید" از دولت آمریکا خواستند تا به تهدیدهای خود برای حمله نظامی به سوریه پایان دهند.

شرکت‌کنندگان همچنین با حمل پرچم سوریه و در دست داشتن دست نوشته‌هایی مخالفت خود را با حمله احتمالی آمریکا به سوریه اعلام کردند.

در واشنگتن جمعی از مردم این شهر با تجمع در برابر کاخ سفید و حمل دست نوشته‌هایی تاکید کردند: جنگ علیه سوریه اقدامی بر پایه دروغ است.

در شهر بوستون آمریکا نیز صدها تن با برگزاری تظاهرات و سر دادن شعارهایی چون "سوریه را بمباران نکنید" مخالفت خود را با این حمله احتمالی اعلام کردند.

در شیکاگو نیز ده‌ها تن در تظاهراتی با شعارهای "جنگ در سوریه ممنوع" اعلام کردند، مخالف هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه هستند.

در کانادا نیز جمعی از مردم این کشور با برگزاری تجمعات اعتراض‌آمیز در شهرهای کانادا و مقابل سفارت آمریکا در اوتاوا، پایتخت این کشور تهدیدهای آمریکا را برای حمله نظامی به سوریه محکوم کردند.

در لندن پایتخت انگلیس هزاران تن با تجمع در برابر مقر کابینه این کشور مخالفت خود را با هرگونه حمله نظامی به سوریه اعلام کردند.

این تظاهرات به دعوت سازمان "جنگ را متوقف کنید" و با استقبال از مخالفت پارلمان انگلیس با اقدام نظامی علیه سوریه برگزار شد.

در آتن، پایتخت یونان هزاران تن در تظاهراتی ضد آمریکایی، تهدیدهای آمریکا برای حمله به سوریه را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در آتن و سر دادن شعارهای ضدآمریکایی اعلام کردند، با جنگ آمریکا علیه سوریه مخالفند.

تظاهرکنندگان همچنین دست نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آنها جمله "سوریه و عراق هر دو یک دروغند" نوشته شده بود.

در فرانکفورت آلمان نیز صدها تن در تظاهراتی با سر دادن شعارهای "دخالت خارجی در سوریه ممنوع" تاکید کردند که ملت سوریه خودشان قادر به ساختن آینده این کشور هستند.

مردم فرانسه نیز در اقدامی مشابه به همراه جمعی از دانشجویان سوری مقیم در این کشور، با برگزاری تظاهراتی در میدان سان میشل در مرکز پاریس، تهدیدهای اخیر ‌آمریکا و برخی کشورهای غربی در راس آن فرانسه را برای حمله نظامی به سوریه محکوم کردند.

این تظاهرات با حضور صدها تن و با سر دادن شعارهایی از جمله "جنگ در سوریه ممنوع"، "عراقی دیگر در سوریه ممکن نیست" و "دخالت نظامی در سوریه هرگز" برگزار شد.

تظاهرکنندگان همچنین همه اشکال دخالت نظامی یا جنگ علیه سوریه را محکوم کرده و دست نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آنها جملات در مخالفت با تهدیدات نظامی نوشته شده بود.

در این تظاهرات علاوه بر پرچم‌های فرانسه‌، الجزایر و لیبی تصاویر بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، پرچم سوریه و تصاویر جنایت‌های انجام شده علیه ملت سوریه اعم از نظامیان و غیرنظامیان حمل می‌شد.

در قاهره، پایتخت مصر نیز مردم با برگزاری تظاهراتی تحت عنوان "اینجا دمشق است" تهدیدهای ‌آمریکا و غرب را برای حمله به سوریه رد کردند.

تظاهرکنندگان اعلام کردند که ملت مصر از ملت سوریه در برابر این حمله استعماگرانه و وحشیانه که ملت عرب را هدف قرار داده می‌ایستند.

تظاهرات مذکور از میدان طلعت حرب به سمت میدان التحریر، مرکز انقلاب 25 ژانویه و مقر اتحادیه عرب برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که همزمان با نشست وزیران خارجه عرب درباره سوریه برگزار شد با سر دادن شعارهای "مصر و سوریه یک ملت واحدند" از اقدامات اتحادیه عرب و کشورهای عربی در قبال سوریه به شدت انتقاد کردند.

همچنین در این تظاهرات، تصاویر جمال عبدالناصر، رئیس‌جمهور ملی‌گرا و اسبق مصر حمل می‌شد که روی آن جمله "اینجا دمشق است، اینجا قاهره است، ما یک کشور عربی واحد هستیم و مصر و سوریه یک وطن واحدند" نوشته شده بود.

در دهلی‌نو پایتخت هند نیز تظاهرات مشابهی با حضور اقلیت‌های سوری و دانشجویان این کشور برگزار شد که شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با تجمع در برابر سفارت سوریه در دهلی نو و در دست داشتن پلاکاردهایی دخالت آمریکا و اسرائیل را در سوریه محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان با سر دادن شعارهایی علیه آمریکا و اسرائیل اعلام کردند که در جنگ جهانی که آمریکا، اسرائیل، فرانسه و برخی کشورهای عربی هدایتش می‌کنند کنار ملت سوریه هستند.

در بخارست پایتخت رومانی، جمعی از دانشجویان سوری و مردم این کشور در تظاهراتی ضمن اعلام حمایت از ملت و ارتش سوریه مخالفت خود را با حمله نظامی به این کشور اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان همچنین مواضع کشورهای حامی تروریسم در خصوص سوریه و در راس آن ‌آمریکا را به شدت محکوم کردند.

در در شهر ابین در جنوب یمن جمعی از مردم این کشور با برگزاری تظاهراتی هرگونه حمله احتمالی آمریکا به سوریه را نادرست توصیف کردند.

در شهر تعز نیز در تظاهراتی مشابه شرکت‌کنندگان ضمن محکوم کردن مواضع اتحادیه عرب شعارهایی در حمایت از ارتش سوریه سر دادند.

در ترکیه، هزاران تن از مردم این کشور با برگزاری تظاهرات در شهرهای انتاکیه، دیاربکر و استانبول حمایت خود را از دولت سوریه اعلام و تاکید کردند، با هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه مخالفند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha