• شنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 92042213275

بابادی‌وند: عملکرد تیم ملی پینگ‌پنگ در آسیا معمولی بود/ فشار تیم روی نوشاد عالمیان است

بابادی‌وند: عملکرد تیم ملی پینگ‌پنگ در آسیا معمولی بود/ فشار تیم روی نوشاد عالمیان است

مربی سابق تیم ملی پینگ پنگ عملکرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا را متوسط و معمولی توصیف کرده و می گوید: انتظار می رفت نوشاد عالمیان مقابل حریف هندی خود پیروز شود اما فکر می کنم شرایط روحی باعث شد نوشاد نتواند آنطور که باید مقابل حریفش ظاهر شود.

مربی سابق تیم ملی پینگ پنگ عملکرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا را متوسط و معمولی توصیف کرده و می گوید: انتظار می رفت نوشاد عالمیان مقابل حریف هندی خود پیروز شود اما فکر می کنم شرایط روحی باعث شد نوشاد نتواند آنطور که باید مقابل حریفش ظاهر شود.

مهرداد بابادی‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملکرد تیم ملی پینگ پنگ ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: عملکرد ایران در این رقابت ها متوسط و معمولی بود و با توجه به این که ما در سیدبندی در سید هشتم قرار گرفته بودیم و کره شمالی هم در این دوره از مسابقات غیبت داشت از قبل مشخص بود که حداقل مقام هشتمی را به دست می آوریم.

وی ادامه داد: می گویند هر چه که بکارید همان را درو می کنید. ما بدون مسابقه برون مرزی و بدون آن که حریف تمرینی خارجی داشته باشیم، بازیکنان را به این رقابت ها اعزام کردیم. البته باید واقع بین باشیم چون قدرت های اول تا ششم جهان در آسیا هستند و رقیب اصلی ما هند است که خوشبختانه ایران یک بازی نزدیک را مقابل این تیم انجام داد. هر چند انتظار می رفت نوشاد عالمیان بتواند مقابل "کمال" پیروز شود اما فکر می کنم شرایط روحی باعث شد نوشاد نتواند آنطور که باید مقابل حریفش ظاهر شود.

بابادی وند افزود: ما همیشه نوشاد را در شرایطی مقابل "کمال" قرار داده ایم که از هند عقب بوده ایم. وقتی یک تیم تمام فشار روانی خود را بر روی یک نفر وارد کند آن بازیکن نمی تواند بازی اصلی خود را به نمایش بگذارد. همیشه کارشناسان، مسوولان تیم و حتی بازیکنان انتظار دارند که نوشاد در بازی های حساس دو برد بیاورد. یکی از دلایلی که این بازیکن نتوانست مقابل حریف هندی خود پیروز شود، همین موضوع است.

مربی سابق تیم ملی تنیس روی میز درباره انصراف ایران از حضور در رقابت های دونفره، گفت: شاید شانس ما برای کسب مدال در این بخش کمی بیشتر از انفرادی باشد، اما در واقع ما شانس چندانی هم در رقابت های دونفره نداشتیم. نمی دانم چرا سرمربی این تصمیم را گرفته ولی شرکت نکردن در این بخش به شرایط بازیکنان هم بستگی دارد و قطعا خواست بازیکنان هم بوده است.

وی با اشاره به عملکرد بازیکنان تیم ملی گفت: حمیدرضا طاهرخانی بازیکن جوانی است اما باخت مقابل قزاقستان در بخش تیمی قابل انتظار نبود چون قزاقستان در پینگ پنگ حرفی برای گفتن ندارد. شاید یکی از دلایلی که باعث شد این بازیکن جوان نتواند آنطور که باید مقابل حریفش ظاهر شود این بود که او فرصت حضور در مسابقات را کم پیدا می کند و می داند اگر نتواند در بازی خود پیروز شود، ممکن است دیگر در ارنج تیم نباشد به همین دلیل فشار روانی به او وارد می شود.

بابادی وند ادامه داد: نیما عالمیان در این رقابت ها مقابل حریفی از چین تایپه که رنکینگ شش جهان را داشت ، شکست خورد و نمی شود از او مقابل این پینگ پنگ باز انتظار پیروزی داشت. اگر نگاهی به امتیازهای ملی پوشان داشته باشیم، مشخص می شود که اخلاق پسند و عالمیان عملکرد قابل قبولی در این رقابت ها داشتند.

مربی سابق تیم ملی پینگ پنگ ایران درباره عملکرد بانوان در این رقابت ها هم گفت: در دوره گذشته بانوان عنوان پانزدهم را به دست آورده بودند اما امسال به رتبه یازدهم رسیدند این در حالی است که چند تیم در بخش بانوان غایب بودند. با این حال نتیجه ای که آن ها در این مسابقات به دست آوردند چیزی از ارزش هایشان کم نمی کند چون آن ها در یکسال گذشته اعزام برون مرزی نداشتند و حتی ندا شهسواری به کاپ آسیا نرفت.

وی در پایان گفت: ما برای بانوان هیچ سرمایه گذاری نکرده ایم و نباید توقع معجزه داشته باشیم. زمانی که فدراسیون با مشکل مالی روبروست همان بودجه ای که دارد، برای تیم ملی مردان هزینه می کند و اولویت را به آن ها می دهد. با این شرایط بسیار خوشحال شدم که مریم صامت توانست در این مسابقات پیروز شود، این موضوع نشان می دهد اگر برای بانوان هزینه کنیم آنها می توانند در میادین ورزشی خوب ظاهر شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha