• سه‌شنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92060503320
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

هیچ جریان سیاسی حق حاکمیت بر آموزش و پرورش را ندارد

نظر فانی درباره تعطیلی پنجشنبه مدارس

نظر فانی درباره تعطیلی پنجشنبه مدارس

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: در ژاپن مقرر شد، یک روز تعطیل و به امور فوق برنامه پرداخته و به موازات آن یک ششم محتوای کتب کاسته شود، اما این امر در ایران بدون کاهش محتوای کتب درسی و تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه انجام شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: در ژاپن مقرر شد، یک روز تعطیل و به امور فوق برنامه پرداخته و به موازات آن یک ششم محتوای کتب کاسته شود، اما این امر در ایران بدون کاهش محتوای کتب درسی و تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه انجام شد.

به گزارش سرویس «آموزش وپرورش» ایسنا، علی اصغر فانی در نشست مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران افزود: لازم است با برنامه‌ریزی امور فوق برنامه در این روز(پنج شنبه‌ها) امسال به صورت اختیاری در هر محله‌ای یک تا دو مدرسه در روزهای پنج شنبه دایر و از مشارکت مردم در اداره آن استفاده شود.

وی با اشاره به این مطلب که فرزندان، امانت مردم در آموزش و پرورش هستند و هیچ جریان سیاسی حق حاکمیت بر آموزش و پرورش را ندارد، گفت: فرزندان ایران اسلامی باید با هویت ایرانی اسلامی تربیت شوند و بر آن افتخار کنند، با تقویت تعصب اسلامی، ملی و ایرانی در فرزندان از مهاجرت به کشورها و فرار مغزها کاسته خواهد شد.

وی، کار کیفی در آموزش و پرورش را در عین حال که یک استراتژی است، سخت، دقیق و کارشناسانه توصیف کرد و افزود: این مقوله باید با شاخص‌های کیفی اندازه‌گیری و ثابت شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، نهاد تعلیم و تربیت کشور را جایگاهی بسیار حساس خواند و تصریح کرد: حساسیت این وزارتخانه متوجه بخش تربیتی و فرهنگی آن است و تربیت دینی و ایجاد ساختار مطلوب و پایدار در متربیان هدف و انگیزه اصلی اینجانب در پذیرش سرپرستی این وزارتخانه بوده است.

وی، تربیت را ایجاد رفتار مطلوب و پایدار در متربیان خواند و اظهار کرد: تغییر در حیطه رفتار گروهی که هدف غایی است، امری بسیار دشوار، اما در حوزه‌های دانش، بینش و رفتار فردی کار سهل‌تری می‌باشد.

وی آموزش و پرورش را یک نهاد ملی خواند و یاد آور شد: این نهاد باید در خدمت انقلاب، اسلام و ایران اسلامی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۶-۰۵ ۱۴:۰۹

مقدار ساعت روز پنجشنبه مدارس مي تواند در روزهاي ديگر هفته افزايش پيدا كند . به طور مثال : اگر پنجشنبه ها ساعات مدارس 8 تا 12 يا نهايتاًتا ساعت 13 مي باشد كه در اين بين ساعات تفريح نيز در نظر گرفته شده 4 ساعت و يا 5 ساعت مي تواند بين روزهاي ديگر هفته تقسيم شود و در عوض از محاسن تعطيلي پنجشنبه نيز سود جست مانند: كاهش ترافيك ، تاثير گذاري در جهت كاهش آلودگي هوا و همين طور استفاده مناسب تر دانش آموزان از زماني كه در منزل مي تواند براي امور تحصيلي و تفريحي خود وقت بگذارند . زيرا يك دانش آموز مي تواند در روز پنجشنبه مطالعه نمايد و روز جمعه كه اعضاي خانواده جمع هستند به دورهم بودن و تفريح بگذرانندكه نياز اساسي هر خانواده است .