• چهارشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060604223
  • خبرنگار : 71430

الابراهیمی: شورای امنیت درباره سوریه تصمیم بگیرد

الابراهیمی: شورای امنیت درباره سوریه تصمیم بگیرد

اخضر الابراهیمی امروز (چهارشنبه) در ژنو گفت: سوریه به بزرگترین بحران برای منطقه و جهان تبدیل شده است.

اخضر الابراهیمی امروز (چهارشنبه) در ژنو گفت: سوریه به بزرگترین بحران برای منطقه و جهان تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه اسکای نیوز عربی، اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه تاکید کرد، آنچه در غوطه دمشق رخ داد برگزاری کنفرانس ژنو 2 را ضروری‌تر کرد.

اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد: باید برای حل سیاسی بحران سوریه تلاش کنیم.

وی افزود: نشست جان کری، وزیر امور خارجه‌ آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه زمینه را برای تلاش جهت برگزاری کنفرانس ژنو 2 فراهم کرد.

الابراهیمی در ادامه تاکید کرد: آنچه روز 21 اوت در غوطه دمشق رخ داد ضرورت فراهم کردن زمینه مناسب برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 را بیشتر کرد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌گویند که به دخالت نظامی در سوریه می‌اندیشند اما من نمی‌دانم چطور آمریکا این تصمیم را گرفته در حالی که دو طرف روسیه و آمریکا همواره اعلام می‌کنند که به برگزاری ژنو 2 پایبندند و می‌دانند آنچه در تاریخ 21 اوت رخ داد پیامدهایی را برای برگزاری این کنفرانس و نحوه برگزاری آن خواهد داشت.

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه تاکید کرد: حمله نظامی به سوریه اگر اتفاق بیفتد پیامدهای خطرناکی را برای سوریه به دنبال خواهد داشت و هرگز به حل سیاسی بحران سوریه منجر نخواهد شد.

وی گفت: هر گروهی که بخواهد به سوریه حمله نظامی بکند باید بدون شک اجازه شورای امنیت را کسب کند و این چیزی است که در قوانین بین‌المللی بر آن تاکید شده است.

الابراهیمی ادامه داد: آنچه مشخص است در حومه دمشق از نوعی ماده سمی استفاده شده که به کشته شدن ده‌ها تن انجامید و این قابل قبول نیست.

اخضر الابراهیمی درباره سرنوشت بشار اسد و یا حضور و یا عدم حضور او در آینده سوریه نیز گفت: باید مذاکرات ژنو 2 برگزار شود و تصمیم‌گیری انجام شود و سپس در این باره تصمیم گرفت.

الابراهیمی ادامه داد: محققان در حال انجام تحقیقات خود در سوریه هستند و باید به آنها اجازه داد تا این تحقیقات را کامل کنند. قوانین بین‌المللی کاملا مشخص است و دخالت نظامی در سوریه تنها از طریق شورای امنیت ممکن می‌شود. ما همچنان منتظر مدارکی هستیم که آمریکا،‌انگلیس و فرانسه مدعی هستند در خصوص استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی در اختیار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha