• دوشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061106699
  • خبرنگار : 71353

کشته شدن 40 عضو النصره در عملیات ارتش سوریه/ارتش همچنان در آماده‌باش است

کشته شدن 40 عضو النصره در عملیات ارتش سوریه/ارتش همچنان در آماده‌باش است

در درگیری نیروهای ارتش سوریه با شورشیان مسلح وابسته به جبهه النصره 40 تن از شورشیان کشته شدند.

در درگیری نیروهای ارتش سوریه با شورشیان مسلح وابسته به جبهه النصره 40 تن از شورشیان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری "شام"، یگان‌های ارتش سوریه در عملیات خود در منطقه الرحیبة واقع در اطراف دمشق، توانستند 40 تن از افراد مسلح وابسته به جبهه النصره را از بین ببرند.

اطلاعات منتشر شده در این خصوص بیانگر آن است که نیروهای وابسته به ارتش آزاد سویه و جبهه النصره در این منطقه در کمین نیروهای ارتش سوریه بودند با این ترفند که چندی قبل در توافقی با نظام دمشق قرار بود این افراد سلاح‌های خود را به مسئولان سوری تحویل دهند.

بر همین اساس، نیروهای شورشی با سوء استفاده از این توافق به ایست‌های ارتش سوریه در منطقه الرحیبه حمله کرد و تلاش کردند تا آنها را به صورت کامل در اختیار بگیرند که این مساله به وقوع درگیری با ارتش انجامید. طی این درگیری‌های خشونت‌بار و تبادل آتش میان دو گروه 40 تن از نیروهای شورشی کشته شدند.

یک منبع امنیتی سوری از آماده‌باش ارتش این کشور با وجود به تاخیر افتادن حمله احتمالی آمریکا علیه سوریه خبر داد.

به نقل از سایت روزنامه الشروق مصر، این منبع امنیتی سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه عنوان داشت که ارتش سوریه با وجود به تاخیر افتادن حمله نظامی احتمالی آمریکا به سوریه همچنان در حالت آماده‌باش قرار دارد.

وی در ادامه افزود: حمله مستقیم ‌آمریکا یکی دیگر از ابعاد جنگ پی در پی صورت گرفته علیه سوریه برای حمایت از تروریسم به شمار می‌آید.

این منبع تاکید کرد: ارتش سوریه برای از بین بردن ریشه‌های تروریسم به صورت کامل همواره در حالت ‌آماده‌باش قرار خواهد داشت.

از سوی دیگر، نهادهای جامعه مدنی در سوریه در اقدامی تحت عنوان "بر روی اجساد ما" اقدام به ایجاد سپرهای انسانی در اطراف اهدافی کردند که قرار است طی حمله احتمالی آمریکا مورد هدف قرار بگیرند.

تعداد از مردم و فعالان سوری در منطقه جبل قاسیمون واقع در دمشق تجمع و اعلام کردند که هدف آنها حمایت از تاسیسات مهم کشور است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک بسکتبالیست سوری گزارش داد که حمایت از تاسیسات مهم در سوریه از جمله تاسیسات برقی و ساختمان رادیو و تلویزیون بسیار ضروری است.

برخی نیز با برپایی چادرهایی اعلام کردند که تا زمانی که آمریکا از تصمیم خود مبنی بر حمله به سوریه دست نکشد در آنجا خواهند ماند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه از کنگره خواست با حمله نظامی به سوریه موافقت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha