• یکشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 92041609641

صحرایی در گفت‌وگو با ایسنا خبر داد:

پنج درصد از سهام تاپیکو سه‌شنبه در بورس عرضه می‌شود

پنج درصد از سهام تاپیکو سه‌شنبه در بورس عرضه می‌شود

پنج درصد از سهام هلدینگ نفت و گاز تامین سه‌شنبه این هفته برای دومین بار در بورس تهران عرضه می‌شود.

پنج درصد از سهام هلدینگ نفت و گاز تامین سه‌شنبه این هفته برای دومین بار در بورس تهران عرضه می‌شود.

علی صحرایی - معاون بازار شرکت بورس- در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از عرضه پنج درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) در بورس تهران خبر داد و گفت:با موافقت سهامدار عمده، پنج درصد از سهام سرمایه‌گذاری نفت و گاز تامین سه‌شنبه این هفته در بازار دوم بورس عرضه می‌شود.

وی افزود: این شرکت متعلق به تامین اجتماعی بوده و و یک میلیارد و 450 میلیون از سهام آن به عنوان 475 شرکت پذیرفته شده در بورس، عرضه می‌شود.

به گفته معاون شرکت بورس، شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو)با سرمایه 29 هزار میلیارد ریالی در روز 18 اردیبهشت ماه با نماد"تاپیکو"در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

به گزارش ایسنا، در حالی قرار است هلدینگ نفت و گاز تامین برای دومین بار در بورس تهران عرضه شود که سازمان تامین اجتماعی در روز 24 اردیبهشت ماه بزرگ‌ترین هلدینگ خود را در بورس تهران عرضه کرد که عرضه‌ این سهم به علت قیمت بسیار بالا با استقبال مواجه نشد و سازمان تامین اجتماعی در فروش این هلدینگ ناکام ماند.

به این ترتیب و در حالی که در روز عرضه اولیه سهم تمایل بازار روی قیمت 250 تومان بود اما سازمان تامین اجتماعی به عنوان عرضه‌کننده بدون توجه به شرایط منفی بازار قیمت 330 تومان را مد نظر قرار داد که اختلاف قیمت بازار و قیمت عرضه‌کننده مانع از به فروش رفتن سهم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha