• جمعه / ۸ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060804960

دیدار بان کی‌مون با اعضای دائم شورای امنیت

یک منبع دیپلماتیک در مقر سازمان ملل اعلام کرد که دبیرکل سازمان ملل امروز (جمعه) با اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل دیدار می‌کند تا در خصوص اوضاع سوریه گفتگو کنند.

یک منبع دیپلماتیک در مقر سازمان ملل اعلام کرد که دبیرکل سازمان ملل امروز (جمعه) با اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل دیدار می‌کند تا در خصوص اوضاع سوریه گفتگو کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، فرحان حق، از سخنگوهای سازمان ملل اعلام کرد که این جلسه جمعه برگزار می‌شود اما به زمان دقیق آن اشاره‌ای نکرد.

حق در این خصوص گفت: بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد با نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل دیدار کند که گمان می‌کنم مقامات پنج عضو دائم شورای امنیت نیز در بین آنها باشند.

بان کی مون به دلیل بالا گرفتن درگیری‌ها در سوریه با پایان دادن به سفرهای اروپایی خود به نیویورک بازگشت و منتظر بازگشت بازرسان سازمان ملل از سوریه و مشخص شدن نتیجه تحقیقات آنها است. بان کی مون نتایج بررسی‌ها را به اطلاع شورای امنیت سازمان ملل می‌رساند.

جلسه روز پنجشنبه اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین) به دلیل مخالفت روسیه و چین با مداخله نظامی در سوریه بدون نتیجه باقی ماند.

پس از رایزنی‌های اعضای شورای امنیت، انگلیس از عدم شرکت در حمله احتمالی به سوریه خبر داد.

برخی از مقامات سازمان ملل معتقدند که ممکن است آمریکا بدون رای شورای امنیت به سوریه حمله کند.

به گفته یک دیپلمات سازمان ملل، ممکن است تایید استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط بازرسان سازمان ملل، برای آمریکا کافی باشد تا به سوریه حمله کند.

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز تایید کرد که آمریکا طرحی برای به رای گذاشتن پیش‌نویس قطعنامه علیه سوریه در شورای امنیت نداشت و نیازی به تایید این شورا ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha