• چهارشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92052312773

افزوده شدن پایه چهارم به مدارس قرآنی

افزوده شدن پایه چهارم به مدارس قرآنی

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال تعداد مدارس قرآنی نوبت صبح را به 2500 مدرسه افزایش خواهیم داد، گفت: سال گذشته دانش‌آموزان اول تا سوم دبستان در این مدارس تحصیل می‌کردند، اما از امسال پایه چهارم نیز به دوره تحصیلی این مدارس اضافه شد.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال تعداد مدارس قرآنی نوبت صبح را به 2500 مدرسه افزایش خواهیم داد، گفت: سال گذشته دانش‌آموزان اول تا سوم دبستان در این مدارس تحصیل می‌کردند، اما از امسال پایه چهارم نیز به دوره تحصیلی این مدارس اضافه شد.

محمد بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: آموزش و پرورش در سال‌های اخیر در حوزه قرآن و عترت اقدامات خوبی انجام داده و برنامه و طرح‌های قرآنی خود را از طریق شورای عالی آموزش و پرورش به امضای رییس‌جمهور و وزیر رسانده و به صورت قانونی به استان‌ها ابلاغ کرده است.

وی افزود: طرح جامع توسعه فعالیت‌های نماز در مدارس نهادینه شده و قانون آن نیز به ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور ارسال شده و می‌توان گفت آموزش و پرورش اولین وزارتخانه‌ای است که دارای طرح جامع نماز و عترت است.

بنیادی با بیان اینکه آموزش و پرورش در بخش مدارس قرآنی تاکنون دو طرح را اجرا کرده است، گفت: در تعدادی از مدارس این طرحها در قالب فوق برنامه‌ بعدازظهر اجرا شده است.

مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس قرآنی برنامه‌ای نوبت صبح با استقبال خانواده‌ها مواجه شده، اضافه کرد: سال گذشته حدود 2000 مدرسه قرآنی نوبت صبح راه‌اندازی کردیم که در آن پایه‌های اول تا سوم ابتدایی تحصیل می‌کردند و تعداد این دانش‌آموزان 308 هزار نفر بود و برای مهر امسال پیش‌بینی افزایش مدارس تا 2500 مدرسه و پوشش 500 تا 600 هزار نفری دانش‌آموزان است، ضمن آنکه پایه چهارم نیز امسال اضافه می‌شود.

وی از ارسال طرح هیات‌های مذهبی به شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: چنانچه این طرح مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد، می‌توان برنامه‌های این طرح را نیز به صورت قانونمند به ادارات کل آموزش و پرورش ارسال کرد تا برنامه‌های آن در جهت رشد و شکوفایی تفکر مذهبی دانش‌آموزان به صورت هدفمند و قانونمند در مدارس اجرا شود.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین، بحث عترت و نماز جایگاه مناسب و شایسته‌ای دارد و تلاش کرده‌ایم تا برنامه‌ها طبق مستندات سند تحول در دستور کار قرار بگیرد.

بنیادی تصریح کرد: در کنار 27 طرح و برنامه مصوب و 120 فعالیت قرآنی، مسابقات متعدد با موضوعات قرآن، نماز و عترت برگزار می‌شود که سی‌یکمین دوره آن در قزوین در حال برگزاریست و 5000 دانش‌آموز در رشته‌های مختلف قرائت، صحیفه سجادیه، تفسیر، نماز، احکام، مداحی، اذان، حفظ و سایر رشته‌های مرتبط با یکدیگر رقابت کرده و نفرات برگزیده کشوری معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha