• شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060905626
  • خبرنگار : 71415

خشم کامرون از شکست در پارلمان دامنگیر وزیران دولت شد

خشم کامرون از شکست در پارلمان دامنگیر وزیران دولت شد

به دنبال شکست تحقیرآمیز نخست‌وزیر انگلیس در به دست آوردن مجوز پارلمان این کشور برای شرکت در حمله نظامی به سوریه، عده‌ای از وزیران کابینه دولت به دلیل خشم نخست‌وزیر از کوتاهی‌هایشان اخراج خواهند شد.

به دنبال شکست تحقیرآمیز نخست‌وزیر انگلیس در به دست آوردن مجوز پارلمان این کشور برای شرکت در حمله نظامی به سوریه، عده‌ای از وزیران کابینه دولت به دلیل خشم نخست‌وزیر از کوتاهی‌هایشان اخراج خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، دست‌کم پنج وزیر دولت انگلیس از بابت این شکست اخراج خواهند شد.

به گفته منابع خبری، از جمله این وزیران آلن دونکن، دیوید گاوک و استیو وب هستند که زمان رای‌گیری در حمایت از دولت انگلیس از تعطیلات بازنگشته‌ بودند و این مساله موجب خشم دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس شد.

جاستین گرینینگ، معاون توسعه بین‌المللی و مارک سیموندز، یکی از اعضای ارشد وزارت امور خارجه انگلیس مدعی شده‌اند که زمانی که رای‌گیری پارلمان ‌آغاز شده در نشست به سر می‌بردند و ‌آغاز رای‌گیری را متوجه نشدند.

مقامات مجلس عوام انگلیس اظهار داشتند، چنین عذری پذیرفتنی نیست چراکه شروع رای‌گیری کاملا آشکار بوده است.

کنت کلارک نیز از دیگر مقامات دولت است که رای ممتنع داده است و این وزیر مشاور دولت انگلیس نیز که 73 سال سن دارد به احتمال زیاد شغلش را از دست خواهد داد.

در مجموع و با لحاظ لیبرال دموکرات‌ها و یک مشاور دولت انگلیس 10 تن از نمایندگان دولت در زمره کسانی که رای نداده‌اند، قرار دارند.

به احتمال زیاد دیوید کامرون در چند روز ‌آینده ترمیم کابینه دولت خود را اعلام کرده و همچنین جایگاه جورج یانگ ناظم پارلمانی حزب وی نیز به خطر خواهد افتاد.

برخی از مقام‌های حزب محافظه‌کار انگلیس رای‌گیری پنجشنبه شب پارلمان این کشور را در خصوص حمله به سوریه یک فضاحت کامل توصیف کرده‌اند.

با این وجود دیوید کامرون مدعی شده است که قصد داشته با جلب حمایت نمایندگان پارلمان برای اقدام نظامی علیه دولت سوریه کار درست را انجام دهد.

وی تاکید کرد که می‌خواسته به طریقی منضبط و قدرتمند این تقاضا را مطرح کند، با این وجود وی با اختلاف 13 رای در این رای‌گیری شکست خورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha