• چهارشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 92052312880
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

بیش از 40 هزار بی‌سواد در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

بیش از 40 هزار بی‌سواد در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از وجود بیش از 40 هزار نفر بیسواد در این استان خبر داد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از وجود بیش از 40 هزار نفر بیسواد در این استان خبر داد.

مسعود ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، افزود: براساس سرشماری سال 90 در گروه سنی 10 تا 49 سال 40 هزار و 845 نفر در این استان بیسواد هستند.

وی با بیان این مطلب که طی سال جاری 16 هزار نفر بیسواد تحت آموزش‌های این سازمان قرار می‌گیرند، اظهارکرد: این تعداد بیسواد در دوره‌های مختلف سواد آموزی، انتقال و تحکیم سواد شرکت می کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب که 91 درصد مردم استان بر اساس سرشماری سال 90 باسواد هستند، خاطرنشان کرد: طی امسال آموزش 80 درصد از بیسوادان استان از طریق برون سپاری از سوی موسسات دولتی و غی دولتی، تشکل‌های مردم نهاد دارای پروانه فعالیت آموزشی که به تأیید فرمانداری‌ها رسیده باشد و 20 درصد از طریق کلاسی انجام می‌شود.

ارجمند تصریح کرد: ضعف انگیزه بیسوادان، عدم استقبال بیسوادان اعلام شده در سرشماری و عدم استقبال از کلاس‌های سواد آموزی از مشکلات حوزه سواد آموزی استان است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در برون سپاری و در دوره سوادآموزی به ازای هر یک نفر تا پایان نیمه اول سالجاری مبلغ چهار میلیون ریال از محل اعتبارات سوادآموزی سرانه پرداخت می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: معلمان و بازنشستگان فرهنگی که بتوانند در فعالیت‌های سواد آموزی مشارکت و فعالیت کنند علاوه بر پرداخت سرانه، بر اساس نرخ اموزش و پرورش حق التدریس آزاد پرداخت خواهد شد.

ارجمند اضافه کرد: با سوادی در مناطق روستایی و عشایری بدلیل دسترسی آسان به بیسوادن اعلام شده زمینه باسوادی آنها آسان تر انجام می گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha