• شنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92042213272
  • خبرنگار : 71431

سردار کمالی به ایسنا خبر داد:

خبرهای خوش برای سربازان فراری؛ بخشش و تسهیلات ویژه

خبرهای خوش برای سربازان فراری؛ بخشش و تسهیلات ویژه

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از بخشش مجازات‌های مربوط به فرار از خدمت سربازان تا پایان سال 86 خبر داد و گفت: علاوه بر این بخشش، تسهیلات ویژه‌ای نیز برای این دسته از افراد در نظر گرفته شده است.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از بخشش مجازات‌های مربوط به فرار از خدمت سربازان تا پایان سال 86 خبر داد و گفت: علاوه بر این بخشش، تسهیلات ویژه‌ای نیز برای این دسته از افراد در نظر گرفته شده است.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار«انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این باره افزود: برابر موافقت فرمانده معظم کل قوا، آن دسته از سربازان فراری که تا پایان سال 86 از یگان خدمتی خود تا پیش از اتمام مهلت قانونی خدمت خارج شده و به عبارتی فرار کرده‌اند مورد عفو قرار گرفته‌ و تسهیلاتی نیز برایشان در نظر گرفته شده که مهلت بهره‌مندی از این تسهیلات تا پایان شهریور ماه سال 92 است.

وی با بیان اینکه این دسته از سربازان فراری تا پایان سال 86 مورد تعقیب و مجازات قرار نمی‌گیرند، گفت: این افراد چنانچه خود را تا پیش از اتمام این تاریخ برای گذراندن ادامه مهلت باقی مانده از خدمتشان معرفی کنند، مجازاتی برایشان در نظر گرفته نخواهد شد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای این دسته از سربازان نیز خاطرنشان کرد: همچنین ممکن است بخشی از این سربازان در حال حاضر مشمول بهره‌مندی از کسر خدمت یا معافیت باشند که با توجه به اینکه مشمول عفو شده‌اند، امکان بهره‌مندی از این شرایط نیز برایشان وجود دارد.

به گفته کمالی، همچنین در صورتی که این سربازان ازدواج کرده و یا دارای مسائل و مشکلات خانوادگی باشند، با مساعدت ستاد کل می‌توانند از تسهیلات مربوط به متاهلان بهره‌مند شده و نیز در نزدیک‌ترین یگان محل سکونتشان خدمت کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره نحوه گذراندن ادامه خدمت سربازان فراری تا پایان سال 86 که حداکثر تا پایان شهریور ماه 92 خود را معرفی کرده‌اند نیز به ایسنا گفت: این افراد برابر قانون همان زمانی که خدمت خود را ترک کرده‌اند، باید سربازی خود را ادامه دهند. به عنوان مثال در آن زمان طول مدت سربازی 18 ماه بوده و آنان 12 ماه از آن را سپری کرده بودند، با معرفی خود شش ماه باقی مانده خود را سپری و کارت پایان خدمت دریافت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه این قوانین تا پایان شهریور ماه سال 92 معتبر است و پس از آن هیچ‌گونه بخشش و تسهیلاتی شامل حال سربازان نخواهد شد، به ایسنا گفت: این افراد پس از این تاریخ به عنوان سرباز فراری محسوب شده و تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: این افراد چنانچه پس از اتمام شهریور ماه 92 دستگیر شوند، باید به دادسرا منتقل شده و به اتهام فرارشان از سربازی رسیدگی شود که ممکن است بر حسب نظر قاضی دادگاه، احکامی نظیر جریمه نقدی، اضافه خدمت، زندان و ... برایشان صادر شود.

به گفته کمالی، در صورت صدور حکم دادگاه، این افراد باید پس از گذراندن دوران محکومیت خود به سربازی بروند.

وی همچنین درباره امکان تمدید مجدد این بخشش، به ایسنا گفت: این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و از ابتدای مهرماه امسال با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: همچنین در حال حاضر نیز برنامه‌ای برای بخشش و عفو سربازان فراری سال 87 و پس از آن وجود ندارد.

کمالی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای این دسته از افراد، خاطرنشان کرد: توصیه من به سربازان فراری تا پایان سال 86 و همچنین تمامی سربازانی که وضعیت خدمتی خود را مشخص نکرده‌اند، این است که هر چه سریعتر نسبت به تعیین و تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۱:۴۷

نمی‌شد یک سوال در مورد تمدید کسر خدمت مدرک برای کسانی که 91 اعزام شده‌اند بپرسید؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۲:۵۱

به نام خدا عنوان طرح: اعطاي معافيت از خدمت نظام وظيفه به متاهلين داراي فرزند حداقل يک ساله اهداف: 1- ازدواج به موقع جوانان 2- رفع مشکل کاهش مواليد 3- کاهش ميزان شاخص طلاق در جامعه 4- استحکام بنيان خانواده با توجه به ازدواج به‌هنگام - مدت زمان حداقلي 2 سال زندگي مشترک و وجود فرزند 5- افزايش فوري جمعيت 6- برطرف شدن نگراني امنيتي حاصل از بحران کاهش جمعيت 7- رفع نگراني بابت بحران پيري جمعيت در آينده 8- عدم نياز به افزايش سن بازنشستگي به علت کمبود نيروي کار با توجه به اينکه کشور از سال 1396 به بعد با بحران کمبود نيروي کار مواجه خواهد شد 9- بوجود نيامدن اعتراضات عمومي ناشي از افزايش سن بازنشستگي 10-رفع نگراني از بابت تامين و پرداخت حقوق بازنشستگان در آينده شرح طرح: با انجام اين طرح ميتوان بخش بزرگي از نيروي جوان و طبقه دانشجوي کشور را ترغيب به ازدواج نمود که اين خود باعث به وجود آمدن برکاتي نيز خواهد شد که از آن جمله ميتوان به افزايش ازدواجهاي ساده دانشجويي، برگزاري مراسم ساده و بدور از هرگونه اسراف و تحميل هزينه‌هاي گزاف ازدواج به خانواده‌ها، آغاز حرکت فرهنگي زندگي‌هاي ساده دانشجويي و گسترش آن به لايه‌هاي جمعيتي کشور و در کنار آن ميتوان با کمک دولت با شروع اين‌گونه از زندگي‌ها موجب افزايش نرخ ازدواج، افزايش نرخ جمعيت و در کنار آن کاهش بسياري از شاخص‌هاي تهاجم فرهنگي و جرم و جنايت بود و از اين طريق بدون هيچگونه هزينه‌کردي کشور را در مقابل هر گونه تهديد اعم از امنيتي، فرهنگي، جمعيتي و ... بيمه نمود. بوجود آمدن شرايط استفاده از معافيت براي غايبان متاهل داراي فرزند که به عللي موفق به انجام خدمت نشده‌اند با شرط انجام خدمت ضرورت در صورت وقوع جنگ يا شرايط فوق‌العاده. در ضمن امکان سوءاستفاده از اين طرح بابت گرفتن معافيت به خاطر مدت زمان حداقلي ازدواج و وجود فرزند 1 ساله تقريبا صفر ميباشد. لطفا پيگيري شود

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۴:۲۰

این قضیه سربازی اسلامی چی شد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۴:۵۵

خيلي واقعا لطف کردن سردار با اين تسهيلاتي که براي ما متأهلا قائل ميشند، مارو خجالت زده ميکنن. ايشالا روز قيامت جبران ميکنيم

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۵:۱۷

خواهشا قانون قديم سربازي را برگردانيد. قانون جديد جز بي‌عدالتي و سخت‌گيري بيشتر هيچ نفعي براي جوانان ندارد و باعث مي‌شود تعداد سربازان فراري بيشتر شود براي مثال من که فوق ليسانس دارم و 6 - 7 سال درس خواندم براي چي بايد با يک سرباز زير ديپلم 21 ماه خدمت کنم؟؟ آيا اين انصافه؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۵:۱۹

آقا من عمرا برم سربازی. یعنی چی دوسال از عمرمونو تلف کنیم بریم مفت و مجانی خدمت کنیم؟ مسئولین محترم بدونین ما تو قرن 21 زندگی میکنیم. حقوق بشر بالاترین حقوقیه که سازمان ملل تصویب کرده یعنی هیچ بشری را نمی‌توان به کار اجباری گمارد. در ضمن مسئولین چه خدمتی به ما کرده‌اند که ما براشون خدمت کنیم؟ واسمون مسکن تهیه کردن یا شغل ایجاد کردند؟ هر چی تو این کشور به جایی رسیده صدقه سری تلاش خودش بوده نه شما. اگه تو هر کشوری سربازی اجباریه معادلش پایه حقوق و یا بیشتر از اونو واسه سربازا میدن نه اینکه 70 تومن بدن که پول کرایه‌شونم نمیشه

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۶:۴۸

چرا سربازان فراري سال 86 برابر همان قانون همان زماني که خدمت خود را ترک کردند بايد سربازي خود را ادامه دهند ولي سربازان اعزام مجدد که قبل از سال 91 از خدمت ترخيص شدند (براي ادامه تحصيل دانشگاه) بايد سربازي خود را با قانون سال 92 ادامه دهند؟ يعني من که سال 89 اعزام شدم و براي ادامه تحصيل از خدمت ترخيص شدم و دوباره در سال 92 به خدمت رفتم بايد با قانون سال 92 خدمت خود را ادامه دهم نه قانون سال 89؟ واقعا سازمان نظام وظيفه خداي بي‌عدالتي و حق‌کشي است. اگر قانون سربازي از سال 91 عوض شده چرا سربازان اعزام مجدد با تاريخ اعزام 1390 و 1389 و 1388 و ... بايد با قانون سال 91 به خدمت بروند؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۸:۴۵

کرايه خونشونو چيکار کنن متاهلين؟ خرج خونشونو چيکار کنن؟

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۹:۰۸

جناب سردار , ما اشتباه کرديم ادامه تحصيل داديم- چون اگر سال 89 خدمت سربازي را به اتمام رسانده بوديم بايد 17 ماه خدمت مي کرديم ولي حالا که از دانشگاه برگشتيم و اعزام مجدد شديم بايد 21 ماه خدمت کنيم !

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۹:۵۶

چرا قانون کسر خدمت ایثارگران برگشت ولی کسر خدمت تحصیلات خیر؟ من فوق لیسانسم و سرباز، جلوی چشم ما با این قانون جدید پادگان خالی شد، خدا شاهده حالا من با فوق لیسانس باید زن و زندگیم رو ول کنم، 2 شب در میون پاسبخشی کنم. بعد توی روز هم تو دفتر جون بکنم که کادری دائم اینور و اونور بچرخه. ماهی 100 تومن هم حقوق محبت می کنین. خیلی خیلی بی انصافیه. من نمیگذرم، خانوادم هم نمیگذرن، ایشالا که خدا هم نمیگذره

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۲۲:۱۱

منم اعتراض دارم. عمرا برم سربازي. فوق ليسانس گرفتم که چي؟ الان 29 سالمه و زانوهام درد ميکنن. مريضي پوست هم دارم. دو تا عمل هم کردم. کمردرد هم دارم. خب اينا ناشي از رنج درس خوندن بوده. فوق ليسانس دانشگاه تهران اينارم داره ديگه. رفتم برا معافيت ميگم من اينهمه مشکل دارم ميگه بايد بري خدمت. 30 سال سن چطور برم خدمت؟ شاهکاره واقعا. اينا يه طرف بحث شما هم يه طرف. کي برم زن و زندگي درست کنم؟ فکر کنم 40 سالگي بتونم به آرامش برسم. خدايا خودت فرجي برسون

avatar
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۱۷:۰۵

اکثرا هر کي ميره سربازي معتاد ميشه. چرا سربازي رو نميفروشيد به قيمت عادلانه و قسط‌بندي؟ دو سال مگه کمه؟ خيلي زياده. خدا خيرتون بده که به فکر ما نيستيد.

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۲۷ ۱۷:۰۵

با ارز سلام من سربازه وظيفه سهراب ساعي اصفهاني به خاطره مشکلاته روحي که دارم قادر به ادامه خدمت نيستم.از مقامات خواهشمندم من را کمک کنن.زندگيه من با مشکل روبرو شده.