• پنجشنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۲:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060704424
  • خبرنگار : 71417

ترکیه از آماده‌باش نیروهای این کشور برای مقابله با هر رویدادی خبر داد

ترکیه از آماده‌باش نیروهای این کشور برای مقابله با هر رویدادی خبر داد

وزیر امور خارجه ترکیه گفت، با توجه به بحران اخیر در سوریه، آنکارا همه تدابیر لازم برای هر گونه پیشامدی را در نظر گرفته است.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت، با توجه به بحران اخیر در سوریه، آنکارا همه تدابیر لازم برای هر گونه پیشامدی را در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد داوود اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: در حال حاضر همه گزینه‌ها و پیامدهای آن بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: گمانه‌زنی در این خصوص درست نیست ولی آنچه برای ما در ترکیه مهم است، دنبال کردن رویکردی است که نهایت و نتیجه آن معلوم باشد.

داوود اغلو گفت، با توجه به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، اکنون باید همه تدابیر لازم صورت گیرد. در چنین وضع حساسی، همه گزینه‌ها و احتمالات و سناریوها مطرح هستند.

وزیر امور خارجه ترکیه تأکید کرد: نیروهای نظامی ما مثل همیشه در صورت لزوم بر اساس چارچوبی که دولت تأیید می‌کند، هر گونه مأموریتی را با موفقیت به اجرا می‌گذارند.

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد، آنکارا نیروهای مسلح خود را به منظور رویارویی با تهدیدهای سوریه در صورت وقوع حمله نظامی به این کشور به حالت آماده‌باش کامل درآورده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی روسیه الیوم، احمد داوود اوغلو عنوان داشت: ما هم اکنون در حالت آماده‌باش کامل هستیم و ترکیه اقدامات لازم را در چارچوب منافع استراتژیک خود به کار خواهد گرفت.

وی عنوان داشت: تمامی گزینه‌ها مربوط به احتمال اقدام نظامی بین‌المللی علیه سوریه روی میز است.

پیشتر روزنامه ترکیه‌ای "زمان" گفته بود: ترکیه در پی حمله شیمیایی در دمشق موشک‌های زمین به زمین از نوع "استینگر" و "ای هوک" را در جنوب استان هاتای به سمت اراضی سوریه مستقر کرده است.

وی پیشتر ‌آمادگی کشورش را برای پیوستن به هرگونه ائتلاف ضدسوری حتی در صورت عدم موافقت آن در شورای امنیت اعلام کرده است.

پیش از این آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد: ناتو همچنان به ترکیه کمک و از مرزهای جنوب‌شرقی این کشور هم‌پیمان حفاظت می‌کند.

◄آخرین تحولات و اخبار سوریه را از اینجا دنبال کنید►

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha