• دوشنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 92042414726
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

جایگزینی پروانه الکترونیکی به جای پروانه‌های کاغذی در اصناف اصفهان

جایگزینی پروانه الکترونیکی به جای پروانه‌های کاغذی در اصناف اصفهان

ایسنا/اصفهان عضو هیئت رییسه مجمع امور صنفی اصفهان از جایگزینی پروانه کسب الکترونیکی به جای پروانه‌های کاغذی متداول خبرداد.

عضو هیئت رییسه مجمع امور صنفی اصفهان از جایگزینی پروانه کسب الکترونیکی به جای پروانه‌های کاغذی متداول خبرداد.

مهدی اصولی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اصفهان، اظهارکرد: بعد از توافقات نهایی بانک مرکزی با تشکیل بانک اصناف، فروش سهام این بانک تخصصی از اوایل تیر ماه سال جاری در سراسر کشور آغاز شده است که دارندگان پروانه کسب از مبلغ 200 هزار تا پنج میلیون تومان می‌توانند سهام خریداری کنند.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از سرمایه‌های بانک‌های کشور متعلق به اصناف می‌باشد، افزود: طبق پیش بینی‌های انجام شده در کل کشور و در مراحل اولیه می‌توان حدود 400 میلیارد تومان برای این بانک، سرمایه جذب کرد.

خزانه دار مجمع امور صنفی اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل نبود شعبه بانکی مشخص برای شروع ابتدایی این امر، ثبت نام و فروش سهام بانک اصناف در سراسر کشور در مجامع امور صنفی آغاز شده است.

اصولی درباره دیگر طرح اجرایی صنفی کشور در تیرماه سال جاری گفت: کارت یا به عبارت بهتر پروانه کسب الکترونیکی جایگزین پروانه‌های کسب کاغدی رایج فعلی خواهد شد که تمامی مشخصات و اطلاعات فرد صنفی در آن موجود است.

وی با بیان اینکه این اقدام بر اساس ماده 18 آیین نامه صدور پروانه اجرا می‌شود، ادامه داد: علاوه بر ثبت اطلاعات به طور دیجیتال این امر موجب پرهیز از تکرار مراجعات، کاهش هزینه‌ها و ... به مجامع امور صنفی خواهد شد.

عضو هیئت رییسه مجمع امور صنفی اصفهان با انتقاد از برخی نابسامانی‌های موجود در بازار شهر گفت: بازرسی از اصناف در ماه مبارک رمضان بیش از گذشته خواهد بود که برای رفع بهتر مشکلات از مسوولان اجرایی استان توقع داریم که از بازرسی اصناف جدی‌تر از قبل حمایت کنند.

اصولی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری همایش بزرگ اصناف کشور در پاییز سال جاری در اصفهان خبرداد و افزود: تقویت سیستم‌های IT، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، به روزرسانی اطلاعات و... در راستای بحث توسعه آموزش در اصناف، از اهداف اصلی این همایش است.

وی خاطرنشان کرد: مراکز آموزشی اصناف باید بیش از سطح فعلی تقویت شود چرا که هر فرد صنفی در موقع اخذ جواز کسب باید تمامی آموزش‌های نوین حرفه خود را در حد قابل قبولی بداند.

کد خبرنگار: 13071

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha