• دوشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 92051408231

برخورد شدید کمیته انضباطی با فحاشی تماشاگران

اختصاصی ایسنا/ کسر یک امتیاز از استقلال، سایپا و ملوان/ تذکر به رحمتی و نکونام

اختصاصی ایسنا/ کسر یک امتیاز از استقلال، سایپا و ملوان/ تذکر به رحمتی و نکونام

با حکم انضباطی فدراسیون فوتبال از تیم‌های استقلال، ملوان و سایپا به خاطر فحاشی تماشاگران‌شان هر کدام یک امتیاز کسر شد.

با حکم انضباطی فدراسیون فوتبال از تیم‌های استقلال، ملوان و سایپا به خاطر فحاشی تماشاگران‌شان هر کدام یک امتیاز کسر شد.

اسماعیل حسن‌زاده با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: کمیته انضباطی برای اولین بار در قبال فحاشی تماشاگران تیم‌ها جرایم کسر امتیاز در نظر گرفته است. بدین ترتیب به خاطر فحاشی تماشاگران تیم‌های استقلال، ملوان و سایپا در هفته دوم لیگ برتر از هر کدام از این تیم‌ها یک امتیاز کسر می‌شود. امیدواریم این برخورد شدید موثر واقع شود و از این پس شاهد فحاشی‌ در استادیوم‌ها نباشیم.

همچنین کمیته انضباطی در این حکم به سیدمهدی رحمتی، جواد نکونام و علی امیری تذکر کتبی داد.

به گزارش ایسنا، حسن‌زاده هفته پیش با انتشار بیانیه‌ای 16 بندی اعلام کرده بود که با فحاشی تماشاگران به شدت برخورد خواهد کرد.

متن حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به شرح زیر است:

با توجه به این‌که تاکنون تنبیهات انجام شده برای تماشاگران متخلف، موثر واقع نشده و از میزان فحاشی و اهانت در ورزشگاه کم نشده است، کمیته انضباطی حکم به کسر امتیاز سه باشگاه لیگ برتری داد. در بازی سایپا و راه‌آهن، تماشاگران سایپا نسبت به داور فحاشی کردند که کمیته انضباطی یک امتیاز از تیم سایپا کم کرد.

همچنین در بازی ملوان و داماش به خاطر فحاشی طرفداران ملوان یک امتیاز از تیم ملوان کسر شد. ضمن این‌که تیم داماش به خاطر رفتار تماشاگرانش محکوم به پرداخت سه میلیون تومان جریمه شد.

افشین ناظمی سر مربی تیم داماش هم به دلیل عملکرد مثبت در آرام‌سازی سکوهای تیم داماش مورد تقدیر قرار گرفت و سه میلیون تومان به وی پرداخت می‌شود. این رای مربوط به حوادث داخل ورزشگاه است و چنانچه تخلف و یا حوادثی بعد از مسابقه رخ داده باشد، فعلا کمیته انضباطی اطلاعی ندارد.

دربازی استقلال و سپاهان نیز به دلیل رفتار ناشایست نسبت به داور از سوی تماشاگران تیم استقلال یک امتیاز از این تیم کسر شد. میرشاد ماجدی به دلیل مصاحبه علیه داوری دو میلیون تومان جریمه شد و جواد نکونام، سیدمهدی رحمتی و امیری، قائم‌مقام باشگاه به دلیل مصاحبه‌های تحریک‌آمیز بعد از مسابقه مورد تذکر کتبی قرار گرفتند که در صورت تکرار، تنبیهات شدیدتری برایشان در نظر گرفته می‌شود.

آندرانیک تیموریان به دلیل عکس‌العمل جوانمردانه نسبت به رفتار زشت تماشاگران استقلال و مصاحبه درباره حمایت از داور مورد تقدیر قرار گرفته و سه میلیون تومان پاداش برای این بازیکن در نظر گرفته شد.

ضمن اینکه رای سه باشگاه فوق در خصوص کسر امتیاز قابل تجدیدنظرخواهی است و در سایر بخش‌ها (جریمه‌های مالی، تذکر و تشویق) قطعی و لازم‌الاجراست.

از این پس کسانی که جریمه می‌شوند تا زمانی که جرایم خود را پرداخت نکنند، حق بازی ندارند و در حمایت از تیم داوری از هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر به بعد اگر اقدامی از سوی تماشاگران هر تیمی علیه داوران صورت گیرد، تیم‌ها با مقوله کسر امتیاز مواجه می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۷:۴۹

اي جونم كميته انضباطي... حقش بود استقلال..

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۷:۵۳

امسال پروژه عدم قهرماني استقلال رسما كليد خورده

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۷:۵۳

کجاي اساسنامه فدراسيون فوتبال آمده که در قبال فحاشي تماشاگران مي توانند کسر امتياز کنند . در اساسنامه کميته انضباطي آمده که مي توانند در قبال فحاشي تماشاگران از بازي هاي خانگي محروم کنند نه اينکه کسر امتياز کنند در صورت کسر امتياز هر کدام از باشگاه ها مي توانند با شکايت از کميته انضباطي به فيفا و AFC فوتبال ايران را با مشکل رو به رو کنند ؟ لطفا آقاي حسن زاده اساسنامه کميته انضباطي را 2 باره مطالعه کنيد ؟

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۸:۰۱

اوووووه....چه عجب!!!!!!اگه اینجوری از اول میخواستن رای بدن که استقلال باید میرفت دسته2.......

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۸:۰۹

هميشه اين قوانين رو وقتي به استقلال ميرسه اجرا ميکنيد عيب نداره. برنامه ليگ رو به خاطر تيمي که لباسش رنگ لنگه تغيير داديد و به نفع اونا چيديد که باب دلشون باشه داوري ها هم که ........... واقعا انگار درسته که ميگن تو ايران قهرمان شدن بايد نوبتي باشه که جوبهم نريزه . امسال هم همه دارن تلاش ميکنن تيم پرس بليس قهرمان بشه و کلا همه چيز گوياست.

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۸:۱۰

بازي با گسترش چرا از گسترش امتيازي کسر نشد؟ که به همه بازيکنان فحاشي کردن... هواداران استقلال در سراسر کشور نبايد ساکت بشنيد اين اعلان جنگه بلند شيد دارن علنا سر تيم رو مي برن از داوري بازي اول و دوم مقابل سپاهان گرفته تا اين که کسر امتياز

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۸:۱۲

دمش گرم قاطعیت یعنی این

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۸:۵۱

اين آقا فقط بلده حکم بده بعد رئيسش باطل کنه !! مگه مجبوري اينجوري راي بدي آخه.

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۹:۱۳

جالبه به جاي اينکه آقاي فغاني رو از داوري محروم کنند استقلال رو جريمه مي کنند.. به نظرم استقلال بهتره از ليگ کنار بکشه و بزاره همون تيمي که آقايان دوست دارند قهرمان بشه!

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۹:۱۵

آبی های بی ادب حقتونه! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۹:۱۷

واقعا که فدراسيون بي انصافه چطور وقتي تو هفته اول 90 دقيقه به بازيکن و مربي استقلال فحاشي کردند کميته انضباطي کاري نکرد حالا قانون مدار شده !

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۹:۲۲

فکر کنم پایان لیگ قهرمان حداکثر 3امتیاز داشته باشه وتا 5سال تمام تیمها بدهی امتیازی داشته باشند

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۱۹:۴۰

اميرخان راست ميگفت ميخوان فوتبالي زمينش بزنن. به خدا قسم فدراسيون رو روي سر عواملش خراب ميکنيم. منتظر عواقب اين تصميم عجولانه باشيد

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۱:۱۶

پارسال هواداران پرسپولیس را بخاطر فحاشی که مسبب آن هواداران داماش بودند 30 میلیون جریمهف 5جلسه محرومیت هواداران و کسر دو امتیاز محکوم کرد. الان در اتفاقی مشابه از استقلال فقط یه امتیاز کسر میشه. آقای حسن زاده، این عدالت شماست!؟

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۲:۲۳

کسر امتیاز خوبه به شرطی که عدالت رعایت بشه مگه طرفداران تراکتورسازی نود دقیقه به داور فحش ندادن.مگه رسول خطیبی تهمت تبانی نزد مگه سپاهانی ها نود دڤیقه به رحمتی فحش ندادن.هواداران گسترش فولاد...وچندین مورد دیگه چرا فقط استقلال. ملوان وسایپا کسر امتیاز شدند.عدالت''نبایدسلکتیو باشه.باید با همه یکسان برخورد بشه.

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۴ ۲۲:۲۷

باتشکر اميدوارم که اين قاطعيت تداوم داشته باشد

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۲:۳۲

اميدوارم يک امتياز برگرده که آقاي قلعه نوبي مثل حضورش در لورکوزن تا آخر فصل هر جا مي شينه نگه يک امتياز از ما کم کردن!

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۴:۲۲

اقا من هم از عملکرد داور ستايش کردم . به خدا شاهد دارم ... پاداش ماداش خبري نيست ؟

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۷:۵۴

نامرديه ميتونستن مثلا جريمه نقدي کنن .

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۹:۰۵

درود بر استقلال عزیز ایران -- تحت این شرایط استقلال باید از ادامه مسابقات کنار بکشد کاملا معلومه که همه دست در دست هم دادن تا روحیه استقلال و خراب کنند تا هم در لیگ و هم در اسیا نتیجه نگیرد پس خودمون کنار میکشیم تا فدراسیون ناجوانمرد فوتبال تیم مورد علاقه شو قهرمان کنه همه میدون طرفدارای لنگی و سپاهانی و تراکتور چطور با تیمهای مقابل رفتار میکنن ولی فدراسیون کاری با اونها نداره -- این ظلم به استقلال

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۰۹:۳۵

بابا دیگه خیلی ها میدونن از همین اول لیگ میخوان امیر را به زمین بزنن بابا از خدا نترس ها گناه هوادار چیه؟